Το geocaching είναι ένα σπορ-χόμπι ανακάλυψης «κρυμμένου θησαυρού», που τις τελευταίες δεκαετίες αποτελεί μια ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη διεθνώς υπαίθρια δραστηριότητα, καθώς συνδυάζει την περιπέτεια και τη διασκέδαση με την εξερεύνηση της περιοχής όπου πραγματοποιείται.
Για τον λόγο αυτό, η Υπηρεσία ΕΟΤ Γερμανίας και ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων διοργάνωσαν από τις 15 μέχρι τις 22 Απριλίου δημοσιογραφικό ταξίδι (press trip) στο νησί των Φαιάκων για τον δημοσιογράφο-εκδότη και τη φωτογράφο του εξειδικευμένου γερμανικού περιοδικού «Geocaching».
Οι Γερμανοί φιλοξενούμενοι εξερεύνησαν την Κέρκυρα με σκοπό να εντοπίσουν κατάλληλα σημεία όπου μπορεί να διεξαχθεί το συγκεκριμένο παιχνίδι, να κρύψουν αντικείμενα προς ανακάλυψη και να συγκεντρώσουν υλικό για τη σύνταξη 10σέλιδου αφιερώματος, το οποίο θα δημοσιευτεί στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού, προβάλλοντας το νησί ως αξιόλογο geocaching προορισμό διακοπών.
Τι είναι το geocaching
Κατά την υπαίθρια αυτή δραστηριότητα, οι συμμετέχοντες (geocachers) αναζητούν αντικείμενα κρυμμένα σε κρύπτες (caches), με τη βοήθεια συσκευών GPS ή εφαρμογών σε smartphone, ακολουθώντας συγκεκριμένες συντεταγμένες που δημοσιεύονται σε ειδική πλατφόρμα. Προκειμένου να βρουν τις κρύπτες, καλούνται να λύσουν γρίφους, να ακολουθήσουν ενδείξεις και να εξερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο. Τα caches περιέχουν συχνά ημερολόγια, στα οποία οι ανιχνευτές μπορούν να εισάγουν τα ονόματά τους, καθώς και μικρά αντικείμενα προς ανταλλαγή.
Στην Γερμανία αποτελεί ένα ιδιαίτερα δημοφιλές χόμπι, με σχεδόν 500.000 Γερμανούς από 35 έως 55 ετών να ασχολούνται συστηματικά με αυτό. Κατά μέσο όρο, έχουν υψηλό μηνιαίο εισόδημα, πραγματοποιούν συχνά ταξίδια στη φύση, είναι εξοικειωμένοι με τη σύγχρονη τεχνολογία και συνδυάζουν τις διακοπές με το χόμπι τους.
Το διμηνιαίο περιοδικό «Geocaching» έχει κυκλοφορία 34.000 αντίτυπα, με την αναγνωσιμότητά του να ανέρχεται στα 82.000 άτομα. Παράλληλα, αποστέλλει τακτικά ενημερωτικό newsletter σε 16.000 αποδέκτες, ενώ έχει περισσότερους από 31.000 ακολούθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.