Νέα πολιτική στις χρεώσεις των κατοικίδιων που ταξιδεύουν στην καμπίνα των επιβατών, ανακοίνωσαν οι αεροπορικές εταιρείας Alaska, American Airlines, United και Delta Air Lines, αρχής γενομένης από αυτόν τον μήνα.
Μάλιστα, οι Alaska και Delta Air Lines ανακοίνωσαν ότι δεν θα δέχονται πλέον στην καμπίνα του αεροσκάφους ζώα συναισθηματικής στήριξης χωρίς χρέωση, ενώ θα απαιτούν και επίσημη πιστοποίηση για τους εκπαιδευμένους σκύλους.
Σημειώνεται ότι η νέα πολιτική ορίζει τα εκπαιδευμένα ζώα ως «σκύλους, ανεξάρτητα από τη φυλή τους, ειδικά εκπαιδευμένους για να βοηθήσουν ένα άτομο με αναπηρία».
Οι επιβάτες με ειδικές ανάγκες που ταξιδεύουν με σκύλο εξυπηρέτησης, θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά έγγραφα πιστοποίησης, 48 ώρες πριν από την αναχώρηση.
Οι σκύλοι με τα σωστά διαπιστευτήρια θα συνεχίσουν να πετούν δωρεάν. Για τα υπόλοιπα κατοικίδια, τα τέλη μεταφοράς ξεκινούν από 125 δολάρια ανά πτήση.
Η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω του ότι ο αριθμός των επιβατών που πετούν με ζώα συντροφιάς αυξήθηκε ταχέως τα τελευταία χρόνια, με ορισμένους να διατείνονται ότι τα μικρά ζώα ήταν «ζώα υπηρεσίας» που τους βοήθησαν να ξεπεράσουν το άγχος και άλλα ψυχικά ζητήματα. Από πλευράς τους, οι αεροπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα οι αεροσυνοδοί εξέφρασαν μια διαφορετική άποψη, δηλώνοντας ότι οι επιβάτες εκμεταλλεύονταν το κενό στους κανονισμούς ώστε να αποφεύγουν τις χρεώσεις κατοικίδιων, με τη δικαιολογία ότι πρόκειται ζώα συναισθηματικής στήριξης και κατ’ επέκταση ζώα υπηρεσίας. Τέλος, εκτιμάται ότι σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν έσοδα ύψους 59,6 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.