Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia

20-11-24 | ΣΕΤΕ

Στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia 2024, o ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece πραγματοποίησαν εκδήλωση με τίτλο «Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη», στην οποία παρουσιάστηκε η πρωτοβουλία “METRON Sustainable Tourism”, τα εργαλεία της, οι στρατηγικές για τους προορισμούς και προτεινόμενες δράσεις και ενέργειες για έναν βιώσιμο τουρισμό. 

H πρωτοβουλία στοχεύει στη σταδιακή μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων στην αειφορία μέσω εργαλείων αυτοαξιολόγησης, αυτορρύθμισης και αυτοδέσμευσης, προκειμένου οι επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται στη νομοθεσία, καθώς και στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. 

Σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ, τη Marketing Greece, αλλά και με τη συμβολή εξειδικευμένων συμβούλων, διαμορφώθηκε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μεθοδολογίας και εργαλείων, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες του τουριστικού τομέα.

Μεταξύ των εργαλείων της πρωτοβουλίας είναι:

Κεντρικό εργαλείο της πρωτοβουλίας αποτελεί η ψηφιακή πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης των επιχειρήσεων στους δείκτες του ESG. Σε πρώτη φάση, η αξιολόγηση των επιχειρήσεων βασίζεται σε πέντε βασικούς δείκτες: Κατανάλωση Ενέργειας, Κατανάλωση Νερού, Παραγωγή και Διαχείριση Αποβλήτων, Εργασιακά και Κοινωνικά Θέματα, και απευθύνεται σε πέντε κλάδους του τουρισμού: καταλύματα, εναέριες μεταφορές, θαλάσσιες μεταφορές, χερσαίες μεταφορές και τουριστικά γραφεία. Μέχρι το τέλος του 2024, η ψηφιακή πλατφόρμα βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία με τη συμμετοχή 50 επιλεγμένων επιχειρήσεων – Μελών του ΣΕΤΕ, από τους παραπάνω κλάδους, σε διαβάθμιση επιχειρηματικότητας.  

Από το νέο έτος, στόχος της πρωτοβουλίας είναι το ευρύτερο άνοιγμα σε όλα τα Μέλη του ΣΕΤΕ, αλλά και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.

Με αφορμή την εκδήλωση, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος, δήλωσε: «Στόχος του ΣΕΤΕ είναι η διαμόρφωση συνθηκών, ώστε να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα στην πρωτοβουλία METRON, προστατεύοντας το περιβάλλον, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και επιτυγχάνοντας βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για όλους.»

Στο πλαίσιο ειδικότερης παρουσίασης της λειτουργίας και των στόχων της ψηφιακής πλατφόρμας, η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για ένα δυναμικό σχήμα το οποίο αξιολογεί, στοχοθετεί, επιμορφώνει, επαληθεύει και συνεχώς εξελίσσεται σύμφωνα με τη δυναμική που θέτουν οι όροι της βιώσιμης ανάπτυξης και η λειτουργία των ίδιων των επιχειρήσεων.»

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, παρουσίασε την εργαλειοθήκη του Ινστιτούτου και επισήμανε: «Το ΙΝΣΕΤΕ, διαχρονικά αλλά και ως συμμέτοχος της πρωτοβουλίας “METRON Sustainable Tourism", προωθεί τη βιωσιμότητα ως αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για έναν πιο ανθεκτικό και ανταγωνιστικό τουριστικό τομέα. Μέσω εξειδικευμένων μελετών, πρακτικών εργαλείων και εκπαιδευτικών δράσεων, ενισχύουμε προορισμούς, επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και εργαζόμενους στην εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών. Η βιωσιμότητα αποτελεί τον κρισιμότερο, ίσως, όρο για να διαφυλάξουμε και να αναπτύξουμε τα χαρακτηριστικά της ταυτότητά μας που διαφοροποιούν το τουριστικό μας προϊόν και το καθιστούν μοναδικό.»

Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, Νίκος Διαμαντόπουλος, πραγματοποίησε παρουσίαση αναφορικά με τις «Δράσεις και τις πρωτοβουλίες για βιώσιμο τουρισμό», και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η συμμετοχή και συμβολή μας στην πρωτοβουλία “METRON Sustainable Tourism” αποτελεί μια ακόμα δράση μας στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης. Μια κατεύθυνση που η Marketing Greece υπηρετεί από την αρχή της δραστηριοποίησής της μέσα από το περιεχόμενο που δημιουργεί και προβάλει στο www.discovergreece.com, δίνοντας έμφαση στις αυθεντικές εμπειρίες του εκάστοτε προορισμού, όπως γαστρονομία, ήθη και έθιμα, πολιτισμός και τοπική κοινωνία και οικονομία. Όσο και μέσα από πρωτοβουλίες όπως τα Travel Sustainable Guides, το “Travel Reimagined | Tomorrow’s Content Today”, το WORKFROMGREECE.GR κ.α.».

διαβάστε ακόμα

Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν
Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ
Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700
FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν
Το νέο Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025
Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο
Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025
EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025
SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά