Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κρήτης ενέκρινε τη διεξαγωγή μελέτης με αντικείμενο την εδραίωση της αξιοπιστίας της Κρήτης ως τουριστικός προορισμός στο πλαίσιο των δράσεων για την τουριστική προβολή της Κρήτης.
Εν όψει της επανεκκίνησης του τουρισμού στο πλαίσιο της άνευ προηγουμένου πανδημίας, με στόχο την επικοινωνιακή επανατοποθέτηση της Κρήτης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης ως εργαλείο διαπραγμάτευσης με τις βασικές αγορές ώστε να είναι σε θέση η Κρήτη να διαπραγματευτεί και να επικοινωνήσει με τα βασικά της κοινά, δημιουργώντας εμπιστοσύνη, κρίθηκε απαραίτητη η διεξαγωγή μελέτης για την εδραίωση της αξιοπιστίας της Κρήτης ως τουριστικός προορισμός, η οποία θα αναδεικνύει και θα επιβεβαιώνει ότι η Κρήτη παραμένει ένας αξιόπιστος τουριστικός προορισμός για την μετά κορωνοϊού εποχή.
Ειδικότερα, για να είναι σε θέση η Περιφέρεια Κρήτης να λάβει σωστές και άμεσες αποφάσεις σχετικά με ζητήματα που άπτονται στην στόχευση και την προβολή του νησιού ως αξιόπιστος προορισμός, για να μπορεί να σχεδιάζει κατάλληλα και επίκαιρα μηνύματα, υπό το πρίσμα της υγιεινής και ασφάλειας (Health & Safety), της αξιοπιστίας του προορισμού και της δημιουργίας εμπιστοσύνης, θα πρέπει να έχει στη διάθεσή της όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον σκοπό αυτό. Ειδικά σε ένα περιβάλλον στο οποίο τα πάντα παραμένουν ρευστά και αλλάζουν σχεδόν σε καθημερινή βάση, η Περιφέρεια Κρήτης θα χρειαστεί μια τράπεζα πληροφοριών σχετικά με την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα, τις βασικές τουριστικές αγορές στόχους, τις μεταβολές στις ταξιδιωτικές οδηγίες, τις μεταβολές των συναισθημάτων και συμπεριφορών (sentiment report) των τουριστών, την επαναλειτουργία των βασικών επιχειρήσεων που συνθέτουν την αλυσίδα παραγωγής του τουρισμού (αεροπορικές, ΤΟs, ακτοπλοϊκές, καταλύματα, εστιατόρια, παραγωγοί, εμπόριο, πολιτιστικοί χώροι).
Περαιτέρω αναγκαία κρίνεται η επικαιροποίηση της ανάλυσης SWOT του προορισμού, η πρόταση SMART λύσεων και μηνυμάτων Health & Safety, που θα εξυπηρετούν τόσο τις ανάγκες των πολιτών όσο και αυτές των ταξιδιωτών. Η εν λόγω ανάλυση θα καταγράφει στοιχεία από τα οποία θα προκύπτουν συμπεράσματα σχετικά με την αυτάρκεια και την αυτονομία της Κρήτης όπως: διαμονή, μετακίνηση, γαστρονομία, πολιτιστική κληρονομιά, αγορές / εμπόριο, πρωτογενής τομέας, βιώσιμη ανάπτυξη, κέντρα τουριστικών πληροφοριών, παραλίες, αξιοθέατα, φιλοξενία. Οι δείκτες θα αποτελούν σημεία αναφοράς για τον σχεδιασμό των μηνυμάτων σχετικά με την αξιοπιστία της Κρήτης, με στόχο την προετοιμασία βασικών πυλώνων επικοινωνίας της αξιοπιστίας του προορισμού, υπό το πρίσμα του Health & Safety, της αυτονομίας και της αυτάρκειας της Κρήτης.
Τέλος, μετά από ανάλυση των προσφερόμενων προϊόντων και εμπειριών του προορισμού, αναγκαία κρίνεται η πρόταση για συγκεκριμένες ενέργειες επικοινωνίας υπό το πρίσμα της εφαρμογής των πρωτοκόλλων λειτουργίας. Επίσης θα πρέπει να προταθούν ενέργειες επικοινωνίας τοπικών κοινωνιών, να γίνει επανεξέταση του προφίλ των επισκεπτών για την προσαρμογή της επικοινωνίας της αξιοπιστίας της Κρήτης με βάση τα νέα δεδομένα και σχεδιασμός αξόνων επικοινωνίας για την ενδυνάμωση εμπιστοσύνης σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η Κρήτη για την προστασία των επισκεπτών, ανά προϊόν. Να αναδειχθούν τα κατάλληλα μηνύματα ανά κοινό που θα απαντούν σε βασικές ανάγκες και ζητήματα όπως: ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης, ενίσχυση της διαφορετικότητας, καθώς και αύξηση της ζήτησης. Βασικός στόχος είναι η επανατοποθέτηση της Κρήτης ως αξιόπιστος προορισμός και η ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης των επισκεπτών και των κατοίκων.