Tο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας ενέκρινε το πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρηματικών δράσεων για το 2021 με συνολική δαπάνη 467.600 ευρώ.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας λαμβάνοντας υπόψη τη νέα διαμορφούμενη, παγκοσμίως, πραγματικότητα με την πανδημία, σχεδιάζει να συμμετάσχει, σε ετήσια βάση, τόσο σε εκθέσεις που μπορούν αν οι συνθήκες το επιτρέψουν να πραγματοποιηθούν με φυσική παρουσία όσο και σε ψηφιακές εκθέσεις, ως αρωγός και συμπαραστάτης της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Πέραν τούτου η Περιφέρειά στη διαδικασία μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή θα αναζητήσει νέα παραγωγικά πρότυπα αναλαμβάνοντας καινοτόμες πρωτοβουλίες και εφαρμόζοντας, στην πράξη, δράσεις και διεργασίες με στόχο την διαρκή υποστήριξη και ενίσχυση των επιχειρήσεων της, υφιστάμενων και νέων.
Στο πρόγραμμα του 2021 περιλαμβάνονται εκθεσιακά γεγονότα τοπικού χαρακτήρα που απευθύνονται κυρίως στον τοπικό καταναλωτή, ο οποίος επιθυμεί να γευτεί και να γνωρίσει νέα και ιδιαίτερα προϊόντα, με ανώτερες οργανοληπτικές ιδιότητες. Στην περίπτωση αυτή ο παραγωγός ή και ο μεταποιητής της Δυτικής Μακεδονίας επωφελείται από την άμεση επαφή και πώληση των προϊόντων του τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει, από κοινού, με επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς και παραγωγούς σε επιλεγμένες κλαδικές εκθέσεις, προκειμένου να συμβάλλει στις απαιτούμενες προωθητικές ενέργειες και στην συνολικότερη προβολή του αγροδιατροφικού, τουριστικού αλλά και άλλων κλάδων της Δυτικής Μακεδονίας.
Ειδικότερα, οι στόχοι που επιδιώκονται μέσω της συμμετοχής της Περιφέρειας στις εκθέσεις είναι:
-Αύξηση των επαγγελματικών συναντήσεων και σύναψη εμπορικών συμφωνιών
-Βελτίωση της αναγνωσιμότητας των προϊόντων της Περιφέρειας σε κρίσιμους οικονομικούς κλάδους (αγροδιατροφικός, κατασκευαστικός, υπηρεσίες) όσο και σε άλλους κλάδους στους οποίους διαφαίνεται εξαγωγική δραστηριότητα ή δυναμική
- Βελτίωση των εσόδων των επιχειρήσεων που επλήγησαν οικονομικά το 2020 λόγω πανδημίας, με την άμεση πώληση των προϊόντων τους στο καταναλωτικό κοινό
-Ενιαία παρουσία και προβολή των προϊόντων της Περιφέρειας υπό κοινό brandname
-Καλλιέργεια της εξαγωγικής κουλτούρας μεταξύ των επιχειρήσεων
-Αύξηση των εξαγωγών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας η οποία μέχρι σήμερα έχει χαμηλό ποσοστό και πτωτική πορεία σε σχέση με άλλες ελληνικές περιφέρειες
-Αύξηση του αριθμού των εξαγωγικών επιχειρήσεων αλλά και των εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων