ΠΟΤ: Αυτός είναι ο στρατηγικός χάρτης για την τεχνητή νοημοσύνη στον παγκόσμιο τουρισμό – Οι 5 άξονες

07-11-24 | ΦΟΡΕΙΣ

Τη ραγδαία εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό και τη σημασία των συμπράξεων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, συζήτησαν υπουργοί Τουρισμού από περισσότερες από 20 χώρες καθώς και εκπρόσωποι μεγάλων οργανισμών του ιδιωτικού τομέα (Expedia, HBX Group, JTB Corp και SITA), στο πλαίσιο της Υπουργικής Συνόδου της έκθεσης World Travel Market που οργανώθηκε σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UN Tourism) και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC).

H γενική διευθύντρια του ΠΟΤ, Natalia Bayona, εξέφρασε την ανάγκη προετοιμασίας του τουριστικού κλάδου ώστε να λαμβάνονται καλύτερες αποφάσεις με τη βοήθεια της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Όπως είπε, η χρήση της τεχνολογίας για καλό στο μάρκετινγκ και στην προώθηση των προορισμών, στην ψηφιακή δημόσια υποδομή και την εκπαίδευση είναι κρίσιμης σημασίας, και υπογράμμισε ότι η υπερ-εξατομίκευση των ταξιδιών μπορεί να γίνει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του κλάδου. Ωστόσο, πάνω από όλα, η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται την ανθρώπινη ευφυία ώστε να λάμψει.

Με την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ανθεκτικό, αειφόρο και συμπεριληπτικό μέλλον, δήλωσε η πρόεδρος και CEO του WTTC, Julia Simpson, η οποία ανέφερε ότι το 2023 ο κλάδος είχε συμβολή 10 τρις. δολαρίων στην παγκόσμια οικονομία, στηρίζοντας 330 εκατ. θέσεις εργασίας.

Ο στρατηγικός χάρτης για την τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό

Η κ. Bayona παρουσίασε το όραμα του ΠΟΤ για το μέλλον του τουρισμού μέσα από τον στρατηγικό οδικό χάρτη, AI For Good, που αποτέλεσε το υπόβαθρο των συζητήσεων των υπουργών και ανέδειξε τις ενέργειες του ΠΟΤ στη μετάβαση του κλάδου μέσα από την ταχεία εμφάνιση και έξυπνη εφαρμογή των νέων τεχνολογιών...

-Έρευνα | Ο ΠΟΤ ηγείται της έρευνας σχετικά με τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό. Η πιο πρόσφατη ανάλυσή του, που θα δημοσιευθεί σε συνεργασία με το Μέλος του, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Saxion, με τίτλο «Υιοθέτηση Τεχνητής Νοημοσύνης στον Τουρισμό», θέτει βασικά ζητήματα. Το 2025, ο ΠΟΤ θα δημοσιεύσει επίσης μια σε βάθος ανάλυση για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, τις προκλήσεις και στρατηγικές συστάσεις.

-Εκπαίδευση/ Upskilling/ Reskilling | Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το τοπίο στην απασχόληση στον τουρισμό, τόσο με τη δημιουργία νέων καθηκόντων όσο και με την ανάγκη αναβάθμισης και ανανέωσης των δεξιοτήτων. Οι υπουργοί συζήτησαν πώς μια τέτοια τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει τη δημιουργία θέσεων εργασίας βοηθώντας παράλληλα το εργατικό δυναμικό να αποκτήσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για να ευδοκιμήσει στο μέλλον. Ο ΠΟΤ ενισχύει ήδη την Διαδικτυακή Ακαδημία Τουρισμού του (Tourism Online Academy) ενσωματώνοντας προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε 10 νέα μαθήματα. Αυτές οι προσθήκες θα εξοπλίσουν τους επαγγελματίες του τουρισμού με βασικούς πόρους και δυνατότητες για να ευδοκιμήσουν σε μια βιομηχανία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένων μαθημάτων ειδικά για την τεχνητή νοημοσύνη.

