Αθηναϊκά ξενοδοχεία 2022 | -10,7% η μέση πληρότητα έναντι του 2019, αλλά ο Δεκέμβριος ξεπέρασε τα προπανδημικά επίπεδα

02-02-23 | ΞΕΕ

Με μέση πληρότητα 69,1% "έκλεισε" το 2022 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, έναντι πληρότητας 54% του 2021 και 77,4% του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting και STR Global που παρουσιάζει η ΕΞΑΑΑ.

Ο Δεκέμβριος 2022, ήταν ο πρώτος μήνας που έκλεισε θετικά (+)7.9% ακόμη και έναντι του 2019. Κατά τα άλλα, τα πρόσημα της μέσης πληρότητας σε σύγκριση με το 2019 ήταν αρνητικά καθ’ όλη τη πορεία του 2022.

Φυσικά, για τα στοιχεία της χρονιάς λειτούργησε καταλυτικά το Α’ τετράμηνο και η -μετά από δύο συνεχή έτη πανδημίας- περίοδος ‘ανασυγκρότησης’ τουριστικών επιχειρήσεων, ταξιδιωτών και προορισμού. Η αρνητική μεταβολή που παρατηρείται στο σύνολο της μέσης πληρότητας του 2022 έναντι του 2019 κατά (-)10.7% ωστόσο, είναι λογικό να μας προβληματίζει, κυρίως επειδή όλοι παρατηρήσαμε τον σταθερά μεγάλο όγκο ξένων επισκεπτών στους δρόμους της ελληνικής πρωτεύουσας. 

Για μια ακόμη φορά παραδοσιακοί ανταγωνιστές της Αθήνας, όπως η Κωνσταντινούπολη, σημειώνουν πολύ καλύτερες επιδόσεις και στη μέση πληρότητα και στις τιμές δωματίου και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar). Ειδικά σε ό,τι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία καταγράφηκε ως ‘συγκρατημένα θετική’ από τον Ιούνιο του 2022 και μετά. Όμως, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε επίπεδο έτους δεν ξεπέρασε τα 83.95 ευρώ - έναντι 82.20 ευρώ του 2019. Έτσι, σε μια εποχή υψηλού πληθωρισμού, αυξημένων εξόδων για τις επιχειρήσεις και αυξημένων λειτουργικών αναγκών, σημειώθηκε μόνο μια πολύ μικρή θετική μεταβολή, της τάξης του 2,1%, έναντι του 2019.

Η Αθήνα δε, αποδείχθηκε η μόνη πρωτεύουσα που δεν κατάφερε το 2022 μια ‘τριψήφια’ αύξηση στο RevPar της έναντι του 2021, αλλά περιορίστηκε σε ‘διψήφια’ αύξηση της τάξης του 63,1%.

Στο ίδιο, γνωστό ‘τοις πάσι’ και επαναλαμβανόμενο πλαίσιο κινούνται και όσα αφορούν στη μέση τιμή δωματίου (ADR) του 2022 της Αθήνας που ‘κλείδωσε’ στα 121.,45 ευρώ, τιμή αυξημένη μόνο κατά 14,4% έναντι του 2019 - σε αντίθεση με τις αυξήσεις που πέτυχαν την ίδια χρονική περίοδο οι ανταγωνιστές της Αθήνας.  

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΞΑΑΑ, "με αφορμή την νέα χρονιά, ευχόμαστε ένα ειρηνικό 2023, χωρίς πρόσθετες αδυναμίες και αντιξοότητες, που θα επιτρέψει στους πολίτες του κόσμου περισσότερα ταξίδια και στις επιχειρήσεις και εργαζόμενους του Τουρισμού να εξισορροπήσουν τις απώλειες των ετών που προηγήθηκαν - βελτιώνοντας παράλληλα τα συνολικά τους αποτελέσματα".

διαβάστε ακόμα

Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών