Σάρκα και οστά παίρνει το σχέδιο διάσωσης του γαλλο-ολλανδικού ομίλου Air France-KLM μετά την απόφαση των διοικητικών συμβουλίων του ομίλου και της Air France να εγκρίνουν, το σχέδιο ανακεφαλαιοποίησης της τελευταίας από το γαλλικό κράτος, ύψους 4 δισ. Ευρώ.
Το εν λόγω εγχείρημα εξασφάλισε την κατ 'αρχήν συμφωνία της Ευρ. Επιτροπής, ενώ απομένει να οριστικοποιηθεί η ανακεφαλαιοποίηση της ολλανδικής KLM, με επιπλέον 1 δισ. ευρώ.
Η εν λόγω ανακεφαλαιοποίηση θα επιτρέψει στον γαλλικό αερομεταφορέα να εξισορροπήσει τον ισολογισμό του και να απορροφήσει τις ζημίες που έχουν προκύψει εξ' αιτίας της υγειονομικής κρίσης. Η νέα ενίσχυση προς την Air France χορηγείται σχεδόν ένα έτος μετά την παροχή αρχικής στήριξης ύψους 7 δισ. ευρώ από την γαλλική κυβέρνηση, εκ των οποίων 4 δισ. ευρώ σε εγγυημένα από το κράτος τραπεζικά δάνεια (PGE) και 3 δισ. ευρώ με άμεσο κρατικό δανεισμό.
Μέρος της ανακεφαλαιοποίησης θα πραγματοποιηθεί με μετατροπή του άμεσου δανείου ύψους 3 δισ. ευρώ που χορηγήθηκε τον Ιούνιο 2020, σε μετατρέψιμα ομόλογα, που θεωρούνται οιονεί ίδια κεφάλαια. Εκτός από την μετατροπή χρέους, θα υπάρξει και αύξηση κεφαλαίου έως 1 δισ. ευρώ, ανοιχτή κατά προτεραιότητα στους μετόχους της Air France-KLM, η οποία θα συνδυάσει ιδιωτικές τοποθετήσεις και δημόσια προσφορά.
Το γαλλικό κράτος, κατέχει σήμερα το 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου και έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της εταιρίας παραμένοντας, ωστόσο, κάτω του ορίου 30%, πέραν του οποίου θα έπρεπε να εκκινήσει δημόσια προσφορά για το σύνολο αυτού. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το γαλλικό κράτος, παρέχοντας νέα οικονομική στήριξη στην Air France, καθίσταται ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό που ενδέχεται να αγγίξει το 29.9%.
Στην διαδικασία θα συμμετάσχει επίσης η China Eastern Airlines (κατέχει μερίδιο 9%), με στόχο να διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα συμμετοχής. Η Delta Airlines, με ποσοστό 8,8%, δεν έχει δικαίωμα επένδυσης σε εταιρείες εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς έλαβε κρατική ενίσχυση στις ΗΠΑ. Τέλος, το ολλανδικό κράτος, με μερίδιο 14%, προτίθεται να παράσχει ενισχύσεις προς την KLM και όχι στον όμιλο.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Air France αναλαμβάνει να καταβάλει προσπάθειες περαιτέρω μείωσης του κόστους και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, ιδίως μέσω της μη καταβολής μερισμάτων και μπόνους και του παγώματος αποδοχών των "μελών της διοίκησης" έως ότου εξοφληθεί στο 100% η ανακεφαλαιοποίηση. Έτσι, οι εν λόγω δεσμεύσεις συνδέονται με το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των κρατικών ενισχύσεων, ενώ η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαγορεύει στην Air France-KLM να συμμετάσχει με ποσοστό άνω του 10% σε άλλη αεροπορική εταιρία.
Ακόμη, το γαλλικό κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση να αναπτύξει μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» εντός 12 μηνών, εκτός εάν έως τότε η κρατική παρέμβαση μειώνεται σε επίπεδα κάτω του 25% των ιδίων κεφαλαίων. Εάν η συμμετοχή του κράτους δεν μειωθεί σημαντικά εντός 6 ετών, τότε θα απαιτηθεί νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της Air France-KLM.
Επιπλέον, η Air France δεσμεύεται να παραχωρήσει στον ανταγωνισμό 18 χρονοθυρίδες στο αεροδρόμιο Paris-Orly (ή 9 μετ' επιστροφής ημερησίως), προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανόνες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ρύθμιση αφορά λιγότερες χρονοθυρίδες σε σχέση με τις 24 σε αριθμό που χρειάστηκε να παραχωρήσει η Lufthansa σε Μόναχο και Φρανκφούρτη.