ΠΟΤ: 4 πρότζεκτ για την τουριστική ανάκαμψη στην Ελλάδα

06-04-23 | ΦΟΡΕΙΣ

O Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) συνεργάστηκαν με την Ελληνική κυβέρνηση με στόχο να βοηθήσουν τον τουριστικό κλάδο της ανακάμψει από τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών για να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα και να επιταχυνθεί η ανάκαμψη ενόψει της χειρότερης κρίσης στην ιστορία του τουρισμού, η Τράπεζα επέλεξε ορισμένα σημεία του «Πακέτου Τεχνικής Ενίσχυσης Τουριστικής Ανάκαμψης από τον COVID-19» ώστε να τα εφαρμόσει στην Ελλάδα. Το πακέτο δομήθηκε γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες παρεμβάσεων: την οικονομική ανάκαμψη, το μάρκετινγκ και την προώθηση, καθώς και τη θεσμική ενίσχυση και την οικοδόμηση ανθεκτικότητας.

Τέσσερα πρότζεκτ κρίσιμης σημασίας για τον τουριστικό κλάδο επελέγησαν και εφαρμόστηκαν σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας...

- Καταγραφή των επιπτώσεων COVID-19 και ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών παρακολούθησης: Στο πλαίσιο αυτού του έργου, οι ανάγκες τουριστικών δεδομένων ευθυγραμμίστηκαν μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Υπουργείου Τουρισμού. Εντοπίστηκαν δέκα τομείς παρέμβασης, και 25 δράσεις για βελτίωση της παρακολούθησης, ενώ εκπαιδεύτηκαν επτά εκπρόσωποι του Υπουργείου Τουρισμού, της Τράπεζας της Ελλάδος και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

-Προετοιμασία οδικού χάρτη για την υποστήριξη των ΜμΕ στον τουρισμό και τη διατήρηση θέσεων εργασίας: Το έργο περιελάμβανε αναθεώρηση των υφιστάμενων μέτρων στήριξης για ΜμΕ, συνεντεύξεις με εθνικές τουριστικές ενώσεις, ΜμΕ και επαγγελματίες, και σχεδιασμό ενός οδικού χάρτη επτά δράσεων. Επιπλέον, 41 επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία και δευτερεύοντα καταλύματα εκπαιδεύτηκαν σε μια σειρά θεμάτων, όπως εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, ανάλυση τουριστικών δεδομένων για τον εντοπισμό ευκαιριών και βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και της συνολικής τουριστικής εμπειρίας.

-Επικαιροποίηση της στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ: Οι βασικές τάσεις στις διεθνείς και εγχώριες αγορές αναλύθηκαν τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την πανδημία. Προσδιορίστηκαν έξι τομείς παρέμβασης και τα ερωτηματολόγια έρευνας επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport έχουν ενημερωθεί για τη μέτρηση νέων επιλεγμένων δεικτών. Η στρατηγική παρουσιάστηκε επίσης σε σεμινάριο με τα γραφεία εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνεργασία με τα κεντρικά γραφεία του.

-Ανάπτυξη Σχεδίου Διαχείρισης Τουριστικής Κρίσης: Το πρώτο τέτοιο σχέδιο για το Υπουργείο Τουρισμού, το οποίο εντοπίζει διάφορους τύπους κρίσεων, περιγράφει συγκεκριμένους μηχανισμούς αντιμετώπισης, ρόλους και διαδικασίες και εισάγει μια προσομοίωση case study.

Σε συνεργασία με ομάδες από τον ΠΟΤ και την EBRD οι οποίες εργάστηκαν για το πρότζεκτ, επιστρατεύτηκε μια ομάδα ειδικών στη διαχείριση κρίσεων, στην στατιστική, στο μάρκετινγκ και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου να διευρύνει την εφαρμογή και τη μεταφορά γνώσης και να εργαστεί στενά με το υπουργείο Τουρισμού και τους μετόχους του κλάδου για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του πρότζεκτ.

Σύμφωνα με τον ΠΟΤ, ως κορυφαίος προορισμός, τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως, η Ελλάδα διατηρεί σταθερά τη σημασία της στην παγκόσμια τουριστική αγορά και αναδείχθηκε ανθεκτική στη μακροχρόνια χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας. Στο πλαίσιο της πανδημίας, η Ελλάδα κατάφερε στη συνέχεια να διατηρήσει και να αυξήσει τη συνεισφορά του τουριστικού της τομέα στην εθνική της οικονομία και ήταν μια από τις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που άνοιξε ξανά σε διεθνείς επισκέπτες μετά την πανδημία.

Όσον αφορά το μέλλον, το έργο που επιτελείται στο πλαίσιο του Πακέτο Τεχνικής Βοήθειας για την Τουριστική Ανάκαμψη θα επιτρέψει στο Υπουργείο Τουρισμού να παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις του κλάδου και να ανταποκρίνεται συστηματικά και να αντιμετωπίζει τυχόν κρίσεις που ενδέχεται να προκύψουν και επηρεάζουν τον τουριστικό τομέα της Ελλάδας. Η EBRD συνεχίζει να υποστηρίζει τον ελληνικό τουριστικό τομέα μέσω στοχευμένων επενδύσεων ή χρηματοδότησης που προωθούν τον βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς τουρισμό και ενισχύουν την απασχόληση των νέων και τις τοπικές οικονομίες. Ο ΠΟΤ παραμένει ενεργός στην Ελλάδα για την υποστήριξη της τουριστικής ανάπτυξης των προορισμών μέσω έργων, ενισχύοντας παράλληλα τη στενή και συνεχή συνεργασία με τη χώρα.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!