Είκοσι χιλιάδες επιβάτες ανέθεσαν στην πλατφόρμα για τα δικαιώματα στις πτήσεις, Flightright, να μεσολαβήσει για να τους γίνει επιστροφή των χρημάτων τους για ακυρωμένες πτήσεις, όπως προβλέπει η νομοθεσία, ωστόσο επειδή οι αεροπορικές εταιρίες αρνήθηκαν να το κάνουν, η πλατφόρμα ακολούθησε την οδική οδό.
Οι πρώτες αγωγές της έγιναν εναντίον της Ryanair και της Lufthansa.
Το συνολικό ποσό επιστροφής χρημάτων στους επιβάτες οι οποίοι κατέφυγαν στην Flightright ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ και ενώ οι αερομεταφορείς ανακοινώνουν σταδιακά τη συνέχιση των πτητικών προγραμμάτων τους, αγνοούν τα αιτήματα των πελατών τους.
Η νομική κατάσταση είναι ξεκάθαρη: Εάν οι επιβάτες επιθυμούν επιστροφή χρημάτων για πτήση που ακυρώθηκε, οι αεροπορικές εταιρίες οφείλουν να τους επιστρέψουν την τιμή του εισιτηρίου ανεξάρτητα από το λόγο ακύρωσης της πτήσης, επισημαίνει ο ιδρυτής της Flightright, Philipp Kadelbach.
Η Flightright καταγγέλλει ότι η Ryanair υπόσχεται στους πελάτες της επιστροφή χρημάτων, όμως την ίδια ώρα ξεκαθαρίζει ότι τα χρήματα θα μεταφερθούν μόνο με περιορισμούς ασφαλείας πληρωμών μετά το τέλος της κρίσης του κορωνοϊού. Η εταιρία προώθησε το βάουτσερ στους πελάτες της ως μια γρήγορη λύση χωρίς να αναφέρει ότι σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό δίκαιο τα χρήματα έπρεπε να επιστραφούν μέσα σε μία εβδομάδα.
Η Lufthansa εκμεταλλεύεται τη νομική κατάσταση η οποία είναι μπερδεμένη για το μέσο άνθρωπο, δηλώνουν οι νομικοί σύμβουλοι της Flightright, καθώς προωθεί τα βάουτσερ την ώρα που η ΕΕ οριστηκοποίησε τη θέση της κατά της υποχρεωτικής παραχώρησης βάουτσερ ως αντιδιαστολή της επιστροφής χρημάτων. Από νομική άποψη, επισημαίνει η Flightright, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στην τρέχουσα κατάσταση, οι επιστροφές χρημάτων θα πρέπει να γίνουν μέσα σε 7 ημέρες.
Ωστόσο, υπάρχουν και θετικά παραδείγματα αεροπορικών εταιριών. Για παράδειγμα, η EasyJet, η Wizz Air και η Singapore Airlines ανταποκρίθηκαν στα αιτήματα επιστροφής χρημάτων από την Flightright.