Δήμος Κέας: Υπέρ της επιδότησης για μετατροπή σε καταλύματα παλαιών κατοικιών σε παραδοσιακούς οικισμούς

18-04-21 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Κέας αποφάσισε να εισηγηθεί κατ’ αρχήν θετικά για την ψήφιση του «Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Ν. Αιγαίου», κρίνοντας ωστόσο αναγκαίο να συμπεριληφθούν μία σειρά παρατηρήσεων προτάσεων οι οποίες μεταξύ άλλων αφορούν στο τουριστικό προιόν του νησιού.

Μεταξύ των προτάσεων-παρατηρήσεων που έκανε είναι και οι εξής:

-Στον τουρισμό η Κέα πρέπει να ενταχθεί στις περιοχές ήπιας ειδικής τουριστικής ανάπτυξης /πολυδραστηριότητας. (Ζώνη ένταξης γενικού νησιωτικού χώρου Νοτίου Αιγαίου), με στόχο την ανάπτυξη ήπιας ελεγχόμενης τουριστικής δραστηριότητας με μικρής κλίμακας μονάδες φιλοξενίας, με έμφαση στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και την διαφύλαξη των περιβαλλοντικών πόρων.

-Να δημιουργηθεί πρόγραμμα επιδότησης ιδιόκτητων παλαιών κατοικιών σε παραδοσιακούς οικισμούς, για να ανακατασκευαστούν, με σκοπό να μετατραπούν σε αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα με δέσμευση χρήσης τουλάχιστον μία 5ετία, ώστε να διασωθούν οι παραδοσιακοί οικισμοί και να αυξηθεί το ξενοδοχειακό δυναμικό από τις υπάρχουσες και εγκαταλειμμένες οικίες με αντίστοιχη μείωση οικιστικής επιβάρυνσης.

-Στην κατάταξη Λιμένων να ληφθεί υπ όψη η κεντροβαρικότητα του λιμένα Αγίου Νικολάου στις συγκοινωνίες και τον τουρισμό. Απαιτούνται βελτιωτικές επεμβάσεις στο Βουρκάρι με σημαντικές επισκευές, λόγω καθίζησης κρηπιδωμάτων. Επιπλέον επισημαίνεται η έλλειψη εμπορικού λιμένα.

-Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η Κέα είναι το βορειότερο νησί των Δυτικών Κυκλάδων, σε κοντινότερη απόσταση από την Αττική και το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

-Να γίνει αναφορά στο δίκτυο μονοπατιών της Κέας, το οποίο είναι ιδιαίτερα εκτενές και σηματοδοτημένο και αποτελεί σημαντικότατο πόλο έλξης εναλλακτικού τουρισμού. Θα πρέπει να αξιοποιηθούν κατά το μέγιστο τα μονοπάτια διαδρομών σε συνδυασμό με αρχαιολογικούς χώρους, (Τετράπολις, Αγ. Μαρίνα Πανάχρα, και τα μνημεία σύγχρονης αρχιτεκτονικής (καθοικιές, κρήνες, Δημόσιες κρήνες και Πλυσταριά). Επιπλέον, κρίνεται αναγκαίο να επικαιροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση των μονοπατιών, να υπάρξει συγκεκριμενοποίηση αρμοδιοτήτων για τη συντήρηση, πιστοποίηση και ανάδειξη αλλά και την επίσημη (θεσμική) αναγνώριση τους σχετικά με το καθεστώς πριν του 1923.

- Στη θαλάσσια περιοχή της Κέας υπάρχουν τέσσερα σημαντικά ναυάγια με κορωνίδα τον Βρετανικό, το αδελφό πλοίο του Τιτανικού, τα οποία είναι σημεία καταδυτικού ενδιαφέροντος και θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως καταδυτικά πάρκα και να αποτελέσουν σημαντικό τουριστικό πόλο έλξης.

 

 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω