Απώλειες 7,1 δισ. για Αir France - KLM το 2020 - Θα χρειαστεί επιπλέον στήριξη 4 δισ. το 2021

05-03-21 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ο σοβαρός αντίκτυπος της πανδημίας στην αεροναυπηγική βιομηχανία και τις αεροπορικές μεταφορές το 2020 ήταν χωρίς προηγούμενο για τις εταιρείες του τομέα.

Για την Air France - KLM οι οικονομικές απώλειες ανήλθαν σε 7,1 δισ. Ευρώ, με τον Γαλλο –ολλανδικό αερομεταφορέα να παρουσιάζει κύκλο εργασιών 11,08 δισ. Ευρώ, μειωμένο κατά 59% σε σχέση με το 2019. Τα λειτουργικά του έσοδα διαμορφώθηκαν σε -4,5 δισ. Ευρώ, μειωμένα κατά 5,7 δισ. Ευρώ. Ακόμη, το 2020 το καθαρό χρέος του ομίλου ανήλθε σε 11 δισ. Ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,9 δισ. σε σχέση με το 2019.

Προκειμένου να βοηθήσει την Air France να αντεπεξέλθει με βιώσιμο τρόπο στην κρίση, το γαλλικό κράτος παρενέβη, ήδη τον Απρίλιο 2020, παρέχοντας ενίσχυση ύψους 7 δισ. Ευρώ, εκ των οποίων 4 δισ. εγγυημένα από το κράτος τραπεζικά δάνεια και 3 δισ. άμεσο κρατικό δανεισμό. Η συνολική στήριξη στον όμιλο Air France-KLM ανήλθε σε 10,4 δισ. Ευρώ. Ταυτοχρόνως, η Air France επωφελήθηκε το 2020 από το γαλλικό μέτρο μερικής ανεργίας, κατά 850 εκατ. Ευρώ, καθώς και από την αναβολή καταβολής εισφορών (ανάλογα μέτρα προβλέπει και η ολλανδική κυβέρνηση). Το ως άνω σχέδιο στήριξης έλαβε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 4 Μαΐου 2020 και εντάχθηκε στο καθεστώς προσωρινών κρατικών ενισχύσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Η εκ νέου ενίσχυση των ταξιδιωτικών περιορισμών μετά την περίοδο των Χριστουγέννων, κατόπιν σχετικής βελτίωσης της αεροπορικής κίνησης που σημειώθηκε στη διάρκεια των εορτών, έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πτητική δραστηριότητα της Air France κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Επιπροσθέτως, οι προβλέψεις για την θερινή περίοδο παραμένουν ασταθείς. Έτσι, για το πρώτο τρίμηνο 2021 η επιβατική κίνηση αναμένεται να φθάσει το 40% σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, ενώ η απώλεια κερδών προ φόρων και τόκων (EBITDA) εκτιμάται ότι θα υπερβεί τις απώλειες του τέταρτου τριμήνου 2020 (όταν ανήλθαν σε 407 εκατ. Ευρώ και σε 1,7 εκατ. Ευρώ για το σύνολο του 2020).

Με εξαίρεση τις μεταφορές φορτίου (cargo), οι οποίες ωφελήθηκαν από την αύξηση τιμών των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, οι λοιπές θυγατρικές της εταιρίας παρουσίασαν απώλειες. Η Air France σημείωσε λειτουργικές απώλειες 3,4 δισ. Ευρώ, για 6,4 δισ. κύκλο εργασιών (-61,3%). Η θυγατρική της χαμηλού κόστους Transavia, παρουσίασε 299 εκατ. ζημίες, για 606 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (-65,2%). Συγκριτικά, η KLM αντεπεξήλθε καλύτερα, παρουσιάζοντας ζημιές 1,15 δισ. Ευρώ, για 5,12 δισ. κύκλου εργασιών (-53,8%).

Αύξηση στις πληρότητες αναμένεται να σημειωθεί σταδιακά μέχρι το καλοκαίρι με περαιτέρω βελτίωση κατά το β' και γ΄ τρίμηνο 2021, χάρη στην ανάπτυξη των εμβολίων. Πάντως, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου κ. Benjamin Smith, η Air France-KLM δεν αναμένεται να επιστρέψει στην κερδοφορία πριν το 2023 και στα επίπεδα δραστηριότητας έτους 2019 πριν το 2024.

Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι η προσπάθεια προσαρμογής της Air France-KLM στις νέες συνθήκες θα πρέπει να συνεχιστεί με την μείωση του μοναδιαίου κόστους από 8% σε 10 %, κυρίως μέσω μείωσης θέσεων εργασίας. Η κατάργηση 8.500 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης, είναι σε εξέλιξη εντός του έτους χωρίς να προβλέπεται προς το παρόν περαιτέρω μείωση.

Βάσει των ανωτέρω οικονομικών αποτελεσμάτων και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών στον γαλλικό Τύπο, η Air France- KLM θα χρειαστεί επιπλέον στήριξη τουλάχιστον 4 δισ. Ευρώ το 2021, για να αποκαταστήσει τον ισολογισμό της και να απορροφήσει τις ζημίες. Ελλείψει δε κάθε προοπτικής βραχυπρόθεσμης ανάκαμψης στις αεροπορικές μεταφορές και προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών πριν το τέλος της κρίσης, εκτιμάται ότι Γάλλοι και Ολλανδοί φορολογούμενοι θα κληθούν να καλύψουν τις ανάγκες της εταιρίας, όχι πλέον με τη μορφή δανείων ή εγγύησης δανείου, αλλά με τη μετατροπή των χρεών σε αέναες υποχρεώσεις για ένα συνολικό ποσό που να καλύπτει τις απώλειες του 2020 και του 2021 και εντός του ορίου του 30% του κεφαλαίου, πέραν του οποίου το κράτος θα ήταν υποχρεωμένο να προκηρύξει δημόσια προσφορά εξαγοράς για ολόκληρο το κεφάλαιο. Τυχόν απόφαση περαιτέρω κρατικής στήριξης θα πρέπει να ληφθεί πριν τη γενική συνέλευση μετόχων τον Μάιο που θα εγκρίνει τους ισολογισμούς για το 2020, καθώς και να λάβει την έγκριση της Γ.Δ. Ανταγωνισμού της Ευρ. Επιτροπής, με την οποία ήδη διεξάγονται συζητήσεις ως προς τους όρους αποδοχής της νέας κρατικής ενίσχυσης. Προηγουμένως, οι όροι ανακεφαλαιοποίησης θα πρέπει να συμφωνηθούν με την ολλανδική κυβέρνηση που κατέχει 14 % του κεφαλαίου, η οποία φέρεται να αντιμετωπίζει με επιφύλαξη την επιθυμία της γαλλικής πλευράς και της διοίκησης για μεγαλύτερη ενσωμάτωση του ομίλου και περαιτέρω ενίσχυση των συνεργειών μεταξύ της Air France και της KLM.

 

διαβάστε ακόμα

Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου