Οργανωμένος τουρισμός | Η ECTAA ζητεί την ανανέωση της Οδηγίας για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα

10-11-21 | FEDHATTA

Η αποτελεσματική επιβολή των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών στα οργανωμένα πακέτα διακοπών απαιτεί καλύτερη και συνεκτική νομοθεσία, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση ευρωπαίων τουριστικών πρακτόρων και τουρ οπερέιτορ, ECTAA.

Ειδικότερα, η ECTAA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναθεωρήσει την Οδηγία για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα (PTD) θεσμοθετώντας την πολυαναμενόμενη και απολύτως αναγκαία προστασία κατά της αφερεγγυότητας των αεροπορικών εταιρειών και να προβλέψει για την υποχρέωση των παρόχων υπηρεσιών που κατέχουν την προπληρωμή να επιστρέφουν γρήγορα τα χρήματα στον διοργανωτή του πακέτου, ώστε εκείνος να μπορεί με τη σειρά του να επιστρέφει τα χρήματα στους πελάτες του.

Το 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε οτι θα επανεξετάσει την Οδηγία για τα Ταξιδιωτικά Πακέτα (PTD) με πιθανότητα ανανέωσής της.

Η θέση της ECTAA στοχεύει στην αντιμετώπιση των δύο βασικών διδαγμάτων από την πανδημία. Πρώτον, την ευθυγράμμιση των προτύπων προστασίας άλλων νομοθεσιών για τους επιβάτες (ιδίως του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών) με αυτά του PTD για την επίλυση αντικρουόμενων διατάξεων και δεύτερον, τη σημασία της θέσπισης νομοθεσίας σχετικά με τις σχέσεις b2b προκειμένου να επιτραπεί στο ταξιδιωτικό οικοσύστημα να συνεχίσει να λειτουργεί σε περίπτωση αναπάντεχων γεγονότων.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι διοργανωτές/έμποροι πακέτων διακοπών δεν μπορούσαν να επιστρέψουν χρήματα στους πελάτες τους λόγω της αδυναμίας τους να ανακτήσουν τα χρήματα του ταξιδιώτη από παρόχους υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα από αεροπορικές εταιρείες. Αυτή η κατάσταση ήταν επιζήμια για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, ιδίως για τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν ταξιδιωτικό γραφείο ή τουρ οπερέιτορ. Σε αυτή την κατεύνθυση, η ECTAA υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών σε τομείς που δεν έχουν ρυθμιστεί ακόμη από την Οδηγία PTD.

Ο πρόεδρος της ECTAA, Pawel Niewiadomski, δήλωσε: «Η κρίση έδειξε ότι η προστασία των ταξιδιωτών μπορεί να βελτιωθεί μόνο εάν ολόκληρο το οικοσύστημα λειτουργεί με εναρμονισμένο τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προστασία των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και οι σχέσεις b2b πρέπει να ανταποκρίνονται στα πρότυπα των οργανωμένων ταξιδιών».

διαβάστε ακόμα

Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025