Θ. Σκυλακάκης: Δεν υπάρχουν χρήματα και για πολυτελή ενεργειακή μετάβαση και για στοιχειώδη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή

11-04-24 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

Τον τρόπο, το κόστος και τις παγίδες της ενεργειακής μετάβασης ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10- 13 Απριλίου.

«Το κόστος της ενεργειακής μετάβασης βρίσκεται σε συνάρτηση με το πώς θα την κάνεις και πόσο προσεκτικά θα τη σχεδιάσεις. Χρήματα για να κάνουμε και πολυτελή μετάβαση και στοιχειώδη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή δεν υπάρχουν. Πρέπει να είμαστε συνετοί και αποτελεσματικοί στις επιλογές μας» εξήγησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συζητώντας με τον Θοδωρή Παναγούλη, δημοσιογράφο του Energypress.

 Υποστήριξε ότι η κλιματική αλλαγή είναι δεδομένη για τα επόμενα 30 χρόνια, γι’ αυτό και χρειάζεται να βάλουμε χρήματα στην άκρη για την προσαρμογή, πιέζοντας παράλληλα περισσότερο σε επίπεδο των διεθνών διαπραγματεύσεων για να μην τεθούν ακόμα πιο φιλόδοξοι στόχοι για το κλίμα.

Ξεδιπλώνοντας τον σχεδιασμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ. Σκυλακάκης τόνισε πως η εθνική στρατηγική περιλαμβάνει τις λιγότερες δυνατές επιδοτήσεις, με στόχο εκεί που ωριμάζουν οι τεχνολογίες να μην υπάρχουν καθόλου επιδοτήσεις. «Για τις ΑΠΕ δεν δίνουμε πια ταρίφες, βάζουμε τέλος στο net metering και περνάμε στο net billing» ανέφερε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «θα πρέπει αναπτυχθεί η δομή ολόκληρου του συστήματος, ώστε οι επενδύσεις να συμβαδίζουν με τις πραγματικές ανάγκες και με τη ζήτηση».

Σημείωσε ακόμα ότι η χώρα θα έχει περίσσευμα ενέργειας και χρειάζεται ολοκληρωμένο σύστημα (μπαταρίες, αποθήκευση, διασυνδέσεις) για να το αξιοποιήσει. «Προκαλείς μεγαλύτερη ζημιά αντί για όφελος αν τρέχουν οι επενδύσεις πιογρήγορα από το υπόλοιπο σύστημα» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτίμησε ως πολύ ακριβό το κόστος ανάπτυξης των ΑΠΕ, λέγοντας ότι πρέπει να μειωθεί μέσα από τη δημιουργία και νέου χώρου.

Ερωτηθείς για τις επενδύσεις της χώρας σε φυσικό αέριο και υδρογόνο ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ότι για να μην «την πατήσουμε» όπως με τα παλιά φωτοβολταϊκά πρέπει να επενδύσουμε τη σωστή στιγμή, διαλέγοντας τους τομείς πού έχουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

«Στα offshore αιολικά έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα και απαιτείται γρήγορη επένδυση. Αντίθετα, στο υδρογόνο δεν έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, επομένως χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις. Μην ξεκινάμε με τη λογική ‘πρέπει να έχω υδρογόνο’, αλλά να ανταποκρινόμαστε στις οικονομικές ενδείξεις και να περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή.

Σήμερα για παράδειγμα τα κόστη είναι πολύ μεγάλα» τόνισε ο κ. Σκυλακάκης. Όσον αφορά στο φυσικό αέριο, ανέφερε πως δεν έχει την ίδια βαρύτητα σε όλη τη χώρα, αλλά εξαρτάται από το κλίμα και τη χρήση (οικιακή, βιομηχανική κ.λπ.).

Σχετικά με τις συζητήσεις στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υποστήριξε πως όταν αναφερόμαστε σε επενδύσεις τρισεκατομμυρίων «χρειάζεται μια εξονυχιστική οικονομική εξέταση, από την οποία θα πρέπει να απουσιάζει τελείως η ιδεοληψία». Είπε εξάλλου, πως από τη φύση της ο σχεδιασμός της Ευρώπης είναι συμβιβαστικός, βαθιά πολιτικός και εμπεριέχει αδυναμίες.

«Όταν κινείσαι πιο γρήγορα αλλά δεν φέρνεις αποτέλεσμα, μπορεί να σε προλάβει η προσαρμογή, θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να προλάβεις και την προσαρμογή, με πολύ μεγάλο κόστος» τόνισε ο κ. Σκυλακάκης, προσθέτοντας ότι αν πας να φτιάξεις ένα καινούριο σύστημα και μείνεις στη μέση, θα έχεις κάνεις «μια τρύπα στο νερό». «Οι μεγάλες μεταβάσεις φέρνουν οικονομίες κλίματος, ωστόσο αν δεν επιτύχεις τη συμμετοχή και των άλλων ηπείρων, αυξάνεται κατά πολύ το κόστος της μετάβασης» κατέληξε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!