Το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Αττικής αποφάσισε να προχωρήσει τη διαδικασία σύνταξης σχέδιο δράσης για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Αττικής με την πρόσληψη συμβούλου.
Η Περιφέρεια Αττικής δεν αποτελεί μόνο το μεγαλύτερο εμπορικό, συγκοινωνιακό, και οικονομικό κέντρο της Ελλάδας, αλλά διαθέτει και ανεκτίμητης αξίας πρωτογενή τομέα. Ορισμένα από τα επώνυμα αγροτικά προϊόντα της Περιφέρειας είναι η ρετσίνα, τα κρασιά των Μεσογείων, το φιστίκι Αιγίνης, το μέλι, το λάδι Τροιζηνίας, τα σύκα Μαρκοπούλου, τα παξιμάδια Κυθήρων, τα οπωροκηπευτικά του Μαραθώνα, η μπάμια Μπογιατίου κ.α.
Στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκε η αναγκαιότητα σύνταξης μιας ολοκληρωμένης μελέτης για το Σχέδιο Δράσης για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Αττικής.
Το Σχέδιο αυτό θα αποσκοπεί στην ανάδειξη του αγροδιατροφικού κλάδου της Αττικής και την προώθηση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων μέσα από την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Αττικής, μέσα από μία μελέτη που θα προδιαγράψει τις απαραίτητες δράσεις και πρωτοβουλίες:
-Ανάλυση SWOT για την αξιολόγηση των ισχυρών σημείων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των κινδύνων σε ό,τι αφορά την δομή και λειτουργία της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Αττικής και την πορεία της στην επόμενη τετραετία.
-Περιγραφή του φορέα λειτουργίας που θα συσταθεί με σκοπό την ανάπτυξη και εξυπηρέτηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Αττικής (πρόταση για νομική μορφή, οργανωτική δομή και καταστατικό του φορέα).
-Διερεύνηση των επιπρόσθετων υπηρεσιών που θα ήταν επωφελές να προσφέρει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Αττικής στα μέλη της στην επόμενη τετραετία, με βάση τις διεθνείς καλές πρακτικές, τις ανάγκες των μελών της, τις συνέργειες που θα μπορούσαν να επιδιωχθούν, αλλά και την ευρύτερη στόχευσή της (π.χ. ημέρες συνεργασίας, χρηματοδότησης ή συνεργειών, δράσεις capacity building, δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας/ εφαρμογής για τον καλύτερο συντονισμό της σύμπραξης, διασύνδεση με εταιρείες διανομής τροφίμων, συνεργασίες με επώνυμο(α) e-shop, χτίσιμο κοινών δικτύων marketing και διανομής κ.ά.)
-Εντοπισμός των επιχειρήσεων, οργανισμών και προϊόντων που θα ήταν σημαντικό να επιδιωχθεί να ενταχθούν ή να συνεργαστούν με την Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Αττικής για την αύξηση της επιδραστικότητάς της.
-Σχεδιασμός δράσεων για την επιτυχή διασύνδεση των παραγωγών της Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Αττικής και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή της Αττικής, αλλά και ευρύτερα, σε ολόκληρη τη χώρα (π.χ. πρόγραμμα προβολής των τοπικών προϊόντων, δημιουργία καταλόγων, πρόγραμμα προθηκών και δώρων αναχώρησης, σύνδεση με τουρισμό της εμπειρίας κ.ά.)
-Εντοπισμός των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίηση των ανωτέρω δράσεων.
-Αξιοποίηση των παραπάνω αναλύσεων για την κατάρτιση του προτεινόμενου σχεδίου δράσης της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Αττικής για την επόμενη τετραετία.