Kριτική στο σχέδιο διάσωσης της Lufthansa ασκεί ο πλειοψηφικός μέτοχος του ομίλου, Heinz Hermann Thiele, ο οποίο αύξησε το μερίδιό του στο 15%.
Το σχέδιο διάσωσης πρόκειται να εγκριθεί από το ετήσιο γενικό συμβούλιο του ομίλου στις 25 Ιουνίου, όμως ο κ. Thiele προειδοποιεί για αποτυχία.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο FAZ, άφησε ανοικτό το εάν θα συμφωνήσει τελικά στο πακέτο διάσωσης ή όχι. Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αντιτίθεται στην προγραμματισμένη «είσοδο» της ομοσπονδιακής κυβέρνησης στο 20% των μετοχών, αφενός επειδή η έκδοση νέων μετοχών μείωσε την αξία της μετοχής για τους υφιστάμενους μετόχους και αφετέρου επειδή το κράτος πλήρωσε μόλις το ένα τέταρτο της τρέχουσας τιμής μετοχής για να αναλάβει το μερίδιό του.
Ο επιχειρηματίας, ο οποίος είναι και ο μοναδικός μέτοχος της κατασκευαστικής σιδηροδρόμων Vossloh και της κατασκευαστικής φρένων Knorr-Bremse, διαμαρτυρήθηκε ότι οι μέτοχοι έπεσαν θύματα κλοπής της αξίας της περιουσίας τους.
Κατηγόρησε το διευθυντή της Lufthansa, Carsten Spohr, ότι δεν διαπραγματεύθηκε αρκετά καλά και εξέφρασε την ελπίδα ότι κάποια ιδέα μπορεί να έρθει στην επιφάνεια και να τεθεί σε εφαρμογή πριν τη συνάντηση των μετόχων.
Η αντίδραση του κ. Thiele θεωρείται επικίνδυνη για τη Lufthansa καθώς για να εγκριθεί το πακέτο διάσωσης απαιτείται να το εγκρίνουν οι περισσότεροι μέτοχοι. Εάν δεν συμμετάσχουν περισσσότεροι από το 50% των μετόχων-ψηφοφόρων, – σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη μετείχε μόλις το 33% - το ΔΣ θα απαιτήσει πλειοψηφία των δύο τρίτων. Αυτό μπορεί να ανατραπεί από τον κ. Thiele.
Στην περίπτωση αυτή, η Lufthansa θα χρειαστεί να αιτηθεί προστασία αφερεγγυότητας, μόλις πραγματοποιηθεί η ετήσια γενική συνάντηση, εάν δεν έχει βρεθεί μέχρι τότε άλλη λύση. Το ΔΣ κάλεσε δημοσίως όλους τους μετόχους, ιδιώτες και θεσμικούς, να ασκήσουν τα δικαιώματα ψήφου τους και να συμμετάσχουν στη συζήτηση σχετικά με το μέλλον της εταιρίας.