Επιστήμονας που επικαλείται η ΙΑΤΑ αμφισβητεί ότι ο κίνδυνος μετάδοσης κορωνοϊού στις πτήσεις είναι ελάχιστος

19-10-20 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ένας από τους επιστήμονες των οποίων τις έρευνες επικαλούνται οι αερομεταφορείς ως σημεία αναφοράς για να αποδείξουν ότι οι πτήσεις είναι ασφαλείς όσον αφορά τη διασπορά του κορωνοϊού, αμφισβητεί το συμπέρασμα αυτό λέγοντας ότι προκύπτει από κακούς μαθηματικούς υπολογισμούς.

Ο Δρ. David Freedman, ειδικός στις μολυσματικές ασθένειες, ανέφερε ότι αρνήθηκε να λάβει μέρος στην πρόσφατη παρουσίαση της Παγκόσμιας Ένωσης Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ, με τους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus AIR.PA, Boeing BA.N και Embraer EMBR3.SA, στην οποία έγινε επίκληση της επιστημονικής του έρευνας.

Ενώ αναγνωρίζει ότι ορισμένα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά, ο κ. Freedman υπογράμμισε ότι ο βασικός ισχυρισμός σχετικά με τη χαμηλή πιθανότητα να μολυνθεί κανείς από τον ιό στα αεροσκάφη, βασίζεται σε κακούς μαθηματικούς υπολογισμούς.

Στην εν λόγω παρουσίαση, στις 8 Οκτωβρίου, σημειώθηκαν τα κρούσματα που καταγράφονται σε επιστημονικές έρευνες ή από τους αερομεταφορείς της ΙΑΤΑ και συγκρίθηκαν με το σύνολο των επιβατών στις πτήσεις αυτή τη χρονιά. Όπως τόνισε ο ιατρικός σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Δρ. David Powell, με μόλις 44 πιθανές περιπτώσεις μετάδοσης κορωνοϊού στις πτήσεις ανάμεσα σε 1,2 δισ. ταξιδιώτες, πρόκειται για μία περίπτωση ανά 27 εκατ. επιβάτες. Η ΙΑΤΑ ανέφερε ότι τα ευρήματά της συνάδουν με τους χαμηλούς αριθμούς που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στην έρευνα των Freedman και Wilder-Smith.

Ωστόσο, ο κ. Freedman εξέφρασε τον προβληματισμό του σχετικά με τον υπολογισμό κινδύνου της ΙΑΤΑ καθώς ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιστατικών διασποράς κορωνοϊού δεν έχουν άμεση σύνδεση με τον πραγματικό, άγνωστο, αριθμό των περιπτώσεων διασποράς.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, τα 1,2 δισ. επιβάτες στις πτήσεις το 2020 δεν αποτελούν σωστό παρονομαστή γιατί ελάχιστοι εξ αυτών πέρασαν από τεστ. «Πώς μπορούμε να γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι μολύνθηκαν πραγματικά;», αναρωτήθηκε. Η έλλειψη αποδείξεων δεν αποτελεί απόδειξη έλλειψης, τόνισε.

Η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι οι υπολογισμοί της παραμένουν αξιόπιστες ενδείξεις χαμηλού κινδύνου στις πτήσεις, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης σχολιάζοντας την τοποθέτηση Freedman. 

Όπως επισημαίνει ο καθηγητής της Ιατρικής σχολής Emory της Ατλάντα, Δρ. Henry Wu, τα ευρήματα δεν καταλήγουν σε συμπέρασμα από μόνα τους γιατί η ελάχιστη δόση μόλυνσης παραμένει άγνωστη και ο κίνδυνος αυξάνεται με το χρόνο έκθεσης στον ιό. Όπως εξηγεί ο ίδιος, σε μια πτήση 10 ωρών υπάρχει 10 φορές μεγαλύτερος κίνδυνος από μια πτήση μίας ώρας. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι η καμπίνα των αεροσκαφών είναι πιθανόν ένας από τους ασφαλέστερους χώρους, καθώς ο κίνδυνος πολλαπλασιάζεται με την παρουσία μερικών ωρών σε μπαρ με κόσμο.

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026