Η Ρόδος, γνωστή ανά την υφήλιο ως τουριστικός προορισμός υψηλών προδιαγραφών, με συγκριτικά πλεονεκτήματα, την ιστορική, πολιτιστική και φυσική κληρονομιά και τη ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων της, που καθιστούν το τουριστικό της προϊόν μοναδικό, προσέλκυσε το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών στη σημαντική διεθνή τουριστική έκθεση “ΙΤΒ SHANGHAI 2024” στην Κίνα, στην οποία συμμετείχε ο Δήμος Ρόδου σε συνεργασία με τον ΠΡΟΤΟΥΡ, προβάλλοντας με επιτυχία, για πρώτη φορά στην Κίνα, το τουριστικό προϊόν του νησιού, με έμφαση στα σημεία εκείνα που ενδιαφέρουν τους Κινέζους επισκέπτες.
Πως θα μπορούσε εξάλλου να είναι διαφορετικά όταν τη Ρόδο και κυρίως τον Δήμο Ρόδου και τον ΠΡΟΤΟΥΡ, εκπροσώπησε ο έμπειρος περί του τουρισμού και προβολής της Ρόδου ανά τον κόσμο, διευθυντής του Οργανισμού Διονύσης Τσιλιγκίρης, ο οποίος είχε επαφές με Κινεζικά πρακτορεία και κανάλια πωλήσεων, καθώς και με τον ΕΟΤ Κίνας.
Ιδιαιτέρως επιτυχημένη ήταν η εκτός προγράμματος παρουσίαση της Ρόδου στην PRIME ZONE του Κρατικού Καναλιού ZTV 浙江卫视 με τηλεθέαση 100.000.000 τηλεθεατών, όπου ο κ. Τσιλιγκίρης επί 10 και πλέον λεπτά αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά των δυο λαών στο βάθος των αιώνων, τον θαυμασμό του Ελληνικού λαού στην Κινεζική ιστορία και φυσικά στη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό.
Αναλύθηκαν οι δραστηριότητες εμπειρίας και η γαστρονομία, η παραγωγή μελιού, η οινοποιεία, η ελαιοπαραγωγή, οι τοπικές εκδρομές, η διασκέδαση, το shopping, η νυχτερινή ζωή και άλλα, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των Κινέζων τουριστών.
Η Ρόδος ήταν ο μοναδικός νησιωτικός προορισμός στην έκθεση της Σαγκάης.
Ο Δήμος Ρόδου και ο ΠΡΟΤΟΥΡ άνοιξαν ένα νέο τουριστικό κεφἀλαιο και ξεκινούν πλέον ένα καινούργιο επικοινωνιακό κομμάτι με αυτή την τεράστια πληθυσμιακά χώρα. Ο τουρισμός της Κίνας είναι τουρισμός περιήγησης και επισκεψιμότητας.
Το ενδιαφέρον των επισκεπτών ανάγεται στην ιστορία, τα μουσεία, τους αρχαιολογικούς χώρους, την νυχτερινή ζωή, το shopping, τις περιοχές φυσικού κάλλους.
Οι προοπτικές της αγοράς τις Κίνας, μίας αγοράς 12 μηνών, είναι μία μεγάλη πρόκληση. Η προώθηση στη Κινεζική αγορά χρήζει ιδιαίτερου σχεδιασμού marketing αλλά και σύμπραξη όλων των τουριστικών δυνάμεων του νησιού.
«Πρόκειται σαφώς για μία θετική εξέλιξη. Η προβολή της Ρόδου, η ανάπτυξη του τουρισμού και η προσέλκυση επισκεπτών από τις χώρες της Ασίας και δη της Κίνας, μιας χώρας με μακραίωνη ιστορία και πολιτισμό, αποτελεί από τις βασικές προτεραιότητες της δημοτικής αρχής στον τομές του τουρισμού.
Η ενίσχυση των τουριστικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, εν προκειμένω Ρόδου και Σαγκάης, έχει ως στόχο την ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος μεταξύ των δύο χωρών και των δύο προορισμών και θεωρώ ότι με την ξεχωριστή παρουσία της Ρόδου στην τουριστική έκθεση της Σαγκάης αυτό επετεύχθη» υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού Γεώργιος Τόππος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός της έμμεσης σύνδεσης της Ρόδου με την Σαγκάη, από τις 2 Απριλίου υπάρχει απευθείας πλέον πτήση Αθήνας -Σαγκάης, της Juneyao Air, μίας από τις ηγετικές ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες της Κίνας, με το κορυφαίο (που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της) αεροσκάφος Boeing 787-9 Dreamliner, 294 θέσεων να εκτελεί την πτήση.