Σημάδια ουσιαστικής ανάκαμψης καταγράφει για το 2022 η ένωση γερμανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων DRV, με τις κρατήσεις για τη σημαντική εφετινή καλοκαιρινή σεζόν να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση έως και να ξεπερνούν τα επίπεδα προ κρίσης μετά τις αρχές του Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιουργεί αβεβαιότητα. Ο ρωσικός πόλεμος ρίχνει βαριά σκιά αβεβαιότητας, δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ένωσης, κ. Norbert Fiebig, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του συνεδρίου της ΙΤΒ (8 Μαρτίου), το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά λόγω της πανδημίας.
Ο κ. Fiebig υπογράμμισε ότι η διπλωματία θα πρέπει άμεσα να αναλάβει τον έλεγχο της κατάστασης ώστε «αυτός ο παράνομος πόλεμος και τα δεινά των ανθρώπων να σταματήσουν το συντομότερο δυνατό». Οι επιπτώσεις του πολέμου στις κρατήσεις και την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών δεν είναι ακόμη προβλέψιμες.
Τα lockdown και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί άνοιξαν και πάλι βαθιές τρύπες στον ισολογισμό του Γερμανικού τουρισμού τη δεύτερη χρονιά του κορωνοϊού. Σύμφωνα με στοιχεία από την GfK, οι Γερμανοί δαπάνησαν συνολικά 28,8 δισεκατομμύρια ευρώ για ταξίδια πέρυσι, παρουσιάζοντας μείωση 10% σε σύγκριση με το 2020. Τα πακέτα περιηγήσεων και οι συνδυαστικές προσφορές από τους τουριστικούς πράκτορες ανήλθαν σε 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια μείωση 16% ή κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Κατά το έτος-ρεκόρ του 2019, τα οργανωμένα ταξίδια απέφεραν πωλήσεις 35 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αν και οι επιχειρήσεις ανέκαμψαν έντονα το καλοκαίρι, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την ύφεση του χειμώνα. «Λόγω του lockdown και πολλών άλλων περιορισμών, ήταν σχεδόν αδύνατα τα ταξίδια», ανέφερε ο κ. Fiebig.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα δισεκατομμύρια που δόθηκαν από τη γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ως μέτρο στήριξης της οικονομίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, απέτρεψαν την κατάρρευση της υποδομής της γερμανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Στον κλάδο καταγράφηκαν μόνο μεμονωμένες πτωχεύσεις και κλείσιμο επιχειρήσεων.