Τουρισμός | City Destinations Alliance: Νέα στρατηγική για ποιότητα ζωής ντόπιων και τουριστών στις ευρωπαϊκές πόλεις

26-05-23 | ΦΟΡΕΙΣ

Με σύνθημα "Welcoming We-Generation" η Συμμαχία City Destinations Alliance, που περιλαμβάνει 111 πόλεις σε 38 χώρες στην Ευρώπη, επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της για την επόμενη τριετία (2023-2026), με επιδίωξη μια αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής για ντόπιους και τουρίστες στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Σημειώνεται ότι μέλος της συμμαχίας είναι και η Αθήνα. Η συμμαχία έχει ως μέλη Tourist Boards, Convention Bureaux και τους Οργανισμούς Μάρκετινγκ των 111 πόλεων.

Με αφορμή τη νέα στρατηγική, η City Destinations Alliance έδωσε συνέντευξη Τύπου, στην οποία οι επικεφαλής της τόνισαν ότι η Συμμαχία θέλει να εργαστεί για να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού, ειδικά στο κομμάτι των ταξιδιών στην πόλη, με ιδανική επιδίωξη να επιτευχθεί μια θετική στροφή στο ζήτημα αυτό.

Τουρισμός σε αρμονία με τους ντόπιους

Καθώς η συζήτηση για τον υπερ-τουρισμό επιστρέφει, μετά την πλήρη άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω της πανδημίας, πρέπει να επανεξεταστούν οι προηγούμενες στρατηγικές ανάπτυξης και ταυτόχρονα να εστιάσουμε περισσότερο στα πλεονεκτήματα του τουρισμού τόσο για την ανάπτυξη των πόλεων όσο και για τους κατοίκους τους, υπογράμμισε ο Flavie de Bueil-Baudot, COO της City Destinations Alliance (πρώην European Cities Marketing). Όπως είπε, η Συμμαχία θέλει  να βελτιώσει την επικοινωνία με το κοινό και να δρομολογήσει συγκεκριμένα έργα.

Επιπλέον, η Συμμαχία δεσμεύεται να εντείνει τον διάλογο με τους πολιτικούς.

«Πολλές πόλεις έχουν αναπτύξει καινοτομίες από τις οποίες επωφελείται και ο τουρισμός. Το δίκτυό μας έχει σκοπό να βοηθήσει στην εξεύρεση λύσεων για το πώς ο τουρισμός μπορεί να δώσει κάτι πίσω στις πόλεις και τους κατοίκους τους», τόνισε ο Michael Otremba, επικεφαλής του Hamburg Tourism, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Όπως είπε, ζητούμενο είναι η στενότερη συμμετοχή των ντόπιων και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του τουρισμού.

Λιουμπλιάνα: Ο τουρισμός βοήθησε την αστική ανάπτυξη

Το παράδειγμα της Λιουμπλιάνα δείχνει το δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση. Υπήρξαν πολλές επενδύσεις στους δημόσιους χώρους, που δεν θα ήταν δυνατές χωρίς τον τουρισμό, ανέφερε η Petra Stusek, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ljubljana Tourism. Επιπλέον, ο τουρισμός και η βιομηχανία MICE (επαγγελματικά ταξίδια και συνέδρια) ενισχύουν την τοπική οικονομία.

Ποιότητα όχι ποσότητα

Για τα μέλη της Συμμαχίας είναι σαφές ότι πολλές πόλεις και κοινότητες δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού. Είναι θέμα ποιότητας και όχι πια ποσότητας. Για το σκοπό αυτό, η City Destination Alliance θα συνεργάζεται πιο στενά και με τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMO) από εδώ και στο εξής. Τόσο το μάρκετινγκ της πόλης όσο και το «έργο του DMO» πρέπει «να αλλάξουν και να γίνουν πιο βιώσιμα», υπογράμμισε ο επικεφαλής του Hamburg Tourism, Michael Otremba.    

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024