Αύξηση 3% καταγράφηκε το Μαϊο στις αφίξεις του αεροδρομίου Ζακύνθου, οι οποίες ήταν 66.826, 1.978 περισσότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του Μαϊου του 2014, σηματοδοτώντας μικρή αύξηση των τουριστικών μεγεθών στο νησί κατά την εκκίνηση της σεζόν.
Σύμφωνα με την Οικονομική Επόπτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά, κυρία Χριστίνα Τετράδη, τα αποτελέσματα του Μαΐου δεν μπορούν να θεωρηθούν καν ενδεικτικά, γιατί η αύξηση 3% στο 10% του συνόλου των αφίξεων, δεν μπορεί να καθορίσει την εικόνα της υπόλοιπης περιόδου.
Η κύρια αγορά για το νησί, που είναι η Μεγάλη Βρετανία, παρουσιάζει αύξηση 14,65%. Αυτή η αύξηση δεν αντικατοπτρίζει απόλυτα τα νούμερα των Tour Operator, αφού η Ζάκυνθος έχει και πτήσεις χαμηλού κόστους από τη Μεγάλη Βρετανία, όπως Βρετανούς που κατοικούν στην Ζάκυνθο.
Μεγάλη μείωση παρατηρείται από την αγορά της Γερμανίας 56,97%, της Ρωσίας 96,68%, η οποία είναι και αναμενόμενη, της Βουλγαρίας 93,12%, της Ελβετίας 47,09%, της Τσεχίας 40,95%, αλλά και από τις Σκανδιναβικές χώρες, με την Νορβηγία να παρουσιάζει μείωση 47,88%, την Φινλανδία 34,68% και την Σουηδία 17,46%.
Αντίθετα, μεγάλη αύξηση παρουσιάζει η Γαλλία ως νέα αγορά 43,60% και η Πολωνία 31,79%.
Όπως επισημαίνει η κ. Τετράδη, «η αύξηση των αφίξεων δεν αντικατοπτρίζεται στα έσοδα. Είναι γνωστό ότι ο εισερχόμενος τουρισμός επηρεάζεται αρνητικά από την πολιτική αβεβαιότητα, τα δυσφημιστικά σχόλια των ΜΜΕ σχετικά με την πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας και τον κίνδυνο εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη». Προβλέπει ακόμα ότι η κατάσταση για το υπόλοιπο καλοκαίρι φαίνεται ιδιαίτερα απρόβλεπτη και θα εξαρτηθεί από τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις.
Όπως αναφέρει: «Μια ενδεχόμενη επιβολή νέου φόρου στις παρεχόμενες ξενοδοχειακές και τουριστικές υπηρεσίες στα νησιά, όσο και η συζητούμενη οριζόντια αύξηση του ΦΠΑ, υπονομεύουν ευθέως, όχι μόνο την τρέχουσα τουριστική χρονιά, αλλά και την εν γένει ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.
Η τιμή διάθεσης του τουριστικού προϊόντος είναι απόλυτα ανελαστική στο διεθνοποιημένο τουριστικό περιβάλλον και οποιαδήποτε αύξηση στην τελική τιμή του επηρεάζει άμεσα και αρνητικά την τουριστική ζήτηση της χώρας μας. Επιπλέον, οι επαπειλούμενες περαιτέρω φορολογικές επιβαρύνσεις θα επιφέρουν καίριο πλήγμα στη βιωσιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, οδηγώντας ένα σημαντικό ποσοστό αυτών σε πλήρη οικονομική κατάρρευση».