Τι προτείνει ο ΣΕΤΕ για την τουριστική μίσθωση σπιτιών

15-12-16 | ΣΕΤΕ

Απλές και ξεκάθαρες ρυθμίσεις, χωρίς διαφοροποιήσεις και διαφορετικές ταχύτητες βασισμένες σε παραμέτρους που το ελληνικό δημόσιο αδυνατεί να ελέγξει, εισηγείται ο ΣΕΤΕ στο ζήτημα της τουριστικής μίσθωσης σπιτιών, θέμα που περιλαμβάνεται σε άρθρο του πολυνομοσχεδίου, που συζητείται στη Βουλή.

Ενδεικτικά ο ΣΕΤΕ επισημαίνει ότι "δεν είναι ξεκάθαρο το ρυθμιστικό πλαίσιο για μισθώσεις αθροιστικά άνω των 90 ημερών", ενώ προτείνει επιβολή φόρου 5% στην πηγή της συναλλαγής μέσα από τις σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες. "Αυτό", όπως αναφέρεται, "εκτός από έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα συμβάλλει και στην καλή εφαρμογή του νόμου, αφού εμμέσως θα προκύπτει η καταγραφή των καταλυμάτων που προβαίνουν σε βραχυχρόνιες μισθώσεις".

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης στη σημερινή συνάντηση με τους τουριστικούς συντάκτες είπε χαρακτηριστικά:

"...Εδώ και ένα χρόνο μιλάμε για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που έχει δημιουργηθεί. Έπρεπε να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος μέχρι να δούμε ένα σχετικό νομοσχέδιο. Δεν θα μιλήσουμε εδώ για το τι περιλαμβάνει και αν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση ή τι αλλαγές πρέπει να γίνουν. Θα αναφερθώ στο γεγονός ότι η απραξία εδώ και ένα χρόνο έχει δώσει χώρο και κίνητρο σε πολλές μικρές επιχειρήσεις να στραφούν προς τη νέα αυτή τάση. Βλέπουμε λοιπόν να πραγματοποιείται μια αλλαγή που αφαιρεί προστιθέμενη αξία από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του τουρισμού. Προσθέτουμε υποδομές χωρίς να προσθέτουμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Σκεφτείτε την εικόνα και τη φήμη που δημιουργεί σε ένα προορισμό ένα εξαιρετικό Boutique αυθεντικό ξενοδοχείο, το οποίο προσφέρει μοναδικές εμπειρίες και συγκρίνετέ το με την εικόνα που δίνουν πενήντα δωμάτια τύπου Airbnb. Είναι αναγκαίο να σχεδιαστεί μια σωστή κατανομή, ώστε να διαφυλάξουμε την αυθεντικότητά μας"

O κ.Ανδρεάδης εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο μπορεί να ελεγχθεί η μισθωση των 60 ή 90 ημερών ετησίως, καθώς η υπό ψήφιση ρύθμιση επιτρέπει τις τριγωνικές συναλλαγές, υπογραμμίζοντας ότι είναι σημαντικό να καταγραφεί αυτή δραστηριότητα χωρίς χρονικούς περιορισμούς και με καθαρούς κανόνες φορολόγησης.

Το υπόμνημα του ΣΕΤΕ στη Βουλή

Αναλυτικά το υπόμνημα του ΣΕΤΕ, που δημοσιεύει το Tornos News, προς τον Πρόεδρο και Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και προς τον Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων έχει ως εξής:

 "Σχετικά με το Σχέδιο Νόμου «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη-Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις» με άρθρο του οποίου,  η κυβέρνηση επιχειρεί να αποκαταστήσει τη στρέβλωση που υπέσθη η αγορά ενοικίασης καταλυμάτων από την κατάργηση της έννοιας της τουριστικής μίσθωσης με το ν. 4336/2015 θα θέλαμε να σχολιάσουμε τα παρακάτω.

Ο ΣΕΤΕ δεν έχει τοποθετηθεί ποτέ κατά των βραχυχρόνιων μισθώσεων μέσω των p2p ιστότοπων, που αποτελούν άλλωστε διεθνές φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων και τάση της νέας εποχής και που φέρνουν εισόδημα στη χώρα. Ο ΣΕΤΕ όμως, εδώ και ενάμιση χρόνο ζητά την συνταγματικά επιβεβλημένη φορολογική και ρυθμιστική συμμετρία με τη βαριά φορολογημένη αγορά κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

Λαμβάνοντας υπόψη:

-Τις διαστάσεις του φαινομένου στην Ελλάδα και την εκτεταμένη φοροδιαφυγή που παρατηρείται,

-Τις, εν γένει, μειωμένες ελεγκτικές δυνατότητες του ελληνικού δημοσίου,

-Τις απαιτήσεις καλής νομοθέτησης για ρεαλιστικές ρυθμίσεις με πιθανότητες επιτυχούς εφαρμογής,

Σημειώνουμε τα παρακάτω:

** Διαφωνούμε με τον όρο «οικονομία διαμοιρασμού» αφού πλέον δεν πρόκειται για τέτοια δραστηριότητα. 

** Απουσιάζει από τη ρύθμιση ο ορισμός της βραχυχρόνιας μίσθωσης και προτείνουμε να οριστεί εκείνη κάτω των 30 ημερών. 

** Το μέγεθος του ακινήτου είναι μικρό. Προτείνουμε να οριστεί 12 τετρ.μ. (συμπεριλαμβανομένου λουτρού) ίσο δηλαδή με δίκλινο δωμάτιο ξενοδοχείου ενός αστέρα ή δίκλινου ενοικιαζομένου δωματίου 2 κλειδιών.

** Η πρόβλεψη υπεκμίσθωσης δημιουργεί προϋποθέσεις συστηματικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που εκφεύγει της λογικής της διάταξης.

** Οι κυρώσεις (διοικητικά και φορολογικά πρόστιμα) όπως διατυπώνονται αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών, ενώ το διοικητικό πρόστιμο των 5.000 ευρώ κρίνεται χαμηλό. Είναι αυτονόητη η ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων.

** Απουσιάζει διαφοροποίηση της ρύθμισης μεταξύ νομικού και φυσικού προσώπου. Αναφορικά με τα νομικά πρόσωπα, είναι αυτονόητη η ανάγκη ταύτισης της φορολόγησης με τα υπόλοιπα καταλύματα. 

** Δεν είναι ξεκάθαρο το ρυθμιστικό πλαίσιο για μισθώσεις αθροιστικά άνω των 90 ημερών. Ο ΣΕΤΕ είναι υπέρ των απλών και ξεκάθαρων ρυθμίσεων, χωρίς διαφοροποιήσεις και διαφορετικές ταχύτητες βασισμένες σε παραμέτρους που το ελληνικό δημόσιο αδυνατεί να ελέγξει.

** Όσον αφορά τη σχέση του ελληνικού δημοσίου με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προτείνεται η επιβολή  φόρου 5% στην πηγή της συναλλαγής. Αυτό, εκτός από έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα συμβάλλει και στην καλή εφαρμογή του νόμου, αφού εμμέσως θα προκύπτει η καταγραφή των καταλυμάτων που προβαίνουν σε βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Ο ΣΕΤΕ παραμένει στη διάθεσή σας για διευκρινήσεις."

 

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο