Nέες πιέσεις αντιμετωπίζει ο κλάδος των αερομεταφορών στην Ευρώπη καθώς, όπως αποκαλύπτει το Reuters, έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνει σχέδιο για την επιβολή ελάχιστου «πράσινου» φόρου στις πτήσεις εντός Ευρώπης για τα καύσιμα που έχουν συνέπειες στο περιβάλλον. Μέχρι σήμερα ο κλάδος των αερομεταφορών εξαιρείται από τον φόρο καυσίμων της ΕΕ.
Η εξαίρεση αυτή, σύμφωνα με το έγγραφο το οποίο επικαλείται το Reuters, είναι ασύμβατη με τις τρέχουσες προκλήσεις που αφορούν τις πολιτικές για το κλίμα.
Οι κοινοτικοί φορολογικοί κανόνες ευνοούν τα ορυκτά καύσιμα έναντι των πράσινων πηγών ενέργειας και θα πρέπει να επαναδιατυπωθούν ενόψει των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Σύμφωνα με αυτούς, ο ελάχιστος φόρος για τα καύσιμα των αερομεταφορών μπορεί να ξεκινήσει από μηδέν το 2023 και να αυξάνεται σταδιακά μέσα στην επόμενη 10ετία μέχρι να εισαχθεί ο πλήρης φόρος. Ωστόσο το έγγραφο δεν διευκρινίζει το ύψος του τελικού φόρου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί τους ενεργειακούς φόρους της ΕΕ στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων που θα προτείνει στις 14 Ιουλίου προκειμένου να ανταποκριθεί στον στόχο μείωσης των εκπομπών θερμοκηπίου κατα 55% μέχρι το 2030 έναντι των επιπέδων του 1990.