Οργανισµός Διαχείρισης Προορισμού στο Ηράκλειο - τι προβλέπει η τουριστική στρατηγική του Δήμου

14-12-22 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Τα αποτελέσματα της μελέτης επικαιροποίησης της Τουριστικής Στρατηγικής του Δήμου Ηρακλείου παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση της Επιτροπή Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας του Δήμου, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Ελευθέριο Βενιζέλος» στη Λότζια, την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου.

 Όπως αναφέρθηκε από την ομάδα μελέτης το Ηράκλειο αποτελεί έναν από τους κορυφαίους και πλέον αναγνωρίσιµους ελληνικούς προορισµούς µε σηµαντικές δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη και επέκταση της τουριστικής περιόδου.

 Η νέα τουριστική στρατηγική ακολουθώντας  τις επιταγές του τουρισμού στην μετά covid εποχή θα πρέπει να κινηθεί σε τέσσερις βασικούς άξονες με πρωτεύοντες τη Βιωσιμότητα-Αειφορία και τον «έξυπνο» (smart) τουρισμό. Αναλυτικά οι άξονες είναι

•   Άξονας 1: Βιωσιµότητα, Αειφορία και Προσβασιµότητα στον Τουρισµό (Sustainable Tourism)

•    Άξονας 2: Έξυπνοι Προορισµοί (Smart Tourism)

•    Άξονας 3: Τουρισµός Ειδικού Ενδιαφέροντος (Special Interest Tourism)

•    Άξονας 4: Επαγγελµατικό και Επιχειρηµατικό Ταξίδι

Σημαντική για την επιτυχή εφαρμογή αυτής της στρατηγικής είναι η σύσταση Οργανισµού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) που µπορεί να επιτελέσει καταλυτικό ρόλο στην προσπάθεια του Ηρακλείου να αξιοποιήσει αποτελεσµατικά τους πόρους και τα συγκριτικά πλεονεκτήµατα που διαθέτει, δηµιουργώντας το απαραίτητο πλαίσιο συνεργασίας µεταξύ του δηµόσιου και του ιδιωτικού τοµέα, της κεντρικής διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φορέων και επιχειρήσεων της περιοχής, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια στην προώθηση ενός βιώσιµου µοντέλου τουριστικής ανάπτυξης.

Μέλη της Επιτροπής που πήραν το λόγο εκφράστηκαν θετικά για την παρουσίαση της μελέτης τονίζοντας και την χάραξη τουριστικής στρατηγικής από το Δήμο. Επισημάνθηκε η αναγκαιότητα να καταστεί μέσα από επιχειρησιακό σχεδιασμό το Ηράκλειο ως βιώσιμος και έξυπνος τουριστικός προορισμός, ενώ όλοι μίλησαν για την ανάγκη ευρύτερων συνεργασιών. 

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Σισαμάκης με την ολοκλήρωση της συνεδρίασης τόνισε: 

«Το Ηράκλειο έχει συγκεκριμένη τουριστική στρατηγική την οποία και εφαρμόζει με βασικό αξονα το γαστρονομικό τουρισμό, που σήμερα αποτελεί και εθνική τουριστική στρατηγική. Έχοντας ολοκληρώσει μια επιτυχημένη τουριστική χρονιά καλούμαστε να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα μας λαμβάνοντας υπόψη τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης αλλά και παρεμβαίνοντας για να επιλύσουμε  ζητήματα όπου είναι εφικτό. Με την παρούσα μελέτη έχουμε μια πολύ εμπεριστατωμένη πρόταση την οποία θα καταθέσουμε προς διαβούλευση και ενσωματώνοντας τις όποιες παρατηρήσεις θα προχωρήσουμε στην ψήφισή της. Είναι μάλιστα ευτυχής η συγκυρία που ως Ηράκλειο έχουμε συστήσει τον Αναπτυξιακό Οργανισμό «ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε», που μπορεί να παίξει το ρόλο  Οργανισµού Διαχείρισης Προορισμού και να συντονίσει στην πράξη το όλο εγχείρημα για ένα Ηράκλειο βιώσιμο- αειφόρο και έξυπνο προορισμό».

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....