Οι μεγάλες απώλειες της Singapore Airlines

21-05-21 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ο Όμιλος της Singapore Airlines ανακοίνωσε απώλειες ύψους 4,27 δισ. δολ. για το οικονομικό έτος 2020 -2021, το οποίο έληξε στις 31/3, καθώς η επιβατική κίνηση του Ομίλου κατέγραψε την μεγαλύτερη πτώση στην ιστορία του και ακινητοποίησε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου του.

Ο δε κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 3,82 δισ. δολάρια για τους 12 μήνες έως τις 31 Μαρτίου, (πτώση 76% από τα 12,16 δισ. δολάρια της προηγούμενης χρονιάς) καθώς τα έσοδα των επιβατών και στις τρεις εταιρείες αερομεταφορών του Ομίλου - SIA, Silk Air και Scoot – κατέρρευσαν σε αυτό που ονομάζουν " η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία". Αν και η αύξηση των εσόδων από μεταφορές φορτίων κατά 758 εκατ. δολ. ή 39%, ( συνολικά 2,71 δισ. δολ.) μείωσε την έκταση των αρνητικών οικονομικών αποτελεσμάτων, η συνεισφορά τους δεν υπήρξε αρκετή για αναστροφή της τάσης.

Αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αρνητικών αποτελεσμάτων για την αεροπορική εταιρεία. Το οικονομικό έτος 2019/2020 ο Όμιλος είχε και πάλι σημειώσει ζημιές ύψους 212 εκατ. δολαρίων από έσοδα 15,98 δισ. δολ.καθώς η πανδημία είχε αρχίσει να επεκτείνεται το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Στον προϋπολογισμό του 2021, η Κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια της να προστατεύσει σημαντικούς τομείς που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, προσέφερε άνω των 500 εκατ. δολ. για τη στήριξη του τομέα των αερομεταφορών. Η στήριξη συμπεριλάμβανε εκπτώσεις χρέωσης 10% στις αεροπορικές εταιρείες για όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών που προσγειώνονται στη Σιγκαπούρη και έκπτωση 50% για την ενοικίαση των χώρων υποδοχής και των γραφείων των εταιρειών στα κτήρια του αεροδρομίου Changi και του αεροδρομίου Seletar.

Σε στρατηγικούς όρους, μεγάλο μέρος της οικονομικής ανάπτυξης και της θέσης της Σιγκαπούρης ως παγκόσμιου εμπορικού κόμβου διευκολύνεται από τις 355.400 προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών από τη Σιγκαπούρη. Η IATA αναφέρει ότι προ πανδημίας, οι αεροπορικές μεταφορές συνέδεαν τη Σιγκαπούρη με 159 διεθνείς προορισμούς, με 73 αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν εντός Σιγκαπούρης. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η υγεία των βιομηχανιών εντός του αεροπορικού οικοσυστήματος υποστηρίζεται ως βασικός πυλώνας της οικονομίας.

Σύμφωνα με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης, η αεροπορική βιομηχανία συνεισφέρει περίπου το 3% του συνολικού ΑΕΠ της Σιγκαπούρης και παρέχει περίπου 119.000 θέσεις εργασίας. Αυτές περιλαμβάνουν θέσεις στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, στους φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων, στις επιτόπιες επιχειρήσεις αερολιμένων και στους κατασκευαστές αεροσκαφών. Η IATA εκτιμά ότι συνολικά, ο τομέας των αερομεταφορών της Σιγκαπούρης υποστηρίζει 375.000 θέσεις εργασίας. Αυτές αποτελούνται από τις 119.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο των αερομεταφορών, 78.000 θέσεις εργασίας σε βιομηχανίες βοηθητικής υποστήριξης και άλλες 26.000 θέσεις που υποστηρίζονται από τις δαπάνες που προέρχονταν από την αεροπορική βιομηχανία. Εάν συμπεριλαμβανόταν η εισροή ξένων τουριστών, οι δαπάνες τους υποστηρίζουν επιπλέον 152.000 θέσεις εργασίας.

Ο όμιλος το οικονομικό έτος 2021 κατέγραψε ζημιές κεφαλαιακής απομείωσης ύψους 1,73 δισ. δολ. καθώς 45 αεροσκάφη παλαιότερης γενιάς αφαιρέθηκαν από το στόλο. Παράλληλα, αναγκάστηκε να καταβάλει αποζημιώσεις ύψους 44,7 εκατ. δολ. ως αποτέλεσμα του εξορθολογισμού του ανθρώπινου δυναμικού του ενώ κατέβαλε και 36,9 εκατ. δολ.  για εκσυγχρονισμό της θυγατρική του SIA Engineering.

Σημειώνεται ότι το οικονομικό έτος 2018/19 και πριν από την έλευση του κορωνοϊού, ο Όμιλος σημείωνε καθαρά κέρδη ύψους 683 εκατ. δολ. με ρεκόρ εσόδων ύψους 16,3 δισ. δολ. Τον Ιανουάριο του 2020 η αεροπορική εταιρεία μετέφερε 78.000 επιβάτες σε σύγκριση με 3,4 εκατ. τον Ιανουάριο του 2019.

Παρά όλα αυτά, η οικονομική θέση του Ομίλου παραμένει σταθερή με ίδια κεφάλαια ύψους 7,78 δισ. δολαρίων. Η SIA ανακοίνωσε επίσης, ότι θα συγκεντρώσει άλλα 6,2 δισ. δολ. μέσω της έκδοσης της δεύτερης δόσης των υποχρεωτικών μετατρέψιμων ομολόγων της (mandatory convertible bonds). Η SIA το 2020 είχε συγκεντρώσει νέα ρευστότητα 15,4 δισ.  δολ. από την πρώτη έκδοση. Με τα διεθνή σύνορα να παραμένουν κλειστά - η γέφυρα μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης καθυστερεί λόγω των νέων εξελίξεων στην πανδημία- η SIA θα χρειαστεί όλους τους πόρους που μπορεί να συγκεντρώσει για να παραμείνει ανταγωνιστική όταν επιστρέψει η κανονικότητα.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο τα επιπλέον κεφάλαια θα επιτρέψουν στον Όμιλο να διαχειριστεί καλύτερα τις κεφαλαιουχικές δαπάνες του και να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του στόλου του. Κατά τη διάρκεια του έτους, υπέγραψε συμφωνία για αναβολή παραδόσεων ορισμένων αεροσκαφών, εξοικονομώντας 4 δισ. δολ. σε κεφαλαιουχικές δαπάνες για πέντε χρόνια. Επίσης, μετέτρεψε παραγγελίες για 14 αεροσκάφη Boeing 787-10 σε αεροσκάφη Boeing 777-9, για να ολοκληρωθεί η ανανέωση του στόλου για τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι θα λειτουργεί έναν από τους νεότερους στόλους στον κόσμο, που περιλαμβάνει νέα αεροσκάφη B787, A350 και B777, τα οποία εκτιμά ότι θα αυξήσουν την απόδοση και θα μειώσουν το κόστος.

Το ερώτημα που παραμένει ωστόσο είναι πότε θα έλθει αυτή η ανάκαμψη. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών εκτιμά ότι τα επίπεδα κυκλοφορίας πριν από την πανδημία θα επιστρέψουν μετά το 2024.

διαβάστε ακόμα

Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω