Οι απείθαρχοι επιβάτες είναι η μάστιγα των αεροπορικών ταξιδιών. Οι πράξεις τους καταστρέφουν πολλές φορές την εμπειρία για εκατοντάδες συνεπιβάτες τους, οδηγώντας συχνά σε καθυστερήσεις των πτήσεων που μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε ολόκληρο το ταξίδι-και μάλιστα σε έναν τόσο μικρό χώρο, που δεν υπάρχουν ασφαλείς επιλογές διαφυγής.
Τους τελευταίους μήνες, εν μέσω αυξανόμενων περιστατικών οργής, οι αεροπορικές εταιρείες είχαν περισσότερες δυνατότητες να αρνηθούν την είσοδο ή να επιβάλλουν πρόστιμα σε επιβάτες που δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες, με συνέπεια τη μείωση των περιστατικών.
Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ξεχωριστές λίστες για τις απαγορεύσεις επιβίβασης που σχετίζονται με τη χρήση μάσκας και διαφορετικές, πιο μόνιμες λίστες για βίαιους, επιθετικούς ή πρόστυχους επιβάτες.
Σήμερα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μια νέα ιδέα για άτομα που δεν ακολουθούν τους κανόνες, σύμφωνα με την οποία οι επιβάτες ενδέχεται να αποκλειστούν από όλες τις αεροπορικές εταιρείες μιας συγκεκριμένης περιοχής, αποκλείοντάς τους ουσιαστικά από τα ταξίδια εντελώς.
Προς αυτή την κατεύθυνση, πρώτη η Delta Airlines πρότεινε και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες να μοιραστούν τις λίστες απαγόρευσης επιβίβασης ταξιδιωτών που αφορούν σε περιστατικά άρνησης χρήσης μάσκας, έτσι ώστε να μπορούν να απαγορεύουν συλλογικά την είσοδο σε αυτούς. Επιπλέον, η εταιρεία επισημαίνει ότι δεν έχει νόημα να υπάρχει λίστα απαγόρευσης σε μία μόνο αεροπορική εταιρεία, αφού ο εκάστοτε επιβάτης μπορεί να επιχειρήσει να πετάξει με μία άλλη εταιρεία, δημιουργώντας τα ίδια προβλήματα. Τέλος, όπως ανέφερε η Delta στα ξένα μέσα, στη δική της λίστα απαγόρευσης επιβίβασης υπάρχουν περισσότερα από 1.600 άτομα και έχει υποβάλει πλέον των 600 ονομάτων προς απαγόρευση στη FAA το 2021 στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Επιβολής Έμφασης.