Η αεροπορική εταιρεία SAS, με έδρα τη Σουηδία, δήλωσε ότι η επιδημία του κορωνοϊού είχε περιορισμένο αντίκτυπο στην κυκλοφορία του τον Φεβρουάριο, ωστόσο μειώνει της πτήσεις και τη χωρητικότητα λόγω της πτώσης της ζήτησης.
"Λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού, η SAS σημειώνει εξελικτικά μειωμένη ζήτηση" , δήλωσε η εταιρεία, μετά την ανακοίνωση ότι η συνολική χωρητικότητα (ASK) και τα επιβατικά χιλιόμετρα (RPK) αυξήθηκαν 1,4% και 0,5% αντίστοιχα από το προηγούμενο έτος.
"Η αύξηση των επιβατών, τα έσοδα ανά μονάδα και η απόδοση επιβατών ήταν ικανοποιητικά το Φεβρουάριο, καθώς ο κορωνοϊός είχε ακόμη περιορισμένο αντίκτυπο", επεσήμανε η εταιρεία και συμπλήρωσε, "για να μετριαστούν κάποιες από τις αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις, η SAS μειώνει τη χωρητικότητα του δικτύου μεγάλων και μικρών αποστάσεων και δρομολόγια με χαμηλές κρατήσεις".
Όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες, η SAS έχει φέτος καταγράψει πλήγμα στις τις μετοχές της από την αβεβαιότητα και την πτώση της ζήτησης λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η SAS ακύρωσε τις πτήσεις της προς τη Βόρεια Ιταλία και το Χονγκ Κονγκ και απέσυρε τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, μετά το πλήγμα στη ζήτηση. Σημειώνεται ότι οι μετοχές της SAS μειώθηκαν κατά 3%, σύμφωνα με την ευρύτερη αγορά της Στοκχόλμης και κατέγραψαν πτώση για το έτος, μέχρι σήμερα, της τάξεως του 44%.
"Συνολικά, ακόμα κι αν είχαμε πτώση στις κινεζικές πτήσεις τον Φεβρουάριο, εξακολουθώ να βλέπω θετική επίδραση στα έσοδα σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, αλλά επίσης να θυμόμαστε ότι έχουμε μια μέρα επιπλέον στον Φεβρουάριο το τρέχον έτος", δήλωσε ο αναλυτής της Sydbank Jacob Pedersen .
Από πλευράς της, η αεροπορική εταιρεία Finnair της Φινλανδίας, η οποία δρασητριοποιείται σε μεγάλο βαθμό στην Ασία, σημείωσε την πρώτη πτώση στη ζήτηση τα τελευταία χρόνια, ενώ την Πέμπτη ο άλλος βασικός σκανδιναβικός αντίπαλος της SAS, Norwegian Air, απέσυρε τις προβλέψεις του για το 2020.