Ευρωπαϊκή πρωτιά των αεροδρομίων Αθήνας και Σαντορίνης το α' 6μηνο

05-08-15 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Τα αεροδρόμια Αθήνας και Σαντορίνης καταγράφουν την ισχυρότερη ανάπτυξη επιβατικής κίνησης στην Ευρώπη, στα αεροδρόμια της κατηγορίας τους, κατά το πρώτο 6μηνο του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα Tετάρτη το Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης, ACI EUROPE.

Σύμφωνα με τα στοιχεία εξαμήνου της ACI EUROPΕ, η οποία εκδίδει τη μοναδική έκθεση στοιχείων για τις αερομεταφορές που περιλαμβάνουν όλους τους τύπους των πτήσεων της πολιτικής αεροπορίας (network, low cost, charter κτλ), το αεροδρόμιο της Αθήνας καταγράφει αύξηση επιβατικής κίνησης της τάξης του 23,3% και κατατάσσεται στην πρώτη θέση στην κατηγορία αεροδρομίων δυναμικότητας από 10 έως 25 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Αντίστοιχα, η Σαντορίνη, με αύξηση επιβατικής κίνησης 33,2%, έχει την ισχυρότερη ανάπτυξη ανάμεσα στα αεροδρόμια της ευρωζώνης που διαχειρίζονται λιγότερους από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Για το 6μηνο του 2015, η ACI EUROPE καταγράφει ανάπτυξη 4,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της Ευρώπης, με αύξηση του συντελεστή βάρους της τάξης του 0,5% έναντι των αντίστοιχων περυσινών μεγεθών. Οι κινήσεις αεροσκαφών στην Ευρώπη ήταν αυξημένες επίσης κατά 2%, λόγω της αυξημένης δυναμικότητας στην αγορά. 

Η έκθεση Επιβατικής Κίνησης στις αερομεταφορές της 'ACI EUROPE, περιλαμβάνει στοιχεία από 211 αεροδρόμια της Ευρώπης, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της επιβατικής κίνησης στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές.

Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACI EUROPE, Olivier Jankovec, ενώ πριν 18 μήνες τα μη Ευρωπαϊκά αεροδρόμια αποδυνάμωναν την ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, η κατάσταση έχει αντιστραφεί και τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τώρα καταγράφουν ισχυρότερη ανάπτυξη, η οποία ανέρχεται στο +5,1% για το πρώτο εξάμηνο του έτους, έναντι της ανάπτυξης +2,3% που καταγράφεται στα μη ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Η εικόνα αυτή, προς όφελος των ευρωπαικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τον κ. Jankovec, αναμένεται να συνεχιστεί και για το υπόλοιπο του έτους, κυρίως επειδή η ρωσική οικονομία συνεχίζει να βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση και λόγω του αντίκτυπου των χαμηλών τιμών του πετρελαίου στη Νορβηγική οικονομία. 

Εν τω μεταξύ, οι ευρωπαϊκές οικονομίες συνεχίζουν να αναπτύσσονται, ιδίως των χωρών που ανακάμπτουν όπως η Ιρλανδία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.

Η γεωπολιτική αστάθεια και η απειλή για τρομοκρατικές επιθέσεις στη Β. Αφρική κατευθύνουν επίσης το ενδιαφέρον για διακοπές προς τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, εκτιμά ο κ. Jankovec.

Δείτε τον πίνακα των επιδόσεων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015, ανά κατηγορία επιβατών…

GROUP 1 (περισσότεροι από 25 εκατ. επιβάτες): Μαδρίτη (+11.4%) Κωνσταντινούπολη (+6.4%), Λονδίνο LGW (+5.4%), Άμστερνταμ (+5.0%) και Βαρκελώνη (+4.8%)

GROUP 2 (10-25 εκατ. επιβάτες): Aθήνα (+23.3%), Λονδίνο STN (+16.9%), Κωνσταντινούπολη SAW (+16.6%), Δουβλίνο (+15.1%) και Λισαβόνα (+13.0%)

GROUP 3 (5-10 εκατ. επιβάτες): Μιλάνο BGY (+32.1%), Πόρτο (+16.8%), Γλασκόβη (+13.8%), Βουκουρέστι OTP (+12.6%) και Βουδαπέστη (+11.8%)

GROUP 4 (λιγότεροι από 5 εκατ. επιβάτες): Σαντορίνη (+33.2%), Sibiu (+32.3%), Cluj (+30.5%), Astrakhan (+29.5%) και Ponta Delgada (+29.1%)

 

Ιούνιος

Όσον αφορά την επιβατική κίνηση Ιουνίου, η Αθήνα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή των αεροδρομίων της δεύτερης κατηγορίας, με αύξηση 21.9%. 

Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούνιο ήταν αυξημένη κατά 3,2%, και ο συντελεστής φορτίου διογκωμένος κατά 3%, με αύξηση 2,4% στις κινήσεις αεροσκαφών.

Δείτε τον πίνακα για τον Ιούνιο…

GROUP 1: Μαδρίτη (+11.3%), Κωνσταντινούπολη IST (+6.5%), Άμστερνταμ (+5.8%), Λονδίνο LGW (+5.2%), Φρανκφούρτη και Μόναχο (+2.8%)

GROUP 2: Αθήνα (+21.9%), Δουβλίνο (+18.0%), Λισαβόνα (+12.7%), Κωνσταντινούπολη SAW (+12.3%) και Λονδίνο STN (+11.0%)

GROUP 3: Πόρτο OPO (+18.5%), Μιλάνο BGY (+14.5%), Γλασκόβη (+14.1%), Βερολίνο SXF (+11.9%) και Βουδαπέστη (+11.8%)

GROUP 4: Chambery (+316.7%), Chisinau (+38.8%), Ohrid (+31.6%), Ponta Delgada (+31.1%) και Astrakhan (+30.0%)

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις