Η αεροπορική βιομηχανία δεν είναι σε θέση να μειώσει επαρκώς το κόστος της, προκειμένου να εξουδετερώσει τη σοβαρή εκροή μετρητών, να αποφύγει τις χρεοκοπίες και να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας το 2021, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Στη σχετική δήλωση αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα του κλάδου το 2021 αναμένεται να μειωθούν κατά 46% σε σύγκριση με το ποσό των 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων του 2019. Η προηγούμενη ανάλυση παρέθετε ότι τα έσοδα του 2021 θα μειωθούν περίπου 29% σε σύγκριση με το 2019. Αυτό βασίστηκε στις προσδοκίες για ανάκαμψη της ζήτησης που θα ξεκινούσε το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.
Παράλληλα, η ΙΑΤΑ έχει εκτιμήσει ότι για το 2020, η κίνηση θα καταγράψει μείωση 66% σε σύγκριση με το 2019, με τον μήνα Δεκέμβριο να σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση της τάξεως του 68%.
Όπως επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac, το τέταρτο τρίμηνο του 2020 θα είναι εξαιρετικά δύσκολο και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα είναι σημαντικά καλύτερο, εάν τα σύνορα παραμείνουν κλειστά ή εξακολουθήσουν να ισχύουν οι καραντίνες κατά την άφιξη. Με τους τρέχοντες ρυθμούς εκροής μετρητών και χωρίς επιπρόσθετη κρατική οικονομική ανακούφιση, η μέση αεροπορική εταιρεία έχει μόλις 8,5 μήνες ρευστότητας. Και το κόστος, δεν μπορεί να μειωθεί αρκετά γρήγορα ούτως ώστε να καλυφθούν τα συρρικνωμένα έσοδα.
Σημειώνεται ότι περίπου το 50% του κόστους των αεροπορικών εταιρειών είναι σταθερό ή ημι-σταθερό, παρά το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει ριζικά μέτρα για τη μείωσή του.