Η περίπτωση εξαγοράς της Air Europa ξεκινά στις 4 Νοεμβρίου του 2019, όταν η Iberia ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά της Air Europa έναντι 1 δισ. ευρώ.
Η αποτίμησή της στο εν λόγω ποσό οφείλεται σε ένα πλήθος αιτιών. Οι κυριότερες από αυτές είναι το μερίδιο αγοράς της στη Λατινική Αμερική και στην Ισπανία, το γεγονός ότι διαθέτει στόλο υπό ανανέωση, ότι αποτελεί εταιρία χαμηλού κόστους, ιδίως όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ισπανική οικονομία συνέβαλαν καθοριστικά στην αναδιαπραγμάτευση της τιμής και η Iberia προσπάθησε να μειώσει τουλάχιστον στο ήμισυ την προσφορά για την εξαγορά με επιχειρήματα που επιβαρύνουν την Air Europa. Τον Ιανουάριο του 2021 η τελική συμφωνία αγοράς ορίστηκε στα 500 εκατ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δώσει διορία έως τον Μάιο του 2021, 18 μήνες από την ανακοίνωση της εξαγοράς για την ολοκλήρωσή της, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Στις 25 Μαΐου στις Βρυξέλλες, οι νομικοί εκπρόσωποι της Iberia και της μητρικής της εταιρίας IAG επισφράγισαν την επίσημη παρουσίαση της τεκμηρίωσης και ζήτησαν άδεια για την εξαγορά της Air Europa. Έτσι, άρχισε επίσημα η διαδικασία επανεξέτασης, η οποία θα μπορούσε να διαρκέσει από δύο έως έξι μήνες. Ο Κοινοτικός Οργανισμός Ανταγωνισμού και η Iberia βρίσκονται σε στενή επικοινωνία από τότε που ανακοινώθηκε η πρώτη συμφωνία με τη Globalia το Νοέμβριο του 2019 για την εξαγορά της θυγατρικής της, Air Europa.
Η είσοδος της Air Europa στον όμιλο Iberia και, κατ’ επέκταση, στην IAG θα συμβάλει στην προσθήκη αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων, τα οποία θα επικεντρωθούν στην αμερικανική και ασιατική αγορά. Η ισπανική Κυβέρνηση και η Aena, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων παγκοσμίως, φιλοδοξούν ότι η εν λόγω εξαγορά θα ενισχύσει την αεροπορική συνδεσιμότητα της Ισπανίας και, κατά συνέπεια, τον τουρισμό. Πλέον, το αεροδρόμιο Barajas με τον συντονισμό της Iberia και της Air Europa θα μπορεί να κατατάσσεται σε παρόμοια επίπεδα δυνατοτήτων με την Air France στο Παρίσι, τη Lufthansa στην Φρανκφούρτη και την KLM στο Άμστερνταμ. Προκειμένου να αποφευχθεί το μονοπώλιο της Iberia και η απροθυμία του ανταγωνισμού, ο όμιλος έχει προτείνει μία σειρά από λύσεις, όπως την ανάθεση των πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων στη Volotea. Επίσης, έχει ήδη συμφωνηθεί με την αεροπορική εταιρεία World2Fly του ομίλου Iberostar, η δυνατότητα πτήσεων μεγάλων αποστάσεων.