Εκρηκτική αύξηση της αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους

12-04-22 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Η άνοδος της οικονομικής δραστηριότητας, η ευκολία ταξιδιών, η ανάπτυξη της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας, η αστικοποίηση, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, η προτίμηση των καταναλωτών για υπηρεσίες χαμηλού κόστους και η υψηλή διείσδυση του διαδικτύου, οδηγούν την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Allied Market Research, η αγορά αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους θα φτάσει τα 440,5 δις. δολάρια, παγκοσμίως, έως το 2030 με 15,2% σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR).

Στη σχετική έκθεση με τίτλο Αγορά αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους ανά σκοπό (ταξίδια αναψυχής,  επαγγελματικά ταξίδια και άλλα), από κέντρα διανομής (Διαδικτυακό, Ταξιδιωτικό Πρακτορείο , Άλλα), κατά προορισμό (Εσωτερικός, Διεθνής),: Ανάλυση Παγκόσμιας Ευκαιρίας και Πρόβλεψη Βιομηχανίας, 2016-2030, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους παρήγαγε 155 δις. δολάρια το 2020 και αναμένεται να δημιουργήσει 440,5 δισ. δολάρια έως το 2030, σημειώνοντας CAGR 15,2% από το 2021 έως το 2030.

Πρωταρχικοί παράγοντες ανάπτυξης

Παρ’ όλες τις θετικές παραμέτρους που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, παράγοντες όπως η ασταθής τιμή του αργού πετρελαίου και η αύξηση του ποσοστού τρομοκρατίας και εγκληματικότητας, η πολιτική αβεβαιότητα και οι φυσικές καταστροφές, εμποδίζουν την περαιτέρω ανοδική της πορεία. Από την άλλη πλευρά, η βιώσιμη διακυβέρνηση του αεροδρομίου, αλλά και η λειτουργική και οικονομική βελτίωση, παρουσιάζουν νέες ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια. 

Το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, σαφώς και είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, λόγω των συνεχόμενων lockdown σε συνδυασμό με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ειδικά στην αρχική περίοδο.

Επίσης, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι ταξίδεψαν λιγότερο, για να τηρήσουν τους κανόνες κοινωνικής απόστασης. Ωστόσο, η αγορά πρόκειται να ανακάμψει σύντομα το 2022.

Το διαδίκτυο διατηρεί την ηγετική του θέση

Καθ’ όλη την περίοδο η οποία εξετάζεται στη μελέτη, το διαδίκτυο διατηρεί διαχρονικά την ηγετική του θέση:  Με βάση το κανάλι διανομής, το διαδικτυακό τμήμα κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 85% της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ηγετική του θέση καθ' όλη την περίοδο πρόβλεψης. Επιπλέον, το ίδιο τμήμα προβλέπεται να παρουσιάσει το υψηλότερο CAGR 15,4% από το 2021 έως το 2030. Η μεγάλης κλίμακας διείσδυση του διαδικτύου και η διαθεσιμότητα αμέτρητων ιστότοπων, είναι μερικοί από τους κύριους λόγους για την ανάπτυξη των online ταξιδιωτικών κρατήσεων. Άλλα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής κράτησης είναι η ευκολία, η αμεσότητα στη διαθεσιμότητα, καθώς και η μείωση του χρόνου σε σύγκριση με άλλες μεθόδους κράτησης εισιτηρίων. Επιπλέον, λόγω της επέκτασης της αγοράς, τα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων έχουν αυξήσει την προσέγγιση των πελατών.

Τα ταξίδια εσωτερικού στην κορυφή των προτιμήσεων

Με βάση τον προορισμό, τα ταξίδια εσωτερικού κατείχαν το μεγαλύτερο μερίδιο το 2020, συνεισφέροντας σχεδόν στα τρία τέταρτα της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και προβλέπεται να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση κατά την περίοδο πρόβλεψης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πλειονότητα των πελατών που ανήκουν στη μεσαία τάξη προτιμούν τα ταξίδια εσωτερικού,  καθώς είναι μια πιο οικονομική μορφή για διακοπές. Ωστόσο, το διεθνές τμήμα αναμένεται να παρουσιάσει το μεγαλύτερο CAGR του 15,7% από το 2021 έως το 2030. Η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και η προώθηση ενός ταξιδιωτικού τρόπου ζωής που προάγεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγούν σε μεγαλύτερες δαπάνες για διεθνείς διακοπές, κάτι που με τη σειρά του δίνει ώθηση στο διεθνές κομμάτι.

Η Ασία-Ειρηνικός, ακολουθούμενη από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, διατηρεί την κυριαρχία της έως το 2030

Βάσει περιοχών, η Ασία-Ειρηνικός, ακολουθούμενη από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς όσον αφορά τα έσοδα το 2020, αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από τα δύο πέμπτα της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Επιπλέον, η ίδια περιοχή αναμένεται να σημειώσει το ταχύτερο CAGR της τάξης του 16,8% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η περιοχή δεν προτιμά συχνά τις διακοπές.

Κορυφαίοι παίκτες της αγοράς

Τέλος, το προβάδισμα στη συγκεκριμένη αγορά, έχουν οι εξής επιχειρήσεις:

Air Arabia PJSC

AirAsia Group Berhad

Alaska Air Group, Inc.

Azul S.A.

easyJet plc

New World Aviation, Inc.

Norwegian Air Shuttle ASA

Qantas Airways Limited

Ryanair Holdings Plc

WestJet Airlines Ltd.

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026