Συνέδριο με θέμα «Η Ευζωία με Ιπποκρατική προσέγγιση στον τουρισμό», στο πλαίσιο της Ιπποκρατικής Εβδομάδας 16-22/10/23, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στο Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα Κω και ανέδειξε το μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προορισμού που βασίζεται στην μεγάλη κληρονομιά του «Πατέρα της Δυτικής Ιατρικής». Διοργανωτές: η Praxis Plus εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας και μάρκετινγκ, το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και ο όμιλος Koullias Hotels στην Κω που έχει αναπτύξει πρακτικές εφαρμογές και ήταν χορηγός της εκδήλωσης.
Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε από την «Ιπποκρατική Εβδομάδα 16-22/10/23» που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα Κω με πρόεδρο τον καθηγητή ιατρικής κύριο Νίκο Παπαντωνίου, με τη συμμετοχή ιατρών και επιστημόνων διεθνούς κύρους καθώς και των αριστευσάντων φοιτητών των Πανεπιστημίων Ιατρικής Ελλάδας, Κύπρου και χωρών του εξωτερικού οι οποίοι την τελευταία ημέρα στο Ασκληπιείο, έδωσαν τον «Όρκο του Ιπποκράτη».
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα «βιωματικό εργαστήρι γνωριμίας με τα θεραπευτικά βότανα του Ιπποκράτη» από τον γεωπόνο κ. Eπαμεινώνδα Ευεργέτη, ερευνητή στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και υπεύθυνο για την ανάπτυξη του βοτανικού κήπου στο Ιπποκράτειο Ίδρυμα της Κω.
Για το «Πως το storytelling μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον τουρισμό» μίλησε η κυρία Καλυψώ Καραντινού, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το συνέδεσε με την Κω, την κουλτούρα και τις παραδόσεις της, την κληρονομιά του Ιπποκράτη. Οι ιστορίες έχουν δύναμη να ταξιδεύσουν τον επισκέπτη, να μεταφέρουν τον παλμό του προορισμού ή της επιχείρησης, να χτίσουν σχέσεις και πιστότητα, να δημιουργήσουν αυθεντική ταξιδιωτική εμπειρία.
Τα μέλη της νικήτριας ομάδας του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Κωνσταντίνα Διαμαντή, Μαρία Κοκάλα, Αντωνία Παπαγιάννη, Ηρώ Χρυσικοπούλου, αναφέρθηκαν στην μελέτη τους και έδωσαν προτάσεις βελτιστοποίησης της παρουσίασης της Κω. Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν:
α) η εφαρμογή «KOStal” app, σχεδιασμένη για να καθοδηγήσει τους επισκέπτες και να συμβάλει στη δημιουργία μας ολοκληρωμένης και πλήρως εξατομικευμένης εμπειρίας του νησιού βασισμένη στο λόγο του Ιπποκράτη,
β) οι προτάσεις αειφορίας “KOS GOES GREEN”,
γ) το «ΓιατριΚω» για την Ημέρα Άσθματος και
δ) οι διαφημιστικές ενέργειες.
Η Γενική Διευθύντρια των Koullias Hotels κυρία Ελένη Μπάση, αφηγήθηκε «Πως οι Αξίες του Ιπποκράτη συνάντησαν τα ξενοδοχεία Koullias και μίλησαν με τους επισκέπτες». Η φιλοξενία σχεδιάστηκε να προσφέρει μέσα από τις συμβουλές του Ιπποκράτη για την υγεία, την ευζωία, την μακροζωία. Η εκπαίδευση του προσωπικού στις οδηγίες του «Πατέρα της Ιατρικής» βασίστηκε στο Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα Κω ενώ ο όμιλος ανέλαβε ως χορηγός τη συντήρηση και ανάπτυξη του βοτανικού κήπου του Ιδρύματος. Στρατηγικά επικοινωνούνται στα ξενοδοχεία και προβάλλονται οι αρχές και αξίες του Ιπποκράτη ενώ ενθαρρύνονται οι επισκέψεις στο Ιπποκράτειο. Στις εκθέσεις τουρισμού, το περίπτερο των Koullias Hotels περιλαμβάνει μεγάλα αφιερώματα στην κληρονομιά του Ιπποκράτη. Με κάθε αφορμή, σε κάθε δράση, συνέργιες, ο Ιπποκράτης είναι παρών, καθοδηγεί με τις πολύτιμες συμβουλές του.
H Άντα Καραγιάννη από την Praxis Plus, σύμβουλος στο στρατηγικό μάρκετινγκ και επικοινωνία, προσέγγισε «την Κω ως προορισμό ευζωίας μέσα από τις Αρχές του Ιπποκράτη». Είναι το πλαίσιο που καθορίζει τις σχέσεις με την κοινωνία, τους κατοίκους την ίδια τη φιλοξενία στο νησί της Κω. Μέσα από συνεργασία, οι δυνάμεις του τόπου θα συνθέσουν το σχέδιο «ΕΥΖΩΙΑΣ» για όλους, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους κατοίκους, τους εργαζόμενους στον τουρισμό, τους επισκέπτες, τη φύση, το περιβάλλον κλπ και στη συνέχεια όλες οι δυνάμεις του τόπου θα αναλάβουν ρόλο στη διαμόρφωση κουλτούρας και υιοθέτηση των αρχών της «ευζωίας με Ιπποκρατική προσέγγιση».
Η Κως προάγει την ΕΥΖΩΪΑ. Πρώτα οι κάτοικοι! Ο Ιπποκράτης είναι η κληρονομιά της. Οι συμβουλές του λοιπόν, να βρίσκονται παντού για να δίνουν στη ζωή μας το «ΕΥ», να ξεπερνάμε την μετριότητα.(PP)