-Επενδύσεις | Οι συζητήσεις στην υπουργική Σύνοδο περιστράφηκαν γύρω από τη ζωτική ανάγκη για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη και την καινοτομία ευρύτερα. Ο ΠΟΤ διευρύνει τη συζήτηση και σε μη παραδοσιακές επενδύσεις, δίνοντας έμφαση στο ρόλο των εναλλακτικών μοντέλων χρηματοδότησης στην ενίσχυση του οικοσυστήματος των startup. Αυτό περιλαμβάνει τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι γνώσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να καθοδηγήσουν και να ενισχύσουν επενδυτικές στρατηγικές, ιδιαίτερα για νεοεμφανιζόμενες τουριστικές επιχειρήσεις

-Καινοτομία | Στην World Travel Market, ο ΠΟΤ καθόρισε το έργο του στην υποστήριξη των επιχειρηματιών σε ολόκληρη την τουριστική αλυσίδα αξίας, όσον αφορά την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων προηγμένων τεχνολογιών. Μέσω εργαστηρίων, συνεργασιών και ειδικών προγραμμάτων, ενδυναμώνει τις startups, τις scaleups και τις επιχειρήσεις με τα εργαλεία που χρειάζονται για να καινοτομήσουν και να επιτύχουν σε ένα μέλλον όπου θα κυριαρχεί η τεχνολογία.

-Όραμα και Ηγεσία | Βασικό μέρος της Στρατηγικής είναι η δημιουργία μιας νέας Παγκόσμιας Task Force για την Καθολική Ονοματολογία για την τεχνητή νοημοσύνη στον Τουρισμό. Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία θα είναι μια πρώτη συλλογική προσπάθεια τυποποίησης της ορολογίας της τεχνητής νοημοσύνης, με βασικούς εμπειρογνώμονες από όλες τις τουριστικές περιοχές του ΟΗΕ από όλη την τουριστική αλυσίδα αξίας και την τεχνητή νοημοσύνη, διασφαλίζοντας σαφήνεια και συνέπεια για τους ενδιαφερόμενους.

Επιπλέον, ο ΠΟΤ ανακοίνωσε το λανσάρισμα της πρωτοβουλίας UN Tourism Artificial Intelligence Challenge. Το κάλεσμα αφορά λύσεις βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη που θα διαμορφώσουν το μέλλον του τουρισμού, με έμφαση στο branding, την προώθηση και το μάρκετινγκ, τους έξυπνους προορισμούς, την εκπαίδευση και τις αποτελεσματικές λειτουργίες.

Με βλέμμα προς το μέλλον, ο ΠΟΤ θα λανσάρει, επίσης, περιφερειακά βραβεία και πρωτοβουλίες ανάπτυξης ικανοτήτων, που θα διοργανωθούν σε συνεργασία με βασικούς εταίρους.

 

διαβάστε ακόμα

Οδηγός της Formula 1 ομιλητής σε ειδική κρουαζιέρα της Celestyal
«Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο» | Aπό το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Πράσινο φως για νέο τετράστερο ξενοδοχείο στα Μετέωρα
Κατώτατος μισθός | 12 ερωτήσεις απαντήσεις για το πώς καθορίζεται - νομοχέδιο
Τουρισμός όλου του χρόνου και όλων των χρόνων | Συνεργασία του ΕΟΤ με το Monocle
ΟΔΑΠ | Συνέδριο στην έκθεση Philoxenia - Η αλληλένδετη σχέση μεταξύ Τουρισμού και Πολιτισμού
ΠΟΤ: Αυτός είναι ο στρατηγικός χάρτης για την τεχνητή νοημοσύνη στον παγκόσμιο τουρισμό – Οι 5 άξονες
Διμερείς συναντήσεις Όλ. Κεφαλογιάννη στο περιθώριο της WTM στο Λονδίνο
Τουριστική βιομηχανία προς Τραμπ: Να κάνουμε την Αμερική τον κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό στον κόσμο
Wanderlust Awards: Σημαντικές διακρίσεις για τον Ελλάδα, Ελληνικά νησιά και Αττική