'Εμφαση στον ενεργειακό τουρισμό στο νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Κοζάνης

08-03-20 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του για το 2020 ενέκρινε ο Δήμος Κοζάνης.

Στόχοι του νέου προγράμματος, είναι η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του Δήμου Κοζάνης ως ενιαίου τουριστικού προορισμού, με διακριτή εικόνα και σήμα, με τη διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, με αξιοποίηση των ισχυρών σημείων του και με τη βελτίωση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μεταξύ άλλων, το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

-Δημιουργία εικόνας του Τουριστικού Προϊόντος: Ο σχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος  θα στηριχθεί σε μία εκτενή ανάλυση και αξιοποίηση των υφιστάμενων μελετών τουριστικού σχεδιασμού, στην υφιστάμενη κατάσταση, όπως είναι για παράδειγμα οι νέες τεχνητές λίμνες, οι νέες ανασκαφές, η αξιοποίηση σημείων ενδιαφέροντος και αξιοθέατων, τα τοπικά ποιοτικά προϊόντα, οι απόψεις φορέων και επιχειρήσεων που εμπλέκονται στην παραγωγή του τουριστικού προϊόντος και οι απόψεις της τοπικής κοινωνίας.

-Δημιουργία Τράπεζας Τουριστικών Δεδομένων για τη συλλογή, επεξεργασία, αξιολόγηση και δημοσίευση πληροφοριών και δεδομένων ώστε να συνδράμει στη λήψη αποφάσεων για θέματα τουριστικής στρατηγικής.

-Αποστολή μονοήμερων, διήμερων και γενικότερα εκδρομών στην Κοζάνη συνοδευόμενες με φυλλάδιο σε ηλεκτρονική μορφή,  σε εξειδικευμένα τουριστικά πρακτορεία σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα, το νέο εντυπωσιακό κτίριο της Βιβλιοθήκης μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης του μαθητικού πληθυσμού, ενώ ο δημοτικός κήπος και το υπό ανάπλαση δάσος αναψυχής Κουρί, μπορούν να αποτελέσουν χώρους αναψυχής και ξεκούρασης μαθητών. Παράλληλα, μπορεί να λάβει χώρα η προβολή βιομηχανικών εγκαταστάσεων ορυχείων ΔΕΗ, φραγμάτων, φωτοβολταικών πάρκων και ανεμογεννητριών αλλά και της κλασσικής Αιανής σε φοιτητικές ομάδες στόχους.

-Ένταξη της πόλης στο χάρτη συνεδριακού τουρισμού με τη διοργάνωση μεσαίων και μικρότερων συνεδρίων : Με την ολοκλήρωση του κτιρίου της νέας βιβλιοθήκης, ο Δήμος διαθέτει πλέον ακόμα ένα νέο υπερσύγχρονο κτίριο, κατάλληλο να αποτελέσει τη βάση για την πραγματοποίηση συνεδρίων.

-Δημιουργία και ανάδειξη δικτύων μονοπατιών πεζοπορίας και ποδηλασίας, η σηματοδότηση, η ενημέρωση, ο καθαρισμός τους και η χαρτογράφηση τους, αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες. Προς αυτήν την κατεύθυνση, θα δημιουργηθεί ενημερωμένο έντυπο και ηλεκτρονικός οδηγός, ενώ θα λάβει χώρα ανάρτησή του στον ισότοπο του Δήμου Κοζάνης αλλά και σε άλλα εξειδικευμένα ηλεκτρονικά portals.

-Προώθηση ενεργειακών διαδρομών: Για τον ενεργειακό τουρισμό, η περιοχή μπορεί να αποτελέσει έναν ολοκληρωμένο προορισμό, αφού σε γειτονικές εκτάσεις χωροθετούνται ατμοηλεκτρικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, το νότιο πεδίο, όπου σε πολύ εκτεταμένες εκτάσεις πραγματοποιούνται εξορυκτικές δραστηριότητες αλλά και αποθήκευση και μεταφορά του λιγνίτη σε σημαντικά μεγάλη κλίμακα. Παράλληλα, στις κορυφές του Βερμίου χωροθετούνται δεκάδες ανεμογεννήτριες, ενώ στο φράγμα Πολυφύτου, υπάρχει Υδροηλεκτρικός Σταθμός. Επιπλέον φωτοβολταικά πάρκα μεγάλα και μικρά, υπάρχουν διάσπαρτα στην περιοχή, ειδικά στην Οινόη. Οι παραπάνω μορφές παραγωγής ενέργειας συναντώνται στην περιοχή σε μικρή ακτίνα. Οι κατασκηνώσεις Ζωοδόχου Πηγής, μπορούν να αξιοποιηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση εφόσον υπάρξει η δυνατότητα.

