Οι αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει ο ελληνικός τουρισμός, με την εφαρμογή της μελέτης για την Εθνική Στρατηγική με ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας, οι τελευταίες εξελίξεις στον τουριστικό τομέα και οι ενδεδειγμένες δράσεις για μία αποτελεσματική στρατηγική προβολής και προώθησης, ήταν τα κύρια θέματα που αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, ο ΣΕΤΕ, στο πλαίσιο της 37ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia.
Στην εκδήλωση με τίτλο «Ο ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο 2030» παρουσιάστηκε από το ΙΝΣΕΤΕ και την Deloitte μέρος της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» και ουσιαστικές προτάσεις για την επόμενη ημέρα, αναλύθηκαν οι προκλήσεις, τάσεις και προοπτικές του τομέα, ενώ τονίστηκε από τους ομιλητές ότι με ρεαλιστική προσέγγιση, ουσιαστική συνεργασία του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα σε επίπεδο υποδομών και ανάπτυξης προορισμών, στόχευση και στρατηγικό προσανατολισμό, το τουριστικό προϊόν μπορεί να αναβαθμισθεί περαιτέρω.
Κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων ήταν ότι η εφαρμογή της μελέτης της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό, μέσα από συνέργειες και συνεργασίες, μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα σε ακόμη υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών παγκοσμίως.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η μεγάλη επιτυχία του τουρισμού, είναι προϊόν ομαδικής δουλειάς και συλλογικής εργασίας. Ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε φέτος ο ελληνικός τουρισμός να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες και πρόσθεσε ότι οι πρωτοβουλίες του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Marketing Greece είναι με το βλέμμα στο 2030, σε ένα δηλαδή μακροπρόθεσμο πλάνο για να παραμείνει το ελληνικό τουριστικό προϊόν υψηλά με όρους βιωσιμότητας.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος επικεντρώθηκε στον τουρισμό της επόμενης ημέρας και το πώς το όραμα μπορεί να γίνει πράξη και πραγματικότητα.
Όπως δήλωσε, «μετά από μια δύσκολη αλλά καλή σε επιδόσεις χρονιά, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει όλους τους κλάδους της οικονομίας και δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό και για το χειμώνα που θα διανύσουμε και για την επόμενη χρονιά. Όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα και στη World Travel Market, η Ελλάδα παραμένει ένας πολύ ισχυρός προορισμός και ένα πολύ δυνατό brand, μέσα στα 5 παγκοσμίως, το οποίο με συνεργασία, σκληρή δουλειά και στήριξη των επιχειρήσεων από την Κυβέρνηση μπορεί να γίνει ακόμα πιο δυνατό».
Κάνοντας απολογισμό των 24 ετών παρουσίας του στα κοινά, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ συνέκρινε τον τουρισμό του τότε με αυτόν του σήμερα, αναφέροντας: «Τότε οραματιζόμασταν έναν τουρισμό με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία, αλλά ο τουριστικός τομέας δεν είχε παρεμβατικότητα στην άσκηση της πολιτικής. Σήμερα, μέσα από σκληρή δουλειά, συνεργασίες, και μια πορεία με ρεαλισμό, αξιοπιστία, όραμα και εξωστρέφεια, είμαστε στην κορυφή. Εδώ συνειδητοποιούμε ότι όταν είσαι στην κορυφή πρέπει να διατηρήσεις αυτή τη θέση και αυτή είναι και η μεγάλη σημασία της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό».
Αναφερόμενη σε θέματα στρατηγικής προβολής και προώθησης προορισμών, η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα τόνισε ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση για την προώθηση και προβολή του ελληνικού τουρισμού είναι η ανάγκη να υπάρχει πάντα σύγχρονο, ανταγωνιστικό, αυθεντικό προϊόν, το οποίο είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και βαθιάς κατανόησης της ταυτότητας της χώρας και των προορισμών. Η Marketing Greece δεσμεύεται να συνεχίσει να υπηρετεί με το ίδιο πάθος τον ελληνικό τουρισμό, στηρίζοντας όλους τους κρίκους της αλυσίδας παραγωγής αξίας του».
Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, αναφέρθηκε στις επιδιώξεις της μελέτης επισημαίνοντας ότι η ανάλυση του χαρτοφυλακίου των τουριστικών προϊόντων αποτελεί προϋπόθεση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O Senior Manager της Deloitte, κ. Στέφανος Παπανίκος, παρουσίασε μεταξύ άλλων τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού καθώς και τα κύρια τουριστικά προϊόντα, ενώ ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου, κ. Άρης Ίκκος, αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των δεδομένων, ιδιαίτερα των big data, για στρατηγική πληροφόρηση.
Στην εκδήλωση, συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν επίσης οι κ.κ. Αλέξανδρος Θάνος, Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Ανδρέας Ανδρεάδης Επίτιμος Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος της ΠΟΞ και Α΄ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Μανώλης Γιαννούλης, Αντιπρόεδρος Οικονομικών του ΣΕΤΕ, Παναγιώτης Τοκούζης, Πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ και Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Χαράλαμπος Βούλγαρης, Μέλος ΔΣ του ΣΕΤΕ, Αθηναγόρας Κωνσταντινίδης, Μέλος ΔΣ του ΣΕΤΕ, Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος ΔΣ του ΞΕΕ και Μέλος ΔΣ της Marketing Greece, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας του τομέα. Τον συντονισμό της εκδήλωσης έκανε η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, κ. Μαρία Γάτσου.
Επίσης, στο πλαίσιο της Philoxenia: