Πιλοτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση τουριστικών επιχειρήσεων σε Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα

08-05-14 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Από την Κρήτη θα ξεκινήσει να παίρνει σάρκα και οστά το νέο πιλοτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και σύντομα πρόκειται να επεκταθεί σε Ρόδο και Κέρκυρα. 

Το πρόγραμμα αποτελεί πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης και συζητήθηκε σήμερα σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε στην Περιφέρεια ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευριπίδης Κουκιαδάκης με την συμμετοχή του γ.γ. του Υπουργείου Τουρισμού Γιάννη Πυργιώτη, του δημάρχου Χερσονήσου Ζαχαρία Δοξαστάκη, του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Νίκου Ραπτάκη και των εμπλεκομένων υπηρεσιακών στελεχών και τουριστικών φορέων.

«Με κοινές δράσεις και υπηρεσίες, το πρόγραμμα αυτό θα δώσει την δυνατότητα να ξανανοίξουν επιχειρήσεις, να αναβαθμιστούν επιχειρηματικά υπάρχουσες, ενώ θα δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας» δήλωσε ο κ. Κουκιαδάκης, υπενθυμίζοντας πως το πρόγραμμα έγινε αποδεκτό από την υπουργό Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, μετά από σχετική πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης.

Στόχος του πιλοτικού προγράμματος είναι η διατύπωση και αξιολόγηση συγκεκριμένων προτάσεων, μέτρων και δράσεων στους εξής τομείς:

-ενίσχυση της επενδυτικής πρωτοβουλίας με την παροχή ειδικών χωροταξικών, πολεοδομικών, φορολογικών και οικονομικών κινήτρων

-αποκατάσταση του τοπίου από τις επιπτώσεις μιας άναρχης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής υποβάθμισης (αστικές αναπλάσεις, προγράμματα αποκατάστασης του αστικού και παράκτιου τοπίου κλπ), δράσεις απόσυρσης απαξιωμένων ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων και εγκαταστάσεων τουριστικής χρήσης, που αλλοιώνουν το τοπίο και την εικόνα της περιοχής. Στην σημερινή πρώτη συνάντηση της ομάδας εργασίας συμμετείχαν και στελέχη του Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης Νίκου Καλογερή, αρμόδια για θέματα χωροταξίας και περιβάλλοντος.

«Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της τουριστικής υποδομής, της πολεοδομικής-περιβαλλοντικής εικόνας, σε Χερσόνησο-Μάλλια, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν από παλαίωση-απαξίωση εγκαταστάσεων, από την υπερβολική αξιοποίηση στο παρελθόν, είτε από εγκατάλειψη, που οδηγούν σε υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού. Όπως επισήμανε ο κ. Πυργιώτης «Στόχος του προγράμματος που θα υλοποιηθεί σε Ηράκλειο (Χερσόνησος-Μάλλια), Ρόδο (Φαληράκι) και Κέρκυρα είναι η βελτίωση-αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος», ενώ διαβεβαίωσε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες συσκέψεις ώστε «μέσα σε δυο μήνες να έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις, οπότε στη συνέχεια να γίνει η εξειδίκευση για την υλοποίηση τους».

Σημαντική πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού που πρόκειται να υλοποιήσει προτάσεις που έχουν κατατεθεί και από το δήμο Χερσονήσου, χαρακτήρισε το πιλοτικό πρόγραμμα ο δήμαρχος Ζαχαρίας Δοξαστάκης. «Θεωρώ ότι η ανταγωνιστικότητα και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος είναι τα δυο βασικά σημεία στα οποία πρέπει να “πατήσει” η τουριστική πολιτική της χώρας. Οι μικρές μονάδες, οι μικροί επιχειρηματίες, όταν υποστηριχθούν, όταν συνενωθούν και όταν αποκτήσουν κοινή διοίκηση, κοινή τιμολογιακή πολιτική, με την στήριξη του Κράτους και με χρηματοδότηση, θα έχουμε καταφέρει την αναβάθμιση του τουρισμού, των παρεχόμενων υπηρεσιών, του περιβάλλοντος. Κυρίως όμως θα καταγραφεί σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα από μονάδες που σήμερα είναι απαξιωμένες και δεν μπορούν να λειτουργήσουν στα επίπεδα της βιωσιμότητας».

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....