Eγκρίθηκε η χωροθέτηση της μαρίνας Χίου, με κοινή απόφαση του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια και του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νικολάου Ταγαρά.
Η ανάπτυξη της Χερσαίας και Θαλάσσιας Ζώνης της μαρίνας στο πλαίσιο του δεύτερου Σταδίου της χωροθέτησης περιλαμβάνει τα εξής:
-Την οργάνωση της Θαλάσσιας Ζώνης της μαρίνας, συμπεριλαμβανομένων των παρεμβάσεων για την αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και των προτεινόμενων νέων λιμενικών έργων.
-Την οργάνωση της Χερσαίας Ζώνης της μαρίνας, την κατανομή των χρήσεων γης και του καθορισμού των όρων και περιορισμών δόμησης σε εφαρμογή του εγκεκριμένου Γενικού Σχεδιασμού της μαρίνας.
-Την οργάνωση του εσωτερικού οδικού δικτύου της μαρίνας και της σύνδεσής του με το δημόσιο δίκτυο.
-Τα Η/Μ έργων για την εξυπηρέτηση των αναπτυσσόμενων δραστηριοτήτων και της πρότασης διαχείρισης των ομβρίων υδάτων που απορρέουν στους χερσαίους χώρους της μαρίνας από την ενδοχώρα.
Αναφορικά με την οργάνωση της Θαλάσσιας Ζώνης στο πλαίσιο του λιμενικού σχεδιασμού, προβλέπονται μία σειρά από τεχνικές παρεμβάσεις που επιδιώκουν τη βέλτιστη εκμετάλλευση των υφιστάμενων υποδομών, οι οποίες συνδυαστικά με την κατασκευή νέων έργων μικρής κλίμακας, αποσκοπούν στη συνολική αναβάθμιση του παρεχόμενου προϊόντος προς τους χρήστες της μαρίνας.
Η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών με γεωμετρικά χαρακτηριστικά ανάλογα του πλωτού δυναμικού που συνθέτει σήμερα τις ροές θαλάσσιου τουρισμού, αποτελεί βασικό στοιχείο του σχεδιασμού με δεδομένες τις προδιαγραφές βάσει των οποίων υλοποιήθηκε η μαρίνα της Χίου. Ο συνολικός αριθμός εξυπηρετούμενων σκαφών εντός της Θαλάσσιας Ζώνης της μαρίνας ανέρχεται σε 133 σκάφη, όπως προκύπτει για τη βέλτιστη κατανομή των σκαφών στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τις παραδοχές λειτουργίας του Φορέα υλοποίησης του έργου.