Οι διοργανωτές ταξιδιών δεν οφείλουν να δίνουν αποζημίωση στον πελάτη εάν αυτός χάσει την πτήση του λόγω καθυστερήσεων στην ασφάλεια του αεροδρομίου.
Αυτό αποφάσισε το Επαρχιακό Δικαστήριο του Μονάχου, στο οποίο προσέφυγε ζεύγος Γερμανών που έχασε την πτήση του για Μαδέρα τον Οκτώβριο και μαζί το πακέτο διακοπών, που είχε κλείσει.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, οι ενάγοντες έλαβαν οδηγίες κατά το online check-in να βρίσκονται στην πύλη στις 12:50 μ.μ. Ωστόσο, οι παραθεριστές έφτασαν εκεί στη 1:05 μ.μ.
Οι ενάγοντες ανέφεραν ότι υπήρξαν αρκετές καθυστερήσεις εκείνη την ημέρα, γιατί αντί για τα 20 γκισέ ανοιχτό ήταν μόνο το ένα.
Δεδομένου ότι το ζευγάρι έχασε την πτήση και ως εκ τούτου δεν μπόρεσε να ταξιδέψει, ζήτησαν από τον διοργανωτή να επιστρέψει το συνολικό κόστος του πακέτου διακοπών των 1.648 ευρώ. Ο διοργανωτής θα έπρεπε να γνωρίζει ότι δεν υπήρχε αρκετό προσωπικό στο σημείο ελέγχου ασφαλείας και θα έπρεπε να είχε φροντίσει για να ανοίξει τα γκισέ αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας νωρίτερα, υποστήριξε το ζευγάρι. Επιπλέον, θα έπρεπε οι επιβάτες να είχαν ενημερωθεί για τους μεγάλους χρόνους αναμονής.
Οι δικαστές δεν ακολούθησαν αυτό το σκεπτικό. Ο διοργανωτής δεν είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο ασφαλείας στο αεροδρόμιο που ήταν πολύ αργός. Οι δικαστές εξήγησαν ότι οι αρχές ασφαλείας δεν είναι αντιπρόσωποι του διοργανωτή ή των παρόχων υπηρεσιών τους. Η διενέργεια ελέγχων ασφαλείας είναι καθήκον του κυρίαρχου κράτους, την εφαρμογή και την οργάνωση του οποίου ένας διοργανωτής δεν μπορεί να επηρεάσει.
Το ζευγάρι θα έπρεπε να είχε φροντίσει να εμφανιστεί στην πύλη εγκαίρως. Οι δικαστές έκριναν ότι άλλοι ταξιδιώτες προφανώς έφτασαν στο αεροπλάνο εγκαίρως παρά τις καθυστερήσεις που αναφέρθηκαν.