Τη σημασία της τοπικότητας (localhood) όπως συντίθεται από την αγάπη των κατοίκων, των επιχειρηματιών και των επισκεπτών για έναν τόπο, ως αναπόσπαστο μέρος του οράματος για την καμπάνια τουριστικής προώθησης της Κοπεγχάγης ανέπτυξε η διευθύντρια Ανάπτυξης της Wonderful Copenhagen, κ. Signe Jungersted, μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΤΕ.
Η καμπάνια του οργανισμού, η οποία ξεκίνησε το 2017, είπε η κ. Jungersted, σηματοδοτεί «Το τέλος του τουρισμού όπως τον ξέραμε». Στο επίκεντρο της βρίσκεται η επιδίωξη να μην αντιμετωπίζονται οι τουρίστες της πόλης ως μια ξεχωριστή κατηγορία ανθρώπων, όπως συνηθίζεται, αλλα η πόλη να αποτελέσει έναν τόπο ανοιχτό προς όλους.
Για το λόγο αυτό, επιδίωξη της Wonderful Copenhagen είναι να αποτελέσει περισσότερο ένα κίνημα παρά μια προσπάθεια μάρκετινγκ του προορισμού.
Η καμπάνια για τη Κοπεγχάγη δε βασίζεται τόσο στις αυθεντικές εμπειρίες που προσφέρει στους ανθρώπους της και στις ατραξιόν, άλλα στην αγάπη των κατοίκων, επιχειρηματιών και επισκεπτών για αυτήν και στην ενέργεια και στην αίσθηση του ανήκειν που εμπνέει.
Καμπανάκι για αρνητικές συνέπειες από τον υπέρ-τουρισμό αποτελεί το γεγονός ότι μέχρι το 2022, η πόλη θα έχει 8.200 νέα δωμάτια ξενοδοχείων, 46% περισσότερα σε σχέση με φέτος, περιμένοντας μεγάλη αύξηση των επισκεπτών της.
Από έρευνα της Wonderful Copenhagen προκυπτει ότι οι συνέπειες αυτές σε βάρος των κατοίκων δεν περιορίζονται στην υπερσυγκέντρωση τουριστών, αλλα προεκτείνονται και στην κίνηση στους δρόμους, στον θόρυβο, στην καθαριότητα, το πάρκινγκ και την ασφάλεια. Επίσης, το 33% των κατοίκων, διαμαρτύρονται ότι συναντούν τέτοια προβλήματα τουλάχιστον σε περίοδο τουριστικής αιχμής, αν όχι σχεδόν όλο το χρόνο.
Όπως τόνισε η κ. Jungersted, δεν αρκεί να κατευθύνουμε τους τουρίστες σε διαφορετικά τμήματα της πόλης, αλλα χρειάζεται να τους αντιμετωπίσουμε όπως και τους κατοίκους, στρέφοντας τους σε κοινές δραστηριότητες, καθώς έχουν τις ίδιες προσδοκίες.
Παράδειγμα της αντίληψης αυτής αποτελούν τα ποδήλατα, τα οποία υιοθέτησαν ως μέσο μεταφοράς και περιήγησης στην πόλη κάτοικοι και επισκέπτες, συμβάλλοντας στην ανακούφιση των αρνητικών συνεπειών του υπερ-τουρισμού.
Διαβάστε επίσης
Συνέδριο ΣΕΤΕ: Ο υπερ-τουρισμός μέσα από τη διαχείριση προορισμού
Συνέδριο ΣΕΤΕ: Το Άμστερνταμ δεν θέλει μεθυσμένους τουρίστες
Η Ε.Κουντουρά στο συνέδριο του ΣΕΤΕ: Πώς προωθείται η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού τουρισμού