Πολλοί αερομεταφορείς δεν ακολουθούν τον κανονισμό που προβλέπει την επιστροφή χρημάτων στους ταξιδιώτες μέσα σε 7 ημέρες, σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, και είτε δεν καταβάλλουν καθόλου τα χρήματα είτε το κάνουν με καθυστέρηση.
Σύμφωνα με το Fairplane το οποίο καταγγέλλει την πολιτική αποζημίωσης των αεροπορικών εταιριών για ακυρωμένες πτήσεις και μεσολαβεί στο να επιστραφούν τα χρήματα στους ταξιδιώτες, τον Σεπτέμβριο υποβλήθηκαν στο πόρταλ του 72.000 αιτήσεις από ταξιδιώτες με το σύνολο των αποζημιώσεων να φτάνει τα 39 εκατ. ευρώ.
Από με έρευνα σε 26.000 ενεργές αιτήσεις από τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, σχετικά με την πρόθεση των αεροπορικών εταιριών να επιστρέψουν τα χρήματα, προκύπτει ότι η πλειονότητα των αιτήσεων αφορά τις εταιρίες Lufthansa, Eurowings και Ryanair.
Η Easyjet σημειώνει την καλύτερη διαχείριση και μέχρι σήμερα ο ρυθμός επιστροφής χρημάτων ανέρχεται στο 96%. Ακολουθεί η Austrian Airlines με 62%, η Eurowings με 46%, η Condor με 39% και η Lufthansa με 32%.
Τη χειρότερη επίδοση σημειώνει η Iberia, η οποία έχει καταβάλλει μόλις το 1% των πληρωμών της. Κακή επίδοση σημειώνουν επίσης οι Air France, Wizz Air, Tuifly και Tap Portugal, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fairplane.