Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η τρίτη Περιφερειακή Εκδήλωση του ΣΕΤΕ. Στόχος της περιφερειακής εκδήλωσης ήταν η επαφή του Συνδέσμου με το σύνολο των επιχειρηματιών του ελληνικού τουρισμού οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή και η παρουσίαση του ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου Marketing της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο συγκεκριμένος στρατηγικός σχεδιασμός, αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο Marketing Plan των τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας. Αποτελεί δε τη βάση για την ενίσχυση και εξέλιξη του συμβουλευτικού ρόλου του ΣΕΤΕ τόσο για τη συνεργασία με τις τοπικές αρχές, όσο και για την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής branding σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Το πλάνο, περιγράφει τις ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν από κάθε περιοχή ξεχωριστά και ανά προσφερόμενο προϊόν, δημιουργώντας ένα αναλυτικό οδικό χάρτη έως το 2020. Πιο συγκεκριμένα, αναλύει τα στοιχεία ζήτησης και προσφοράς, τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών προϊόντων που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν, καθώς και την επικοινωνιακή πλατφόρμα η οποία θα προωθήσει τον προορισμό διεθνώς.
Από την πλευρά της Πολιτείας, την εκδήλωση χαιρέτησαν η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κα Μαρία Κόλλια-Tσαρουχά, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης.
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκτός του Προέδρου, κ. Ανδρέα Α. Ανδρεάδη, οι κ.κ. Γιάννης Α. Ρέτσος, Α’ Αντιπρόεδρος, Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Μέλος ΔΣ, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, Μέλος ΔΣ και Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Μέλος ΔΣ.
Ο Προέδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική οικονομία και τους επιχειρηματίες σε όλη την Ελλάδα. Το Περιφερειακό Γραφείο Κεντρικής Μακεδονίας ήδη ολοκλήρωσε, ως στρατηγικός σύμβουλος της Περιφέρειας, των τοπικών αρχών, της τοπικής επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας του τουρισμού, ένα ολοκληρωμένο οδικό χάρτη που θα αναδείξει και θα ενισχύσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας.»
Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης παρουσίασε το αναλυτικό πλάνο ενεργειών, δηλώνοντας ότι «η συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τις τοπικές αρχές και κοινωνία του τουρισμού, έχει αποδώσει καρπούς και αποτελέσματα, καθιστώντας την πρότυπο μοντέλο συνεργασίας στην Ελλάδα. Εκτός από τις δράσεις προβολής που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και τις προγραμματισμένες ενέργειες, η εκπόνηση του Marketing Plan της Περιφέρειας είναι το πρώτο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Περιφερειακού Τουριστικού Προϊόντος, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τοπική διαβούλευση και οριστικοποίηση εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, ενώ σε συνεργασία με το κράτος, στοχεύουμε σε branding εναρμόνιση της τοπικής επικοινωνίας.»
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, τόνισε τη σημασία των περιφερειακών γραφείων του ΣΕΤΕ και δήλωσε ότι: «με πλήρως ενεργό το περιφερειακό γραφείο της Κεντρικής Μακεδονίας, με σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων και με την άντληση και την επεξεργασία αναλυτικών στοιχείων του SETE Intelligence, ο ΣΕΤΕ συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κεντρικής Μακεδονίας, με έμφαση στην ποιότητα.»
Η σειρά των Περιφερειακών Εκδηλώσεων του ΣΕΤΕ, ξεκίνησε από την Κεντρική Ελλάδα, συνεχίστηκε στα Ιόνια Νησιά και την Κεντρική Μακεδονία και θα ολοκληρωθεί στο Νότιο Αιγαίου και συγκεκριμένα στη Ρόδο κατά τη διάρκεια του Ιουλίου 2015.
Η ομιλία του κ.Ανδρεάδη
Στην ομιλία του στην εκδήλωση ο κ.Ανδρεάδης επισήμανε, ματαξύ άλλων:
Θα πρέπει πραγματικά να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου, αλλά και ολόκληρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Τζιτζικώστα για τη συμπαράστασή του από τις πρώτες στιγμές και όλη την υποστήριξη που έχει προσφέρει στον ΣΕΤΕ για τη λειτουργία του περιφερειακού γραφείου του Συνδέσμου.
Πρέπει να σας πω ότι η περιφέρεια είναι μακράν η καλύτερη περιφέρεια από την πλευρά της διάθεσης για συνεργασία. Έχουμε προχωρήσει πολύ στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, και με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνω ότι σήμερα θα πάρετε μια πρώτη γεύση από το σύνομο του marketing plan που έχουμε δημιουεγήσει συλλογικά, ο ΣΕΤΕ με τα δύο του εργαλεία – την Marketing Greece και το INSETE και SETE Intelligence – και η Περιφέρεια και ο κάθε δήμος ξεχωριστά."
-Την υποστήριξη της ανάπτυξης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων
-Την ενδυνάμωση της επιχειρησιακής ικανότητας των περιφερειών κλαδικών ενώσεων του ΣΕΤΕ, μέσω της στήριξης, παραγωγής και διατύπωσης θέσεων και προτάσεων σε επιμέρους τομείς ενδιαφέροντος και διαμόρφωσης των απαραίτητων δικτύων και εταιρικών σχέσεων με φορείς και οργανισμούς σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο
-Την υλοποίηση στρατηγικής τοπικής ενίσχυσης
-Την παροχή τεχνογνωσίας και διάχυσης της πληροφορίας στη τοπική κοινωνία του τουρισμού και τις παραγωγικές μονάδες και
-Την υλοποίηση έργων που ενισχύουν την τουριστική ανάπτυξη των περιφερειών.
-Τα πρώτα περιφερειακά γραφεία του ΣΕΤΕ είναι στις περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας, των Ιονίων Νήσων, της Κεντρικής Μακεδονίας, της Πελοποννήσου και του Νοτίου Αιγαίου. Τα γραφεία και φυσικά τα έμπειρα στελέχη μας, θα είναι το εργαλείο τόσο των τοπικών επιχειρήσεων, όσο και των περιφερειών για όλα τα θέματα που άπτονται του τουρισμού, τόσο σε επίπεδο προσφοράς, όσο και σε επίπεδο ζήτησης."