-Προώθηση της Κοζάνης για τουρισμό  City Breaκ: Κοζάνη ως πόλη -γαστρονομία, διασκέδαση- που προσφέρεται για ολιγοήμερες αποδράσεις, με σημεία ενδιαφέροντος την πρόσφατα ανακατασκευασμένη κεντρική πλατεία που πρόεκυψε ως αποτέλεσμα Πανελληνίου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, το Λαογραφικό Μουσείο, το Καμπαναριό, τη Χαρτοθήκη, τον Άγιο Νικόλαο, την Αρχαιολογική Συλλογή, Αρχοντικό Βούρκα, το κτίριο τα Νέας Βιβλιοθήκης, ακόμα και το Δημοτικό Κήπο και το ξύλινο θέατρο που προσφέρεται για μικρούς περιπάτους ανάπαυλας.

-Ταξίδι στο Ελληνικό Διαφωτισμό: Η Νέα Βιβλιοθήκη, καθώς και η Χαρτοθήκη, μπορούν να συμβάλλουν στην ανάδειξη τ ης ιστορίας της Κοζάνης, ως πόλου της ιστορίας του Ελληνικού Διαφωτισμού.

-Αρχαία Ιστορία: Η Αιανή, με το σημαντικό Αρχαιολογικό Μουσείο και τον εκτεταμένο Αρχαιολογικό της χώρο, μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη κλασσική περιήγηση.

-Θεματικές Διαδρομές: Δημιουργία θεματικών διαδρομών, με ιδιαίτερη εστίαση στα σημαντικά μνημεία και σημεία ενδιαφέροντος κάθε περιοχής. Η δημιουργία θεματικών διαδρομών στοχεύει, επιπλέον, στη διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τοπικά προϊόντα και την επιχειρηματικότητα, όπου η προβολή σημείων ενδιαφέροντος της περιοχής θα συνδυάζονται με τα ιδιαίτερα και ποιοτικά προϊόντα και τη γαστρονομία της, όπως είναι ενδεικτικά κρόκος, αρωματικά φυτά, τυροκομικά, πατάτες, οπωροκηπευτικά, κρασί και τσίπουρο.

-Προώθηση του Αγροτουρισμού-Aroma tour: Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής είναι η παραγωγή του κρόκου, πολλών ειδών αρωματικών φυτών αλλά και οι παραδοσιακοί τρόποι παραγωγής τσίπουρου. Τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως παρατηρείται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα αυτά, όχι μόνο ως προς την κατανάλωση τους αλλά και όσον αφορά την παρακολούθηση της παραγωγικής διαδικασίας, στο πλαίσιο συγκεκριμένων τουριστικών πακέτων.

-Παραγωγή έντυπου υλικού τουριστικής προβολής:Στόχος των εκδόσεων του Δήμου Κοζάνης θα πρέπει να είναι αφενός η καταγραφή, παρουσίαση, προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει, αφετέρου η κοινή και καλαίσθητη παραγωγή τους, η οποία θα χαρακτηρίζει το Δήμο και θα είναι αναγνωρίσιμη άμεσα. Μεταξύ άλλων θα εκδοθεί τουριστικός οδηγός ο οποίος θα παρουσιάζει τοπία και μνημεία, αλλά πολύ περισσότερο ανθρώπινη δραστηριότητα στα παραπάνω, ως μια μοναδική τουριστική εμπειρία.

-Θεματικοί τουριστικοί οδηγοί: Έκδοση καλαίσθητων και συνοπτικών θεματικών φυλλαδίων, τα οποία θα δίνουν βάρος στην παρουσίαση των θεματικών μορφών τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν στο Δήμο Κοζάνης.

-Διαδικτυακές εφαρμογές: Σχεδιασμός και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Κοζάνης με έξυπνες και σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές marketing με τη χρήση νέων τεχνολογιών, για την προσέλκυση επισκεπτών στη Δυτική Μακεδονία.

διαβάστε ακόμα

“Destination: Japan” στο αεροδρόμιο της Αθήνας
Καινοτόμο σύστημα κατάταξης των ελληνικών ξενοδοχείων με βάση τα κριτήρια βιωσιμότητας
H Greek Meetings Alliance στη 39η Philoxenia - «Ανοίγει» η συζήτηση για τη δημιουργία εθνικού φορέα συνεδριακού τουρισμού
Το Design και οι One-to-One συναντήσεις ξανά στο επίκεντρο του 100% Hotel Show 2024
Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν
Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ
Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700
FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν
Το νέο Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025