Ο Δήμος Μυλοποτάμου ενέκρινε τη μελέτη καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης για την Ψηφιακή αποτύπωση και ανάδειξη των σπηλαίων Ζωνιανών και Μελιδονίου, του πολιτισμικού και φυσικού περιβάλλοντος του Δήμου του Γεωπάρκου Ψηλορείτη συνολικού προϋπολογισμού 266.848 ευρώ.
Στο πλαίσιο της πρότασης, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η στρατηγική και ολοκληρωμένη αποτύπωση, καταγραφή και ανάδειξη των ιδιαίτερων στοιχείων του πολιτιστικού περιβάλλοντος του Δήμου Μυλοποτάμου και του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη, με ιδιαίτερη έμφαση στα σπήλαια της περιοχής. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του εν λόγω έργου προτείνεται η ανάπτυξη και η οπτικοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου μέσω καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών με κύριο στόχο αφενός την ανάδειξη των σπηλαίων των Ζωνιανών και του Μελιδονίου, ως διαχρονικών μνημείων της ανθρώπινης παρουσίας και του τοπικού πολιτισμού, που διαδοχικά δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο μιας αντιπροσωπευτικής και γραφικής εικόνας της ευρύτερης περιοχής του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη, και αφετέρου στοιχείων υψηλής πολιτιστικής και οικολογικής αξίας του Δήμου Μυλοποτάμου και του Γεωπάρκου Ψηλορείτη όπου εντάσσονται στο ευρύτερο περιβάλλον της περιοχής UNESCO.
Ειδικότερα, θα σχεδιαστούν και θα δημιουργηθούν ψηφιακές εφαρμογές για την αποτύπωση, καταγραφή και ανάδειξη των ιδιαίτερων στοιχείων των σπηλαίων, ως σημαντικών στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς της εν λόγω περιοχής, καθώς και της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πλούσιου φυσικού περιβαλλοντικού αποθέματος του Δ. Μυλοποτάμου και της ευρύτερης περιοχής του Γεωπάρκου Ψηλορείτη UNESCO εν γένει. Με την ολοκλήρωση της δράσης θα δημιουργηθεί ένα «ανοικτό μουσείο» πολιτισμού και φυσικού περιβάλλοντος, στον εξωτερικό χώρο του σπηλαίου Ζωνιανών, το οποίο θα είναι μοναδικό στην ευρύτερη περιοχή και θα συμβάλλει στην προστασία και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε διασύνδεση με την τουριστική ανάπτυξη ενώ παράλληλα θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στις προσφερόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δήμου, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην ενίσχυση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ηλεκτρονικής μάθησης, ηλεκτρονικής ένταξης και ηλεκτρονικού πολιτισμού.