Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη Χαλκιδική από τη Διεθνή Τουριστική έκθεση «Vakantiebeurs 2023», που πραγματοποιήθηκε -έπειτα από 2 χρόνια αναβολών λόγω πανδημίας- στις 11-15 Ιανουαρίου στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, συνεπής στο ραντεβού του με το Ολλανδικό κοινό, συμμετείχε για ακόμα μία χρονιά ως συν-εκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ, στο σημαντικότερο τουριστικό γεγονός της χρονιάς στην Ολλανδία και το πρώτο με ελεύθερη προσέλευση κοινού στην αγορά μετά την έναρξη της πανδημίας. Η έκθεση, σύμφωνα με τους οργανωτές, προσέλκυσε πάνω από 65.000 επισκέπτες και συμμετείχαν 15 συνεκθέτες, με την Ελλάδα να υποδέχεται 948.000 Ολλανδούς επισκέπτες έως τον Οκτώβριο 2022 έναντι 723.000 την αντίστοιχη περίοδο το 2019 ήτοι ανοδική αύξηση 31% σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδας.
Το come back της Χαλκιδικής στην Ολλανδική αγορά επιβεβαίωσαν στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις που είχαν οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων Ολλανδικών ΤΟ με τη Διευθύντρια Marketing & Επικοινωνίας του ΤΟΧ, κα. Τάνια Ακριτίδου. Οι εκπρόσωποι της SUNWEB και TUI δηλώνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι καθώς, από την εορταστική περίοδο και μέχρι τώρα, καταγράφεται σημαντική αύξηση των προ-κρατήσεων της τάξεως του 44% σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται ότι οι Ολλανδοί επισκέπτες στην Χαλκιδική το 2022 έφτασαν τα 22.000 πακέτα ενώ αντίστοιχος ήταν και ο αριθμός των ανεξάρτητων ταξιδιωτών (20.000) που επισκέφτηκαν τον προορισμό.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Χαλκιδική έκανε μία θεματική παρουσίαση στο κοινό της έκθεσης με θέμα «5-day road trip around Halkidiki» τονίζοντας την οδική πρόσβαση του προορισμού, μέσα από ένα εικονικό «ταξίδι» που ξεκίνησε από το Σπήλαιο των Πετραλώνων και συνέχισε στην Κασσάνδρα, περιηγήθηκε στη χερσόνησο της Σιθωνίας μέσα από φυσιολατρικές και ναυτικές δραστηριότητες, επισκέφτηκε το μοναδικό νησί της Αμμουλιανής και το Άγιο Όρος, περπάτησε στα βήματα του Αριστοτέλη, ανακάλυψε τον ορεινό όγκο και τους παραδοσιακούς της οικισμούς ενώ γεύτηκε τα εξαιρετικά προϊόντα της Χαλκιδικής μέσα από επισκέψεις σε οινοποιεία, ελαιώνες και αγρό-διατροφικές μονάδες.
Η στοχευμένη παρουσίαση έγινε με βάση τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας της Red Online Marketing, όπου καταγράφηκε ότι οι Ολλανδοί ταξιδιώτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους με βάση το θέμα και σημειώνουν σημαντική αύξηση της τάξεως του 52% σε αναζήτηση οδικών ταξιδιών σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού πρακτορείου ANWB (Natur Reizen van ANWB & ANWB Reizen) -ένα από τα ιστορικότερα πρακτορεία περιπατητικού & οδικού τουρισμού στην Ολλανδία- μας ενημέρωσε ότι συνεχίζει το θεματικό πρόγραμμα του στη Χαλκιδική, ενώ πρόσθεσε ακόμα ένα πρόγραμμα fly & drive. Και βέβαια, για άλλη μία χρονιά αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική από Ολλανδούς τουρίστες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές με αυτοκινούμενα σε camping.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής θα συνεχίσει τις στοχευμένες δράσεις προβάλλοντας τη Χαλκιδική στην Ολλανδική αγορά μέσω Press trips, 2 εκπροσώπων του περιοδικού Griekenland.net τον ερχόμενο Μάιο καθώς και εκπροσώπου του εξειδικευμένου περιοδικού στον περιπατητικό τουρισμό Wandel magazine που οριστικοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης.