Το κρασί σαν μέσο προβολής και προώθησης του πολιτιστικού αποθέματος της Σάμου

21-12-20 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου προκήρυξε δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο  «Ψηφιακές Διαδρομές Σαμιακού Οίνου: Το κρασί σαν μέσο προβολής και προώθησης του πολιτιστικού αποθέματος της Σάμου».

Η ιστορία του σαμιώτικου κρασιού ξεκινά από τις Αμαζόνες και τον Διόνυσο, τον θεό της ευφορίας, του αμπελιού και του κρασιού. Οι περήφανες Αμαζόνες έκαναν το λάθος να τον περιφρονήσουν και να καταφύγουν στην πευκόφυτη Σάμο. Ο Διόνυσος ζήτησε τη βοήθεια των Σαμίων για να τις νικήσει, κι αφού τα κατάφερε, χάρισε στους κατοίκους του ακριτικού νησιού το κλήμα που βγάζει το «μοσχάτο σταφύλι» με τις μικρές ρόγες και τους έμαθε πώς να το καλλιεργούν σε ορεινές κυρίως αναβαθμίδες και πεζούλες και να φτιάχνουν το περίφημο σαμιώτικο κρασί. Καταγραφές για το Σαμιακό οίνο υπάρχουν από τα ομηρικά έπη, στον Ιπποκράτη, τον Γαληνό και τον Θεόφραστο ως και την ποίηση του Λόρδου Βύρωνα, αλλά και τις σύγχρονες καταγραφές σε βιβλία σύγχρονων ευρωπαίων λογοτεχνών όπως η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ.

Στις αρχές του 17ου αι., ο Γάλλος περιηγητής Τουρνεφόρ καταγράφει στο ακριτικό νησί μια παραγωγή μοσχάτου κρασιού που φτάνει τα 3.000 βαρέλια, ενώ από το 19ο αι. τροφοδοτεί με επώνυμα κρασιά τις αγορές της Δύσης και της Ανατολής. Από τότε, η Καθολική Εκκλησία παραχωρεί στη Σάμο το προνόμιο της παρασκευής οίνου με πιστοποιητικό καθολικής αποστολής. Ο «εκκλησιαστικός οίνος» χρησιμοποιείται και από την Ορθόδοξη Εκκλησία για την παρασκευή της Θείας Ευχαριστίας.

Οι διαμορφωμένοι αμφιθεατρικά πατρογονικοί αμπελώνες, σε υψόμετρο έως και 900 μέτρων, καταδεικνύουν τη μακρά οινοπαραγωγική παράδοση του νησιού και εξασφαλίζουν στο μικρόρωγο μοσχάτο σταφύλι αργή και σταθερή ωρίμανση, μέχρι να αποκτήσει πολύ υψηλούς βαθμούς σακχάρων και να εμπλουτιστεί με τα αρώματα της πυκνόφυτης βλάστησης. Για όλους αυτούς τους λόγους, το σαμιώτικο κρασί διαθέτει μια από τις παλαιότερες κατοχυρώσεις ελεγχόμενης ονομασίας προέλευσης της Ευρώπης.

Η πρόταση αφορά στην ανάπτυξη καθώς και στο σχεδιασμό και τη δημιουργία υπηρεσιών ηλεκτρονικής προβολής του Σαμιακού Οίνου και της ανάδειξης του ως σημαντικός πολιτιστικός πόρος της Σάμου αλλά και της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Μέσω της πρότασης θα δημιουργηθούν ψηφιακές διαδρομές για το Σαμιακό κρασί, που θα προβάλλονται από πολλαπλά κανάλια ενημέρωσης και θα χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες αιχμής όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα (AR, VR).

Ειδικότερα η πρόταση έχει τα κάτωθι χαρακτηριστικά:

α) Όλο το ψηφιακό περιεχόμενο θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο και θα διατίθεται δωρεάν στους χρήστες

β) Δεν θα παράγει έσοδα

γ) Στοχεύει στην παροχή ουδέτερης & αμερόληπτης πληροφόρησης όσον αφορά στις πληροφορίες σχετικά με τα οινοποιεία της Σάμου.

Η πρόταση περιλαμβάνει την καταγραφή και ψηφιοποίηση τουριστικών διαδρομών σχετικά με τον Σαμιακό οίνο και την υλοποίηση μίας σειράς ψηφιακών εφαρμογών περιήγησης και προβολής του καθώς και ένα εικονικό μουσείο οίνου στο διαδίκτυο.

Σκοπός της πρότασης είναι να απευθυνθεί στον επισκέπτη και τουρίστα της περιοχής παρέχοντας του μέσα από τις ψηφιακές εφαρμογές μία διαφορετική περιηγητική οινική εμπειρία και την δυνατότητα να αποκομίσει πολύτιμες γνώσεις για την οινοποιητική παραγωγή της Σάμου μέσα από την διάδραση και το παιχνίδι.

Μέσα από τη δράση επιδιώκεται:

-Η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων αναφορικά με την πολιτιστική κληρονομιά, τους φυσικούς πόρους και την ιστορική σημασία

- Η ενίσχυση της θετικής εικόνας του τοπικού τουριστικού προϊόντος

-Η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με την προώθηση θεματικών τουριστικών διαδρομών

-Η αύξηση του τουριστικού ρεύματος σε περιοχές που παραδοσιακά δεν έχουν μεγάλη Επισκεψιμότητα

Ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει σε 284.580 ευρώ με ΦΠΑ. Ως κριτήριο ανάθεσης αναφέρεται η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά επί τη βάσει

της βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής. Ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών έχει οριστεί η 19η Ιανουαρίου 2021 ενώ ως ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού η 5η Φεβρουαρίου 2021. 

 

 

 
 
 
 
 
 
ΑπάντησηΠροώθηση

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....