H χειρότερη αεροπορική εταιρία όσον αφορά την επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένα ταξίδια είναι η Ryanair σύμφωνα με έρευνα της ένωσης προστασίας καταναλωτών, Which?.
Το 84% των επιβατών που ερωτήθηκαν δεν έχουν λάβει ακόμα επιστροφή χρημάτων από την εταιρία και όχι μόνο αυτό, αλλά έλαβαν ενημέρωση ότι η επιστροφή μπορεί να γίνει έως ένα χρόνο μετά.
Η αεροπορική εταιρία ανέστειλε την επιστροφή χρημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού και, αντί αυτού, προώθησε βάουτσερ αναφέροντας ότι οι επιστροφές χρημάτων μπορούν να εξετασθούν αφού καταλαγιάσει η κρίση. Έχει δεχθεί πληθώρα αιτήσεων για επιστροφή χρημάτων το τελευταίο τρίμηνο καθώς το μεγαλύτερο μέρος των αεροσκαφών της είχαν καθηλωθεί στο έδαφος εξαιτίας της πανδημίας.
Ωστόσο, η έρευνα της Which’s έδειξε ότι άλλοι αερομεταφορείς προβαίνουν σε επιστροφές χρημάτων στις περισσότερες περιπτώσεις επιβατών. Η Jet2 είχε την καλύτερη επίδοση με μόλις το 19% των επιβατών να μην έχουν λάβει πίσω τα χρήματά τους. Το ίδιο συμβαίνει και για το 23% των επιβατών της British Airways. Οι δύο αυτές αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται με διαφορά στις πρώτες θέσεις εκείνων που διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις επιστροφές χρημάτων.
Στον αντίποδα, η EasyJet δεν έχει επιστρέψει χρήματα στο 63% των επιβατών της.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι επιβάτες πρέπει να λαμβάνουν επιστροφές χρημάτων μέσα σε μια εβδομάδα από την ακύρωση της πτήσης.
H έρευνα της Which? διεξήχθη σε δείγμα 2.800 επιβατών αερομεταφορών που είχαν κάνει κρατήσεις πτήσεων που ακυρώθηκαν από τα μέσα Μαρτίου και μετά.