Ο Δήμος Βόλου γίνεται φιλικός προορισμός για την ανάπτυξη ποδηλατικού τουρισμού

22-09-21 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Ο Δήμος Βόλου προχωρά τις διαδικασίες για τη διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων προϋπολογισμού 350.000 ευρώ με ΦΠΑ.

Πρόκειται για την αγορά, την μεταφορά και την εγκατάσταση 92 συμβατικών ποδηλάτων, 42 ηλεκτρικών ποδηλάτων, 3 ηλεκτρικών ποδηλάτων ΑμεΑ, είκοσι 20 μπαταριών, 120 σταθμών (ηλεκτρονικές θέσεις) και 1 άδειας χρήσης λογισμικού ελέγχου θέσεων κλειδώματος, ηλεκτρονικές κάρτες ταυτοποίησης χρηστών.

Το έργο αφορά την προμήθεια ενός ενιαίου αυτοματοποιημένου συστήματος μίσθωσης ποδηλάτων. Τα συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του συστήματος, των οποίων η εκμίσθωση θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από τους αυτόματους σταθμούς. Πιο συγκεκριμένα, τα ποδήλατα θα βρίσκονται ασφαλισμένα στους σταθμούς μίσθωσης, τα οποία θα μπορούν να τα μισθώνουν οι χρήστες, στη διαδικασία παραλαβής και επιστροφής ενός ποδηλάτου

Διάθεση με χρήση ειδικής κάρτας

Οι χρήστες που επιθυμούν να παραλάβουν ένα ποδήλατο από τους σταθμούς διάθεσης ποδηλάτων, θα μπορούν να αποκτήσουν μια ειδική ηλεκτρονική κάρτα η οποία θα χρησιμοποιείται για λόγους πιστοποίησης των χρηστών, τουλάχιστον κατά τα πρώτα 3 έτη λειτουργίας του συστήματος όπου δεν θα υπάρχει χρέωση των χρηστών για την χρήση των ποδηλάτων. Για την απόκτηση της κάρτας τους, οι πολίτες θα προσέρχονται σε εξουσιοδοτημένα σημεία όπου θα καταχωρούνται τα στοιχεία τους και θα καταγράφονται ως χρήστες παραλαμβάνοντας την κάρτα τους, η οποία θα έχει μόνιμη ισχύ.

Μετά την παρέλευση των 3 ετών, ο Δήμος θα επιλέξει την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει και το σύστημα θα διαμορφώσει τυχόν χρεώσεις ανάλογα. Στην περίπτωση χρέωσης της χρήσης των ποδηλάτων, οι χρήστες θα μπορούν να προσθέτουν χρήματα στην κάρτα τους έτσι ώστε να τα καταναλώνουν στην συνέχεια σε ώρες χρήσης του συστήματος. Η κάρτα θα πρέπει να μπορεί να «γεμίσει» οποιαδήποτε στιγμή με άυλο χρόνο χρήσης ο οποίος θα καταναλώνεται ανάλογα με την χρήση, σύμφωνα με τον τρόπο χρέωσης του συστήματος. Η προσθήκη χρημάτων στην κάρτα θα πρέπει να μπορεί να γίνει είτε στα εξουσιοδοτημένα σημεία είτε και ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα του συστήματος.

Επίσης η έκδοση της κάρτας θα πρέπει να μπορεί να γίνεται και ηλεκτρονικά. Με την επιτυχή εγγραφή του στο σύστημα και την έκδοση της κάρτας του, ο συνδρομητής θα μπορεί να επισκεφθεί έναν σταθμό διάθεσης για να παραλάβει ένα ποδήλατο, όποτε το επιθυμεί.

Διάθεση με χρήση ειδικής εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα

Οι χρήστες του συστήματος που επιθυμούν να παραλάβουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, θα κατεβάζουν στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή από την ειδική σήμανση στο ποδήλατο που βρίσκεται σε μια από τις ζώνες στάθμευσης.

Μόλις ανοίξουν την εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο, το λογισμικό θα τους ζητήσει να ταυτοποιήσουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους καθώς και να συνδέσουν την ειδική κάρτα για λόγους ταυτοποίησης των στοιχείων τους. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία (που πραγματοποιείται μόνο μια φορά), είναι έτοιμοι για να παραλάβουν ένα ποδήλατο.

