Πράσινο φως για παροχή δανείων 3,4 δισ. ευρώ προς KLM
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τελικά παροχή δανείων προς την KLM συνολικού ύψους 3,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ολλανδικού Δημοσίου.
Εν λόγω έγκριση απαιτείτο, διότι τον Μάιο το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, έδωσε εντολή στην Επιτροπή να επανεξετάσει την αρχική της έγκριση για ολλανδική κρατική ενίσχυση προς τον εν θέματι αερομεταφορέα, έπειτα από αμφισβήτηση από πλευράς Ryanair της νομιμότητας της απόφασης αυτής. Το Δικαστήριο είχε διαπιστώσει τότε ότι η επιχειρηματολογία που ανέπτυξαν οι Βρυξέλλες για να υποστηρίξουν την έγκρισή τους για την ολλανδική κρατική ενίσχυση δεν ήταν ισχυρή, δεδομένου ότι βασικές πληροφορίες έλειπαν από την συλλογιστική τoυς.
Σύμφωνα με την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου τον περασμένο Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να λάβει νέα απόφαση εντός δύο μηνών ενώ κατά το διάστημα αυτό η Χάγη θα συνέχιζε να χορηγεί στην KLM τα υποσχεθέντα δάνεια, δεδομένου ότι ο τερματισμός της κρατικής στήριξης θα είχε αρνητικές συνέπειες για την ζημιογόνο αεροπορική εταιρεία. Περαιτέρω, η KLM και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπρεπε να καταστήσουν σαφές ότι η ενίσχυση θα είχε ως αποδέκτη την KLM και όχι την Air France.
Η δε επανέγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνοδεύεται από πιο αναλυτική τεκμηρίωση που περιλαμβάνει τις απαιτούμενες πληροφορίες. Έτσι, παρουσιάζεται λ.χ. αναλυτικότερα ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η Air France-KLM και διευκρινίζεται για ποιον λόγο η KLM ζήτησε και έλαβε χωριστή ενίσχυση, μολονότι είχε δοθεί ήδη ενίσχυση στην Air France από την γαλλική Κυβέρνηση.
Η Ryanair αμφισβήτησε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου την κρατική ενίσχυση προς την KLM καθώς και προς άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες. Σύμφωνα με την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, η κρατική ενίσχυση προς εν λόγω εταιρείες αποτελούσε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Η προαναφερθείσα αρνητική απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου είχε αποτελέσει σοβαρό πλήγμα για την KLM και το ολλανδικό Δημόσιο, δεδομένου ότι η έγκριση δέσμης μέτρων ενίσχυσης αποτελεί επίσης σημαντική προϋπόθεση για νέα «ένεση» κεφαλαίου προς την KLM από την Κυβέρνηση, η οποία εξετάζει την δυνατότητα μετατροπής δανείου 1 δισ. ευρώ στην αεροπορική εταιρεία ως διαρκές δάνειο προς ενίσχυση της κεφαλαιακής της θέσης.