4ετές σχέδιο από την Περιφέρεια: Πώς θα ανακάμψει ο τουρισμός της Κρήτης

30-11-20 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάκαμψη του τουρισμού της Κρήτης περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού του 4ετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Κρήτης 2020-2023.

Ο τουρισμό,ς όπως αναφέρεται, έχει δεχθεί ως αποτέλεσμα της πανδημίας  σοβαρό και παρατεταμένο πλήγμα, διαταράσσοντας πολλούς κρίκους στην αλυσίδα αξίας του κλάδου. Οι επιπτώσεις είναι άμεσες λόγω του lockdown και των ταξιδιωτικών περιορισμών αλλά και της αβεβαιότητας έως ότου δοθεί το εμβόλιο ή και αποτελεσματική θεραπεία και έμμεσες λόγω της παρεπόμενης ύφεσης της ανεργίας και της πτώσης στα διαθέσιμα εισοδήματα. Πρόσθετος παράγοντας αβεβαιότητας προκύπτει από την αντίδραση των καταναλωτών ακόμα και μετά την πάροδο της υγειονομικής κρίσης. Η ανάκαμψη δεν θα είναι ομοιόμορφη χωρικά και στους επιμέρους κρίκους της αλυσίδας και τμήματα της αγοράς.

Σύμφωνα με το Σχέδιο, η Κρήτη έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για ταχύτερη ανάκαμψη που κυρίως οφείλονται στην χαμηλή διασπορά του ιού και τις κλιματολογικές συνθήκες.

Ως προς τις μακροχρόνιες προκλήσεις που άπτονται του ανταγωνισμού, των επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή, των διαφοροποιήσεων στις προτιμήσεις των καταναλωτών και των συνεχών τεχνολογικών αλλαγών απαιτείται μια διαρκής εξέλιξη και ανανέωση της τουριστικής δραστηριότητας ανάλογα με τις τάσεις που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά. Οι δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσης θα προκύψουν από την αναβάθμιση της πολιτικής προώθησης, την καλύτερη αεροπορική σύνδεση με νέες αναδυόμενες αγορές, τη διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος και τη δημιουργία διακριτών επιμέρους αγορών, την αξιοποίηση των τεχνολογιών, την αναβάθμιση της εικόνας και λειτουργίας των αστικών κέντρων καθώς και την βελτίωση των υπηρεσιών.

Ειδικότερα, είναι κρίσιμο να ληφθούν συντονισμένες πρωτοβουλίες με παράλληλη παροχή κινήτρων προς τον ιδιωτικό τομέα και αποτελεσματική ρύθμιση με βασικές επιδιώξεις:

-Περαιτέρω ενίσχυση στο high end προσελκύοντας τουρίστες με υψηλή μέση δαπάνη

-Διεύρυνση της τουριστικής περιόδου

-Ενίσχυση του πολιτιστικού τουρισμού

Πιο συγκεκριμένα είναι αναγκαίο να ληφθούν υπόψη τα εξής:

-Η προσφορά πολιτισμού πρέπει να γίνει πιο ελκυστική

-Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου πρέπει να συνοδευτεί από την δημιουργία διεθνούς επιπέδου επιμελημένων εκδηλώσεων

-Η οργανωμένη ανάδειξη νέων πόλων προσέλκυσης τουριστών στην ενδοχώρα ενισχύει τη διασπορά και την επαναλειψιμότητα των επισκέψεων

-Η Κρητική διατροφή (γαστρονομία) πρέπει να αποκτήσει πιο ελκυστική ταυτότητα και να αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος

-Ο Συνεδριακός τουρισμός πρέπει να ενισχυθεί με την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να ιεραρχηθούν και να υλοποιηθούν οι εξής παρεμβάσεις:

-Αναβάθμιση του brand της Κρήτης

-Ολοκλήρωση των επενδύσεων στις υποδομές (Αεροδρόμιο Καστελίου, ΒΟΑΚ) με γνώμονα το μέλλον

-Πληροφοριακή υποδομή σύγχρονη και φιλική στον επισκέπτη επέκταση του wi-fi

-Ενθάρρυνση νέων ολοκληρωμένων επενδύσεων σε ξενοδοχεία 5 αστέρων

-Εισαγωγή και ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων για τους μη καλοκαιρινούς μήνες

-Ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος

-Οργάνωση ενός ενιαίου δικτύου μουσείων και επισκέψιμων αρχαιολογικών χώρων με κοινά εισιτήρια και διευκολύνσεις

-Ολοκλήρωση συνοδευτικών παρεμβάσεων σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους και ειδικά στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού με την ενιαία ανάδειξη και διαχείριση του ευρύτερου χώρου και τη δημιουργία διαδρομών

-Ψηφιακές και διαδραστικές εφαρμογές σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

-Ενίσχυση της καινοτομίας και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....