Σε περίπτωση που οι χρήστες επιθυμούν να παραλάβουν ένα ποδήλατο από τους σταθμούς διάθεσης ποδηλάτων, και δεν διαθέτουν την ειδική κάρτα, μπορούν με χρήση της πιστωτικής τους κάρτας να εγγράψουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου και να προμηθευτούν χωρίς χρέωση χρόνο χρήσης μέσω της ειδικής ιστοσελίδας του συστήματος ποδηλάτων του Δήμου Βόλου. Στην συνέχεια με την αποστολή ενός SMS σε προκαθορισμένο αριθμό, θα δηλώνουν τον αριθμό της κλειδαριάς που βρίσκεται το ποδήλατο και θα μπορούν να το ξεκλειδώσουν.

Διαδικασία παραλαβής και επιστροφής ενός ποδηλάτου

Η διαδικασία παραλαβής και επιστροφής ενός ποδηλάτου θα πρέπει να είναι απλή.

Ο χρήστης που επιθυμεί να παραλάβει ένα συμβατικό ποδήλατο, θα πηγαίνει στον σταθμό που επιθυμεί και θα επιλέγει ένα ποδήλατο. Ο χρήστης θα μπορεί να παραλάβει το ποδήλατο με δυο τρόπους, είτε περνώντας την

ειδική ηλεκτρονική κάρτα πάνω από τη θέση ασφάλισης είτε επιλέγοντας το ποδήλατο από την ειδική εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο. Το σύστημα έπειτα πιστοποιεί τον χρήστη, απασφαλίζει το ποδήλατο και ο χρήστης παραλαμβάνει το ποδήλατό του.

Με τον ίδιο τρόπο, είτε με τη χρήση της ειδικής ηλεκτρονικής κάρτας, είτε με τη χρήση της ειδικής εφαρμογής μέσω του κινητού τηλεφώνου, θα μπορεί να παραλάβει και ο χρήστης ΑΜΕΑ το ποδήλατο που επιθυμεί, μεταβαίνοντας στον πλησιέστερο σταθμό που διαθέτει ποδήλατα ΑΜΕΑ. Τα ποδήλατα ΑΜΕΑ θα βρίσκονται σταθμευμένα στην τελευταία βάση κάθε σταθμού επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση σε αυτά. Ο χρήστης που επιθυμεί να παραλάβει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, αφού πρώτα έχει κάνει εγγραφή στην υπηρεσία, πηγαίνει σε μια από τις ζώνες στάθμευσης, πλησιάζει το ποδήλατο και μέσα από την ειδική εφαρμογή απλά «κουνάει το κινητό του κοντά στο καλάθι». Δίνεται επίσης η δυνατότητα σάρωσης QR code ή εισαγωγής του αριθμού ποδηλάτου. Μετά την επιτυχή ταυτοποίηση του χρήστη από το σύστημα, η ηλεκτρονική κλειδαριά ανοίγει αυτόματα και το ποδήλατο είναι έτοιμο για χρήση.

Ο χρήστης που έχει παραλάβει ένα συμβατικό ποδήλατο, πηγαίνει σε οποιονδήποτε σταθμό ποδηλάτων, βρίσκει μια κενή θέση ασφάλισης και τοποθετεί το ποδήλατο στην θέση αυτή. Το σύστημα ασφαλίζει την κλειδαριά και παραλαμβάνει το ποδήλατο. Η διάρκεια χρήσης του ποδηλάτου υπολογίζεται σε πραγματικό χρόνο. Στην περίπτωση που ο χρήστης έχει παραλάβει κάποιο ποδήλατο ΑΜΕΑ, τοποθετεί το ειδικό μέρος του ποδηλάτου στην ειδική θέση ασφάλισης με την σήμανση για ΑΜΕΑ. Το σύστημα τότε ασφαλίζει την κλειδαριά και κλειδώνει το ποδήλατο.

Κατά την επιστροφή ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, ο χρήστης θα πρέπει να τοποθετήσει το ποδήλατο σε μια από τις ζώνες στάθμευσης που υποδεικνύονται στην ειδική εφαρμογή. O χρήστης χρησιμοποιώντας και πάλι την ειδική εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο κλειδώνει την ηλεκτρονική κλειδαριά και η διάθεση σταματά.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις