Οι κύριοι πυλώνες στρατηγικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, καθώς και καινοτόμα εργαλεία και ενδεδειγμένες δράσεις σε αυτή την κατεύθυνση, ήταν τα κύρια θέματα που αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το Σάββατο 11 Νοεμβρίου, ο ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece στο πλαίσιο της 38ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, κ. Αλέξανδρος Θάνος επεσήμανε ότι ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΕΤΕ, με βάση την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό – Σχέδια Δράσης 2030, εστιάζει σε πέντε κύριους πυλώνες στρατηγικής ανάπτυξης του τομέα: επενδύσεις, υποδομές, διαχείριση προορισμών, αγορά εργασίας και βιωσιμότητα. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα προσθέτοντας ότι ο Σύνδεσμος με τους επιχειρησιακούς του βραχίονες, το ΙΝΣΕΤΕ και τη Marketing Greece, εργάζονται συστηματικά για την ενίσχυση επιχειρήσεων και προορισμών.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσιάστηκε από το ΙΝΣΕΤΕ σε πιλοτική μορφή η πλατφόρμα Greek Tourism Analytics Dashboard (GTAD) που στην πλήρη της ανάπτυξη θα αποτελέσει το πρώτο ολοκληρωμένο data hub για τον ελληνικό τουρισμό. Το Ινστιτούτο, σε συνεργασία με την εταιρεία Quantos και τον Όμιλο Επιχειρήσεων ΑΠΟΨΗ, δημιουργεί ένα σύγχρονο και έξυπνο σύστημα ανάλυσης στατιστικών δεδομένων από διάφορες πηγές, open data και big data που απαντά σε εξατομικευμένες ανάγκες για δεδομένα, τα οπτικοποιεί και τα μετατρέπει σε εύληπτη πληροφόρηση για λήψη αποφάσεων βασισμένη σε στοιχεία της αγοράς, για ένα εύρος επιχειρησιακών θεμάτων όπως η τμηματοποίηση της αγοράς, η πρόβλεψη της ζήτησης, η βελτιστοποίηση των ενεργειών marketing, ο σχεδιασμός των επενδύσεων κλπ.
Επιπλέον, στη νέα αυτή πλατφόρμα, που θα αναρτηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ενοποιούνται όλα τα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας του Ινστιτούτου.
O Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου, κ. Άρης Ίκκος, υπογράμμισε ότι το ΙΝΣΕΤΕ επενδύει συστηματικά στην αξιοποίηση των δεδομένων για τεκμηριωμένη πληροφόρηση σημειώνοντας ότι στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός χώρου ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων με πολλαπλές χρήσεις όπως για παράδειγμα ο εθνικός, περιφερειακός και τοπικός σχεδιασμός και η υποστήριξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Στην τοποθέτησή του, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο ότι το GTAD στηρίζεται σε μια σύνθετη και σύγχρονη βάση δεδομένων και ενσωματώνει τεχνολογία αιχμής (π.χ. εφαρμογή Αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης, Τεχνητής Νοημοσύνης/ΑΙ), διεθνή πρότυπα παρουσίασης δεδομένων, καθώς και τις αρχές της πλήρους προσβασιμότητας του περιεχομένου από όλους τους χρήστες. Μια επίδειξη σε πραγματικό χρόνο του GTAD πραγματοποίησε η κ. Nυμφοδώρα – Μαρία Ραυτοπούλου, Project Manager – Data Analyst του Ομίλου Επιχειρήσεων ΑΠΟΨΗ προβάλλοντας την «έξυπνη» εμπειρία χρήσης, τις εξατομικευμένες λειτουργικότητες και τις δυνατότητες της πλατφόρμας να παράγει βελτιστοποιημένες αναφορές τόσο στην ελληνική, όσο και στην αγγλική γλώσσα.
Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κ. Νίκος Διαμαντόπουλος, παρουσιάζοντας τις δράσεις και πρωτοβουλίες που σχεδιάζει και υλοποιεί η εταιρεία τόνισε την ανάγκη για επανατοποθέτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σημειώνοντας πως «Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός είναι και αυτές που θα τον οδηγήσουν στην νέα του εποχή. Είναι ζητούμενο να κεφαλοποιήσουμε την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει ο ελληνικός τουρισμός, να διαμοιραζόμαστε γνώσεις, αλλά και να ενώνουμε δυνάμεις όλοι με όλους. Αυτός είναι ο δρόμος για να επιτύχουμε τους στόχους μας και να δώσουμε στον ελληνικό τουρισμό την απαραίτητη ώθηση για να προχωρήσει στα επόμενα δυναμικά βήματά του.».
Τον συντονισμό της εκδήλωσης πραγματοποίησε η Σύμβουλος Προέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Μάρθα Κεσίσογλου.
Επίσης, στο πλαίσιο της Philoxenia: