Το μήνυμα της συντονισμένης και ψύχραιμης διαχείρισης του προβλήματος που ανέκυψε με την αναστολή λειτουργίας του ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook Αγγλίας έστειλαν σήμερα ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, με το βλέμμα στην επόμενη μέρα και με στόχο την εξυπηρέτηση των επισκεπτών που βρίσκονται στο Νότιο Αιγαίο και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Προηγήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Περιφερειάρχη, για την εκτίμηση της κατάστασης, μετά την είδηση της πτώχευσης του τουριστικού οργανισμού, νωρίς τα ξημερώματα. Συμμετείχαν σε αυτήν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, o χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Κώστας Ταρασλιάς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτήν την ώρα βρίσκονται στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1600 στην Κω που έχουν έρθει μέσω της Thomas Cook. Ειδικότερα για σήμερα, δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο. Όσον αφορά την Κω, για σήμερα είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις , οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετούνται με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελίσσεται ομαλά.
Από νωρίς το πρωί εξάλλου, όπως τόνισε ο κ. Χατζημάρκος, Περιφέρεια, Δήμος και ΕΞΡ βρίσκονται σε μια μαραθώνια προσπάθεια συντονισμού όλων των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για την διαχείριση της κατάστασης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε διαρκή επικοινωνία με τον Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους λοιπούς τουριστικούς φορείς της χώρας, όπως η ΠΟΞ, το ΞΕΕ και ο ΣΕΤΕ.
Σε δηλώσεις που ακολούθησαν στους δημοσιογράφους. ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε: «Η είδηση της αναστολής λειτουργίας της Thomas Cook Αγγλίας είναι μία δυσάρεστη εξέλιξη. Δική μας δέσμευση είναι ότι θα στείλουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης ευρωπαϊκής χώρας, οι επισκέπτες της οποίας μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν. Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο. Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός σχεδίου, ώστε με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία και με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την δυσάρεστη κατάσταση. Μέχρι στιγμής η συνεργασία μας με την υποπρόξενο της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, μας δείχνει ότι όλο το σχέδιο είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται ομαλά κατά συνέπεια, δεν συντρέχει σήμερα κανένας λόγος ανησυχίας».
Ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης δήλωσε: «Σε μια συγκυρία όπως αυτή, οι σημερινοί πελάτες, είναι οι αυριανοί μας πελάτες και θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν και αναγνωρίζουν ότι ήλθαν διακοπές σε έναν ευρωπαϊκό προορισμό που τους διασφαλίζει ευρωπαϊκά δικαιώματα και ευρωπαϊκή ασφάλεια. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η Πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα έχει κάνει τα απαραίτητα για να μπορέσουν να επιστρέψουν απρόσκοπτα στη χώρα τους. Θέλω να τονίσω ότι ο τουρισμός για τη Ρόδο δεν είναι σπριντ. Είναι μαραθώνιος. Και ο μαραθώνιος, παρά την σημερινή δύσκολη μέρα, οφείλει να έχει στραμμένο το βλέμμα στο αύριο και στην επιστροφή των επισκεπτών αυτών, ως αυριανοί ευχαριστημένοι πελάτες. Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η αυτοδιοίκηση β΄ και α΄ βαθμού, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Οι Ροδίτες πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το αντίθετο του κακού δεν είναι το καλό. Μπορεί να είναι το χειρότερο, το οποίο, με τις σημερινές συμπεριφορές και ενέργειες, οφείλουμε να αποτρέψουμε. Στους δε επισκέπτες του Thomas Cook στέλνουμε το εξής μήνυμα: η Ρόδος που επέλεξαν είναι ένας ευρωπαϊκός προορισμός με ασφάλεια και θα διασφαλίσει όλα τα δικαιώματα που έχουν για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρας τους».
Ο Μανώλης Μαρκόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, τόνισε: « Είναι μια δύσκολη μέρα μια δύσκολη εβδομάδα για το Ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή τους .Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας. Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook ,αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειες μας. Σίγουρα θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε όποια ζητήματα προκύψουν στο επόμενο διήμερο και να μειώσουμε τις επιπτώσεις Από εκεί και πέρα υπάρχει συνεργασία με τους φορείς ως προς το οικονομικό κομμάτι όπου τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα. Υπάρχει κατανόηση και όλοι μαζί θα διαχειριστούμε την κατάσταση» .
Διαβάστε επίσης
Πτώχευση Thomas Cook: 50.000 τουρίστες στην Ελλάδα, 3.000 στην Κέρκυρα
Πτώχευση Thomas Cook: Τι συμβαίνει στη Γερμανία - Συνεχίζει η Condor
Πτώχευση Thomas Cook: Τι πήγε στραβά και έφτασε στη χρεοκοπία
Ευθύνες στη βρετανική κυβέρνηση για την πτώχευση του Thomas Cook
Σοκ στον τουρισμό: Πτώχευσε ο Thomas Cook- Τεράστια επιχείρηση επαναπατρισμού 600.000 τουριστών
ΣΕΤΕ: Οι επιχειρήσεις να δείξουν αλληλεγγύη στους πελάτες της Thomas Cook
Θεοχάρης: Ξεκίνησε ο επαναπατρισμός πελατών του Thomas Cook- προφανώς θα υπάρχουν ζημιές
Thomas Cook: Ο πατέρας του σύγχρονου τουρισμού Τόμας Κουκ...