Ξενοδοχεία Αθήνας | Θετικές οι επιδόσεις το α΄δίμηνο του 2023- Υστερούν οι τιμές έναντι των ανταγωνιστριών πόλεων

29-03-23 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Θετικά χαρακτηρίζονται από την Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού τα πρώτα μηνύματα της νέας χρονιάς, όπως προκύπτουν από τα στοιχεία του πρώτου διμήνου του 2023,σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Η Ένωση, ωστόσο, σπεύδει να καταθέσει τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι τα στοιχεία των ξενοδοχείων δείχνουν ότι συνεχίζεται η υστέρηση των επιδόσεων συγκριτικά με το 2019.

Σύμφωνα, λοιπόν,  με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού με την συνεργασία των ξενοδοχείων μελών της και της GBR Consulting:

Τα αποτελέσματα Α' διμήνου 2023 σε ό,τι αφορά ειδικά στη μέση πληρότητα η Ένωση τα χαρακτηρίζει ενδεικτικά, καθώς ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος παραδοσιακά δεν αποτελούν μήνες αυξημένης τουριστικής ροής. Παράλληλα δεν αποτελούν και μήνες ενδεικτικούς για την συνολική πορεία της νέας τουριστικής χρονιάς που ξεκινά παραδοσιακά από τον Απρίλιο - Μάϊο, καθώς αφενός η Αθήνα παρουσιάζει χαρακτηριστικά εποχικότητας με μειωμένη τουριστική κίνηση έως και τον μήνα Μάρτιο - Απρίλιο και αφετέρου πολλά θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις και από την ροή επισκεπτών προς την Αθήνα τους επόμενους μήνες.

Οι έως τώρα τάσεις φανερώνουν πως καλώς εχόντων των πραγμάτων και εκτός απροόπτων φυσικά που να αφορούν στην ελληνική, στην ευρωπαϊκή αλλά και στη διεθνή επικαιρότητα, η νέα τουριστική χρονιά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -τα οποία σταθερά υστερούν των ανταγωνιστών τους σε τιμές- θα εξελιχθεί ομαλά, ιδιαίτερα από τον Απρίλιο και μετά, κυρίως λόγω της σταδιακής ανάκαμψης των συνεδρίων και εκδηλώσεων.

Ακόμη καλύτερες, όπως εκτιμά, θα είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας στην περίπτωση που εγκαίρως δρομολογηθούν συγκεκριμένες πολιτειακές δράσεις για:

α) τον περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ καταλυμάτων διαφόρων τύπων

β) την οικονομική ‘αναπνοή’ των επιχειρήσεων που ταλαιπωρήθηκαν επί τρία συνεχόμενα χρόνια και είναι αντιμέτωπες με ένα ‘τσουνάμι’ αυξήσεων τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες που επιδρά καταλυτικά στο κόστος λειτουργίας τους

γ) την ενίσχυση της Απασχόλησης εργαζομένων στις μονάδες. 

Η μέση τιμή δωματίου τον μήνα Ιανουάριο 2023, έφτασε τα 90,60 ευρώ έναντι 67,68 ευρώ του 2022 και 80,33 ευρώ του 2019, παρατηρούμε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του 33,9% έναντι του 2022 και της τάξης του 12,8% έναντι του 2019, ενώ για Φεβρουάριο 2023 η μέση τιμή δωματίου δεν ξεπέρασε τα 92,12 ευρώ έναντι 70,37 ευρώ του 2022 και 82,84 ευρώ του 2019, σημείωσε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του 30,9% έναντι του 2022 και της τάξης του 11,2%  έναντι του 2019.

Το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) σε επίπεδο Α' διμήνου 2023 ήταν 49,57 ευρώ έναντι 22,08 ευρώ το 2022 και 47,36 ευρώ του 2019, δηλαδή σημειώθηκε θετική μεταβολή της τάξης του 124,4% έναντι του 2022 και της τάξης του 4,7% έναντι του 2019.

Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο του 2023 το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 46,09 ευρώ (έναντι 18,10 ευρώ του Ιανουαρίου του 2022 και 40,76 ευρώ του Ιανουαρίου του 2019), παρατηρούμε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του 154,6% από πέρσι και της τάξης του 13,1% από το 2019).

Τον Φεβρουάριο 2023 ωστόσο, καταγράφεται έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο 53,42 ευρώ έναντι  26,49  ευρώ του Φεβρουαρίου του 2022 και 53,55 ευρώ του Φεβρουαρίου του 2019, παρατηρούμε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του (+)101,6% από πέρσι και μια αρνητική της τάξης του  (-)0,2% από το 2019.

Σε επίπεδο διμήνου τα στοιχεία αυτά μεταφράζονται ως εξής: RevPar δωματίου 49,57  ευρώ το 2023,  22,08 ευρώ το 2022 και 47,36 ευρώ το 2019. Ποσοστό μεταβολής της τάξης του (+)124,4% (2023-2022)  και του (+)4,7% (2023-2019).

Καλύτερες επιδόσεις οι ανταγωνίστριες χώρες

Όλοι οι ανταγωνιστές της Αθήνας ωστόσο, όπως η Ρώμη, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, η Κωνσταντινούπολη, εξακολουθούν να πωλούν δωμάτια με ανώτερη μέση τιμή και καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Επιβεβαιώνονται έτσι όσα ήδη έχει επισημάνει η Ενωση για τα μέτρα στήριξης και τις δράσεις που πρέπει να δρομολογηθούν, καθώς, αντικειμενικά, τα όποια έσοδα από τη πώληση ξενοδοχειακών δωματίων στην Αθήνα - με δεδομένες και συνεχιζόμενες τις επικρατούσες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στα καταλύματα και τις υψηλές τιμές εγχώριας αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών- δεν δείχνουν να επαρκούν για την ουσιαστική ανάκαμψη των ξενοδοχείων της Αθήνας και τη δυναμική επανατοποθέτηση τους στην ευρωπαϊκή αγορά -με νέους όρους.
     
        
 

διαβάστε ακόμα

Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω